Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 00:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Det her er det første nummer jeg har lavet færdig i Reason 5 som jeg fornyligt begyndte at gå i dybden med. Min manglende viden om programmets funktioner har smittet af på mixet som ikke er blevet lige så skarpt og fyldigt som jeg havde tænkt mig at det skulle være. Men med dét taget i betragtning synes jeg stadig at resultatet er blevet ret godt, nok især pga. de vidunderlige lyde som programmet indeholder.

Min intention med rytmen har været at få den til at vælte over sig selv, halte og blive gradvist mere og mere 'skæv' som nummeret skrider frem. Vægten i nummeret er hovedsagligt blevet lagt på den tykke contrabas som til sidst 'udvikler' sig til en halv portamenteret synthbas der gerne skulle understrege den ret så synth baserede slutning.

Nummeret udfolder sig bedst ved høj volume så jeg vil anbefale jer at blæse lidt op for lyden.

Jeg håber at der er et par hoveder herinde der kan komme med noget kritik på min kreation. :)

http://soundcloud.com/nanou-3/treehuggers-vs-lumberjacks

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Jeg syntes at du har skabt en god udviklingen i nummeret, og du har fået de forskelle lyde til at spille godt sammen. Det kan godt være at elektronisk hip hop skal være sådan, men jeg syntes at dit brug af percussion er for svag. Dette er ikke et nummer jeg får lyst til at bevæge mig til.

Btw, de samples du anvender, kommer de med Reason eller har du hentet dem somewhere?

Medlem
Brugeravatar

Først og fremmest tak :). Alle de samples jeg har brugt ''bål lyd'' ''maskineri'' osv. fulgte med pakken jeg anskaffede, alle andre lyde er fra forskellige plugins. Jeg ved ikke hvordan elektronisk hip-hop skal være? Jeg arbejdede ikke ud fra at det skulle blive elektronisk hip-hop, det er bare den kombination af 'genrer' der efter endt produktion var mest passende til at beskrive den overordnede lyd. Men hvad mener du med at mit brug af percussion er for svagt? Er det volumemæssigt, noget vedrørende mixet, eller er det selve rytmerne?

Insane psychedelia user!

Jeg graver det!

Jeg synes dog det er temmeligt rodet til tider. Kunne være spændende at høre nummeret med rap indover.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Hjørdis skrev:
Jeg ved ikke hvordan elektronisk hip-hop skal være?

Det gør jeg heller ikke. Men der er en genre der hedder det. Og da du selv definerede din sang som sådan, troede jeg at du bevist sigtede efter den genre.

Hjørdis skrev:
Men hvad mener du med at mit brug af percussion er for svagt? Er det volumemæssigt, noget vedrørende mixet, eller er det selve rytmerne?

Det jeg mener er, at hvis du f.eks. havde tænkt på nummeret, som noget man evt. kunne danse til, så er din percussi ikke stærk nok. Så skulle du have haft en mere gennemgående trumme rytme, som det oftest er i rap musik. Men hvis det ikke er det du sigter efter, så er det fint som det er.

Jeg er uenig med Fjas, i at det ville være godt med rap ind over. Der er allerede en masse ting going on, og rap ville gøre det for forvirrende.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har ærlig talt ikke gjort mig nogen særlige tanker om nummeret. Det plejer jeg sjældent at gøre, og de gange hvor jeg har forsøgt at have en overordnet agenda er det endt med en lagkage af ubrugeligt larmende lort. Jeg kan sagtens følge dig i hvad du skriver, antidote4reality :). Det har aldrig været min intention at få en rap ind over, bl.a. derfor er der lagt så meget fokus på det instrumentale. Tingene havde nok lydt og lagt lidt anderledes hvis jeg havde haft en rap ind over i sinde.

En rap ind over ville være spændende. Ikke descideret passende, men om ikke andet interessant.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]