Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 08:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
alrighty.
Jeg skriver størrer skriftlig opgave i billedkunst om Alex Greys Kunst.
Opgavens titel:
Med udgangspunkt i analyser af minimum 2 selvvalgte billeder fra billedserien Progress of the Soul(1983-2003) ønskes en karakteristik af Alex grets visuelle udtryksform.
Desuden ønskes der en redegørelse for Alex Greys kunsterneriske udvikling og en kort indplacering af hans billeder i forhold til anden aktuel ny-religiøs/spirituel kunst.
yush.
og jeg det så ville høre var om der var nogle herinde der havde nogle forslag til hvilken ny-religiøs/spirituel kunst/kunsterner jeg kunne bruge til at stille i forhold til alex grey?
og også om der var nogle der lige kendte til nogle bøger eller hjemmesider, hvor der kunne findes noget godt materiale. Lige pt. har stort set kun http://www.alexgrey.com til at få informationer fra.

på forhånd tak :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg har hans Mission of Art, som giver et godt billede af Alex' syn på kunst, og hans egen udvikling.

Som andet kunstnerisk ifald kunne du måske bruge http://www.lila.info/ til at finde noget godt.
Ellers søg rundt i art-forummet, der er hvist postet en del god kunst her ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
tak for hjælpen Odden

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Er der nogen der ved om man kan købe plakater eller genoptryk af hans værker her i Europa? Jeg har søgt på google, men internettet er efterhånden så uoverskueligt at man i størstedelen af tilfældene ikke finder en skid. Jeg ved godt man kan bestille plakater og genoptryk på hans side, men risikoen for skader under transporten er for stor til at jeg gider bestille

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Hvorfor formoder du at billederne vil blive ødelagt under transport? Jeg forestiller mig da at de sender tegningerne i rør eller lignende beskyttende emballering.

Hvis du finder en butik i europa, som sælger Alex Grey billeder, skal du dog være MEGET velkommen til at skrive det her ;)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Billederne bliver helt sikkert sendt forsvarligt fra USA ingen tvivl om det... Spændende opgave ellers!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jespar skrev:
Hvorfor formoder du at billederne vil blive ødelagt under transport? Jeg forestiller mig da at de sender tegningerne i rør eller lignende beskyttende emballering.

Hvis du finder en butik i europa, som sælger Alex Grey billeder, skal du dog være MEGET velkommen til at skrive det her ;)

Citat:
We cannot accept returns as we always wind up with some level of
damge to the poster which makes our ability to resell the
poster impossible.

De skriver det nærmest selv :) Men jeg tager nok chancen alligevel, da jeg ikke har haft succes med at finde en europæisk side. Jeg regner med at bestille Interbeing, Praying og Kissing. Gad godt have Theologue i fuld størrelse på lærred, men det kan ikke lade sig gøre da det er 72 tommer langt og ALT for stort til mit lille værelse:(

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg tror de hentyder til, at kunden for det meste vil lave en form for skade på produktet. Fx hvis denne har taget plakaten ud af hylsteret, hængt den på væggen, og derefter har fortrudt købet og sendt den tilbage. Sådan ca. ;)

Jeg ville nu aldrig købe en plakat hos dem, hvis de ligefrem garanterede at den var beskadiget når den nåede frem :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]