Psyborg skrev:
der er en dybere mening i alt - osse selvom det oprindeligt ikke var meningen.....
Et eksempel..
Dan Turell's værker og digte....... Manden får skrevet ufattelig meget ned og man sidder og tænker om der ligger et eller andet bag det..... men som Turell selv sagde...... der står det der står....... det vil altså sige at man godt kan skabe kunst uden at lægge noget videre i det.... og det vil sige at mennesker opfatter meget forskelligt...

Sjovt at du lige skal nævne Dan Turèll - han er en af mine yndlingsforfattere.
Ja, Onkel Danny havde et sundt forhold til livet, kunsten og mennesker - og jeg er vild med den måde han provokerer og udfordrer læseren på.
Som du siger, Psyborg, er oplevelsen af kunsten forskellig fra person til person - og jeg går heller ikke ind for, at folk skal stå med en facitliste for at forstå den. Uansét hvad, så vil kunst altid gøre noget ved beskueren, -selv hvis det er én, som IKKE går op i kunst. Så bliver vedkommende forarget, irriteret eller forvirret - og så har kunstneren alligevel opnået noget! Kan du følge mig?
Jeg går ihvert ind for, at beskueren med sin baggrund og erfaring danner sig sit eget indtryk og forståelse af det kunst, vedkommende betragter.
D.