Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 11:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Her er et lille billede, som jeg gik igang med her til aften.
Jeg har ikke tegnet eller brugt mine kreative sanser siden de små klasser i folkeskole men jeg har på det sidste haft lyst til at udfolde mig i den retning, udforske den anden hjernehalvdel...

Der er fem billeder i alt, jeg tog lidt billeder undervejs så man kan følge ideprocessen.
Det tog mig vel omkring fire timer at stene over den, og der er stadig en del begynderfejl i det men jeg er faktisk selv blevet ret tilfreds med det.

Her er en lille tanke, du skal have i hovedet når du ser på det sidste billede:

Citat:
Hold kæft, hvor er det sindsygt mand, hvor er det vildt! Sådan her; sådan her ser jeg Verden når jeg går rundt derude, det er min opfattelse, det er min virklighed, jeg kan se det! Alle folk går rundt og er dumme og pisser og skider og æder, og ruller rundt i deres egen dårligdom, det er for sindsygt! De er der bare, de ser ingenting, de lever ikke, de er skygger af hinanden, man kan ikke skelne den ene fra den anden... But float whit me, meet me at the sweetspot, meet me at freakweek

http://www.home1.stofanet.dk/hoppedi/draw/first.jpg
http://www.home1.stofanet.dk/hoppedi/draw/second.jpg
http://www.home1.stofanet.dk/hoppedi/draw/third.jpg
http://www.home1.stofanet.dk/hoppedi/draw/fourth.jpg
http://www.home1.stofanet.dk/hoppedi/draw/final.jpg

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Interessant tegning, dude.
Hvad skal teksten der til betyde? Er det en følelse du har haft til baggrund for tegningen?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Der sker mange sjove ting på den tegning.. Fedt, at du er begyndt tegneriet igen, det er en god måde at få afløb for nogle ting på, som jeg også kan fornemme, du har fået det her!

Jeg vil også gerne have en uddybbende forklaring på dit citat? Er det dig selv, der har udtalt det, eller en kommentar fra én som har set dit billede?

Titel:
Medlem

Der er en der har hentet lidt inspiration fra Fear and Loathing ser det ud til :) (Ikke fordi der er noget galt i det)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
troo_L_S skrev:
Der er en der har hentet lidt inspiration fra Fear and Loathing ser det ud til :) (Ikke fordi der er noget galt i det)

Mine tanker faldt også på Ralph Steadmans tegninger. Men det er en flot tegning!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg har egentligt ikke ladet mig inspirere af andre kunstnere (tror jeg da ikke), ideen til titlen fik jeg efter en uge på Fullmoonfestival, og det er en samling af en masse ideer, der kom til mig mens jeg tegnede.
Primært skal det give en følelse af gakket opførsel og mærkelige hændelser, og det synes jeg egentligt er ganske vellykket...

Jeg synes, at det er sjovt at tegne tingene så to objekters streg er den samme, hvis det giver mening, og så er perspektivtegning noget, jeg fokuserede på i ny og næ, hvilket kan ses i titlen, hvis man da vender det lidt rundt...

Egentligt tegnede den sig selv efter jeg havde røget et par hoveder ved en kammerat, de små streger man uværgerligt kommer til at lave når man tegner viste mig nye billeder, der så bare skulle tegnes op, ganske pudsigt.

Citatet er et resultat af nogle blandede trips i det forgangne år, nogle oplevelser og udtalelser, fra en række interessante mennesker. Det er lidt svært at splitte det op, for de enkelte elementer er kædet ret godt sammen på kryds og tværs...

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
noname skrev:
Jeg har egentligt ikke ladet mig inspirere af andre kunstnere (tror jeg da ikke)

Der kan vel være tale om en form for underbevidst inspiration? Det er jo svært at tegne noget der er helt originalt, somregel vil det man tegner/skriver/producerer være et resultat af hvad man har set før, og så selvfølgelig tilsat ens "personlighed" eller helt personlige sammensætning af inspirationskilder.

Håber det gav mening.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem

Psyko skrev:
noname skrev:
Jeg har egentligt ikke ladet mig inspirere af andre kunstnere (tror jeg da ikke)

Der kan vel være tale om en form for underbevidst inspiration? Det er jo svært at tegne noget der er helt originalt, somregel vil det man tegner/skriver/producerer være et resultat af hvad man har set før, og så selvfølgelig tilsat ens "personlighed" eller helt personlige sammensætning af inspirationskilder.

Håber det gav mening.

Mvh. Psyko

Alting du laver har et eller andet at gøre med ting du har oplevet/følelser du har haft osv.

Tegningen minder mig om mig selv når jeg er godt blæst på MDMA og alkohol. Sådan ´føler jeg der ser ud inde i hovedet af mig :)

Synes forresten den er rigtig god :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Selvfølgelig har jeg hentet inspiration fra min omverden, det er ikke det, jeg siger.
Jeg mener bare, at jeg ikke har lånt tegnestil fra andre, jeg synes hvertfald ikke, at det minder om noget, jeg har hængende på værelset/liggende på computeren.

Mest genkender jeg oplevelser fra mit liv, når jeg ser på tegningen...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

noname skrev:
Selvfølgelig har jeg hentet inspiration fra min omverden, det er ikke det, jeg siger.
Jeg mener bare, at jeg ikke har lånt tegnestil fra andre, jeg synes hvertfald ikke, at det minder om noget, jeg har hængende på værelset/liggende på computeren.

Hvad med teksten dertil?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

@Gaia:

noname skrev:

Citatet er et resultat af nogle blandede trips i det forgangne år, nogle oplevelser og udtalelser, fra en række interessante mennesker. Det er lidt svært at splitte det op, for de enkelte elementer er kædet ret godt sammen på kryds og tværs...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

noname skrev:
@Gaia:

noname skrev:

Hehe.. Okay, troede du talte om tegningen... Min fejl. :wink:

Titel:
Medlem

noname skrev:

Det var også det jeg mente :wink:

Den minder mig helt utroligt meget om "Fear And loathing In Las Vegas", men det kan jo være at oplevelser fra dit liv bare minder en del om det, hvilket egentlig ikke ville være så mærkeligt siden vi er på et board om stoffer :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]