Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 11:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Din rating af filmen:
God film 100%  100%  [ 2 ]
Dårlig film 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 2
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Billede

Film-anbefaling: Brokedown palace (US-film fra 1999, med blaa Claire Danes og Bill Pullman)

Den handler over-ordnet om 2 piger der bli'r anklaget for at ville smugle narko fra Thailand til Kina.
Det er sådan en film hvor der hele tiden dukker nye detaljer op hver gang man ser den. Jeg ka' varmt anbefale at man ser den mere end 1 gang.
Det er et drama og ikke en action-film.

Filmen's PPA-rating (Pedantisk Puritaner Advarsel til de super-politisk-korrekte seere): Filmen indeholder scener hvor der indta's narko og alkohol, begås kriminalitet, tillids-brud, bedrageri, løgn, korruption, bestikkelse, handel med kopi-varer, kvinde-vold, religions-fornedring, tenderende bigami, etnisk nøgenhed, back-stabbing, obskøne bande-ord, ligesåvel som der er flere sekunder hvor Claire Danes blotter sit ene bryst (ganske vist under vand, men alligevel, hehe)
Denne paragraf bør tilsættes et stænk ironi eller sarkasme efter eget valg :P
Ups jeg glemte næsten; der bli'r også røget almindelige cigaretter i filmen, så bare pas på du ikke ender som stik-narkoman pga disse indirekte reklame påvirkninger filmen indeholder. ...eller noget.
(normale mennesker ignorerer naturligvis denne svada af politisk-korrekt nonsens)

Og så har den et rigtigt fedt sound-track:

Billede

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Har aldrig hørt om den, men lyder til at være ganske interessant. Vil jeg da få set hvis jeg falder over den et sted.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Mmmm.... Claire Danes, hun er sgu svær at stå for! Den vil jeg tjekke ud.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Claire Danes er sgu charmerende, men hun ligner en mandlig bokser. Det er lidt et turn-off herfra.

Titel:
Relativistisk båthorn

axia skrev:
Har aldrig hørt om den, men lyder til at være ganske interessant. Vil jeg da få set hvis jeg falder over den et sted.

Jeg var nødt til at bestille den, den stod ikke på hylderne. Men jeg ved ikke om den eventuelt ligger på nettet (men det må man jo heller ikke alligevel, så det ka' jo egentlig være lige-meget om den gør, hehe :) )
Jeg så den først på svensk TV4, det er ikke så længe siden, så det ka' være andre tv-kanaler ta'r den op på et tidspunkt.

Drumstick skrev:
Mmmm.... Claire Danes, hun er sgu svær at stå for!

Synes du? jeg ku' nu ellers let få den op at stå for hende... nå det var måske ikke det du mente?, hehe.
Undskyld :P

God Machine skrev:
Claire Danes er sgu charmerende

Jeg kender hende kun fra denne film. Har hun været med i andre gode der bør ses?

Apropos kvindelige stjerner, og svensk TV4, her er et billede af en af deres studie-værter:

Billede
Paulinne Arpi.

Jeg gad godt se hende i en dansk film :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]