Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Kan du lide at trippe på Morning Glory?
Afstemning sluttede 24 mar 2005 22:54
Ja - det er vildt fedt 50%  50%  [ 9 ]
Nej - jeg kan ikke lide det 50%  50%  [ 9 ]
Afgivne stemmer : 18
Forfatter besked
 Titel: Morning Glory
Medlem

slettet

Senest rettet af deletedusername 16 okt 2013 14:43, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

1. Dem der hedder morning glory¨
2. Ja, men der går år fra plantning til de producerer frø
3. Hallucinogener
4. Her på siden under trip rapporter. Du er vel for fanden ikke så doven du ska ha et link? Eller http://www.erowid.org under Morning Glory og så experiences

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

1. Ipomoea (Morning Glory) Black Beauty
Lovely dark purple, almost black, flowers.

2. Ipomoea (Morning Glory) Cardinal
A climber for a sunny, sheltered wall.

3. Ipomoea (Morning Glory) Crimson Rambler
Large crimson flowers.

4. Ipomoea (Morning Glory) Heavenly Blue (rubro-coerulea)
Excellent climber for the wall or fence.

5. Ipomoea (Morning Glory) Mixed Feathers (Ipomoea quamoclit)
Produces beautiful tubular flowers in lovely shades.

der er lidt forskellige frø at vælge imellem. forskællig pris, sp hvilke er mest potente, hvis der da er en forskel... :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg synes Heavenly Blue er de bedste.

Jeg manglede bare viden om forplantning, ellers havde jeg fået frø ud af min plante sidste år..

Et RIGTIGT stærkt trip kan lii ramme den "vildskab" et ayahuasca trip har. Men det er en meget personlig mening og de fleste herinde ,vil sikkert ikke dele den mening med mig, men med en 400-450 Clarks Heavenly Blue, giver et helt ekstremt trip som er totalt umuligt at styre, og det er efter min mening der LSA er en fantastisk "øvelse" før et stærkt Ayahuasca trip. Men med doser omkring 150-200 er det lidt som et svagt sylletrip.. Også kun min mening.. Men de er altså ikke så farlige i lave doser, du kan sagtens proppe nogle i dig uden bekymring.

Gad godt give dig en personlig triprapport, men jeg synes at LSA trips er lidt for hygge-trip agtigt til at jeg gider at skrive en rapport om det. Men næste gang jeg hæver dosen op til 400-450 igen skal jeg nok skrive en rapport.

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Jugg skrev:
3. Hallucinogener
4. Her på siden under trip rapporter. Du er vel for fanden ikke så doven du ska ha et link? Eller http://www.erowid.org under Morning Glory og så experiences

Der går ikke år. Under de rette forhold kan planten let sætte frøstande det første år. Desuden er planten, når den dyrkes på vore breddegrader, étårig. Derudover har LSA ikke hallucinogen virkning, men derimod en psykedelisk effekt hen i retning af fx. psilocybin.

/karma!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
Jugg skrev:
3. Hallucinogener

Der går ikke år. Under de rette forhold kan planten let sætte frøstande det første år. Desuden er planten, når den dyrkes på vore breddegrader, étårig. Derudover har LSA ikke hallucinogen virkning, men derimod en psykedelisk effekt hen i retning af fx. psilocybin.

/karma!

Er psilocybin og LSA ikke hallucinogener?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Er psilocybin og LSA ikke hallucinogener?

Ordet "hallucinogen" er en fejlagtig betegnelse for et psykedelisk stof da disse meget sjældent frembringer ægte hallucinationer. Psykedeliske stoffer giver visuals :)

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Gaia: Jeg tror hali hentyder til, at navnet "hallucinogener" er meget misvisende. Psykedelika (bevidsthedsudvidende) er mere præcis, da det ikke er altid man oplever hallucinationer/visuals under trippet, men klart en psykedelisk effekt.

F.eks. forsvinder farverne og hallucinationerne/visuals tit når jeg tripper på høje doser svampe. Istedet får man et unikt forhold til tingene omkring en... det man kalder for unity. Der synes jeg "hallucinogen" bortfalder.

Desuden hører "hallucinationer" til f.eks. datura :P på psykedelika hedder det farver/mønstre/visuals osv.

Titel:
Medlem

Iodjini skrev:
Ordet "hallucinogen" er en fejlagtig betegnelse for et psykedelisk stof da disse meget sjældent frembringer ægte hallucinationer. Psykedeliske stoffer giver visuals :)

Mvh.

... så at se farver og mønstre osv, er IKKE en hallucino-whatever,men en visual? så en hallocinution er vel så når man ser ting der ikke er der så som dyr og mennesker og man kan "kommunikere" med dem efter som ens bevidsthed responderer for dem også...?

(her jeg prøvet engang da jeg var på hospitalet, de gav mig et par stesolider og jeg fik de syge hallo'er, en løve kom ud af vægen og alting blævrede og jeg kunne ikke stå selv. Sygeplejesken blev nødt til at holde mig under armene da jeg skulle pisse..... det var et vildt fedt trip)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
... så at se farver og mønstre osv, er IKKE en hallucino-whatever,men en visual? så en hallocinution er vel så når man ser ting der ikke er der så som dyr og mennesker og man kan "kommunikere" med dem efter som ens bevidsthed responderer for dem også...?

Jeg kan referere til dette som er taget fra bogen PIHKAL af Alexander og Ann Shulgin:

Citat:
HALLUCINATION, n. An extremely rare phenomenon, in which a completely convincing reality surrounds a person, with his eyes open, a reality that he alone can experience and interact with. The inducement of hallucinations is a property that is commonly attributed to psychedelic drugs , but in reality is vitually non-existent in the use of such materials. In almost all psychedelic experiences undergone by normal, healthy people, there is an awareness of real surroundings. Visual disortions are common, but they are not confused with objective reality by the subject; they are known to be visual disortions and appreciated as such. The delusional anesthetic drugs, such as scopolamine and ketamine, on the other hand, can do produce true hallucinations.

Mht. det andet du siger er du så sikker på at det var stesolid de gav dig på hospitalet? Det lyder da slet ikke som noget man kunne opleve på diazepam :shock:

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Iodjini skrev:
Mht. det andet du siger er du så sikker på at det var stesolid de gav dig på hospitalet? Det lyder da slet ikke som noget man kunne opleve på diazepam :shock:

Mvh.

lækker quote dér. hehe.

jeg er ret sikker på det var hvad de gav mig, men ikke 100, for der er lang tid siden. jeg var 8 eller 9 eller såån......
men jeg husker det var et fedt trip.
spaced out!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har engang fået en overdosis n2o ved tandlægen som 6-7 årig. De havde glemt at slukke helt for hanen så jeg røg totalt langt væk og følte at jeg svævede op af stolen og loftet blev sort og jeg svævede op i loftet og døde.. Jeg følte ikke at det var som at dø. Jeg var SIKKER på at jeg døde.. Det var dét der var det klamme. :?
Tror det er lidt sådan ægte halluer fungerer. Man føler ikke at tingene sker - man VED de sker..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Halifaxxx skrev:
Jugg skrev:
3. Hallucinogener

/karma!

Det kommer an på hvem du spørger. I de fleste psykiatribøger står hallucinationer betegnet som falske sanseindtryk.

Citat:
Hallucinationer

En hallucination er en sanseoplevelse, der ikke har rod i virkeligheden. Hallucinationer er et almindeligt og skræmmende symptom på en psykose eller som led i en forgiftning. En hallucination kan opstå fra enhver sansekvalitet dvs. at alle vores sanser kan opleves forvrængede. Ved psykoserne er det almindeligst, at man er hallucineret på hørelsen eller i sjældnere tilfælde på følesansen. Synshallucinationer ses oftest ved misbrug af alkohol eller stoffer, og hyppigst i abstinensfasen, når der ikke kan skaffes det ønskede rusmiddel.

Hørehallucinationer kan opleves som en bred vifte af lyde i forskellige kvaliteter. En skizofren patient fortalte mig engang, at hans hallucinationer begyndte som en hvisken i græsset, for dernæst at krystallisere sig til stemmer der talte til ham, for til sidst at være ren larm i hovedet. Når en psykotisk oplever hørehallucinationer kan det ved yngre patienter lyde som stemmer der kommer udefra og opleves som reelle høreoplevelser. Ved andre er der rungede lyde indeni hovedet som et ekko eller som når man står i et tomt, lydt lokale. På de psykiatriske afdelinger er patienterne oftest indlagt med negative oplevelser idet stemmerne er onde ved patienten og kommenterer vedkommendes gøren og laden i negative vendinger. Det må være indlysende, at patienter der oplever positive signaler i form af opmuntrende kommentarer er mindre tilbøjelig at søge behandling, men i stedet i hvert fald i en periode glæder sig over at man for en gangs skyld får positive tilkendegivelser. Mange lidt ældre patienter ved intellektuelt udmærket at oplevelserne er umulige, og forsøger derfor at omskrive oplevelserne til noget der er acceptabelt, det kan være at ondsindede mennesker har indopereret højtalere eller paradoksalt nok mikrofoner forskellige steder i kroppen. Nogle mener logisk nok at der er højtalere i ørene, men også mere bizarre placeringer ses. F.eks. var en patient overbevist om, at der var mikrofoner i hans tænder, konsekvensen deraf var et beslutsomt tandlæge besøg, hvor munden blev ryddet. Personligt er jeg ikke i tvivl om, at mange at de såkaldte alternative behandlere, der hævder at kunne behandle ved hjælp at tankeoverføring eller telepati, har (godartede) psykotiske forestillinger.

Taktile hallucinationer er det faglige udtryk for hallucinationer på følesansen, dette er ikke så almindeligt som høre hallucinationerne, måske fordi personen intellektuelt ved at oplevelserne ikke kan være korrekt. Nå patienten dog oplever denne form for hallucinationer, kan det komme til udtryk som en orm der kravler rundt i kroppen og spiser de indre organer. Dette er meget pinefuldt, men ofte tager patienten omvejen omkring en kirurg eller anden læge for at få fjernet ”ormen”. En andet symptom bevæger sig på grænselandet mellem det almindelige og sygelige. Det er velkendt at kvinder med indbildt graviditet kan mærke fosteret bevæge sig. Dette er efter definitionen en hallucination, men regnes almindeligvis ikke med til de psykotiske lidelser. Det ses dog specielt hos yngre skizofrene kvinder, at de oplever sig gravide, på trods af de ikke har haft samleje, og dette er oftest på basis at følehallucinationer, hvor de mærker det indbildte foster bevæge sig.

At være hallucineret på lugtesansen er ikke helt almindeligt, men det ses dog at enkelte sindslidende gentagne gange søger øre, næse hals læge grundet oplevelse af rådden lugt, som ikke andre kan opfatte. Rationaler herfor er forestillingen om en sygdom i næsen, der kan forklare oplevelsen. Andre oplever, at der bliver sprøjtet gas ind i deres hjem, idet de tydelig kan lugte forandringer. Det er ikke ualmindeligt med mange henvendelser til myndigheder og talrige skift af bopælen inden den psykiatriske synsvinkel erkendes af enten mennesket selv eller dets omgivelser.

Hallucinationer på synet ses næsten udelukkende som led i en misbrugende adfærd. Flere stoffer de såkaldte "hallucinogener" frembringer direkte i rusen hallucinationer på synet og ofte på andre sanser. Når der er synshallucinationer i ikke påvirket tilstand er der oftest som led i abstinenser. Alle kender historien om drankeren der oplever de lyserøde elefanter. Det er dog ikke så ofte, at det er så åbenlyse vrangforestillinger. Det er hyppigere andre forestillinger med fornemmelse af kryb over hele kroppen, mus der vrimler i lokalet, eller besøg af afdøde familiemedlemmer, der dominere.

Fra tid til anden ses hallucinationer som led i en legemlig sygdom. Det kan være efter en hjerneblødning eller blodprop i hjernen hvor balancen mellem de forskellige centre er blevet forrykket, ligesom der er velkendt at patienter der lider af Parkinssons syge, kan have hallucinationer specielt på synssansen uden andre tegn på sindslidelse. Høj feber kombineret med væskemangel kan ligeledes udløse hallucinationer.

Slutteligt må det fremhæves at også ganske sunde og raske personer kan have hallucinationer i bestemte situationer. Under indsovningen har de fleste oplevet at sanseindtryk er blevet forvrænget eller, at man har haft en sanseoplevelse, der åbenlyst er forkert (betegnes som hypnagoge hallucinationer). Dette er som anført almindeligt og er ikke nogen markør for udvikling af sindslidelse.

Erik Kjærsgaard (erik@netpsych.dk) d. 14-10-2000
Sidst opdateret d. 29-01-2005

http://www.netpsych.dk/artikler.asp?vis=artikel&artikelid=38&side=1

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Iodjini skrev:
Citat:
a completely convincing reality surrounds a person, with his eyes open, a reality that he alone can experience and interact with.

Hehe læst min trip rapport om meskalin :shock:

Jeg tror godt man kan kalde DMT for et Hallucinogen? Nogen der er uenige?

/Cope

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg tror, at næsten alle psykoaktiver er hallucinogene ved tilpas høje doser. Udover andre bivirkninger.

DMT, LSD, og Mescalin opnår svage, hallucinogene kvaliteter ved forholdsvist lave doser, og opnår nemt stærke, hallucinogene kvaliteter ved meget høje doser. Men, man kan med nogenlunde sikkerhed dosere nedenunder hallu-tærsklen, de er ikke rigtig hallucinogene hvis ikke du virkelig vil det. Lidt ligesom alkohol ikke er opkast-fremkaldende, medmindre du tager en ordentlig sjat. Og af den grund, vil jeg sq ikke rigtig kalde alkohol et opkastmiddel, selvom jeg da får lidt kvalme af at tage shots for hurtigt, selv ved lave doser...

Jeg ville ikke kalde alkohol for et "opkastmiddel", fordi det simpelthen lugter langt væk af stigmatisering. Lidt ligesom "hallucinogen" gør det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
1. Ipomoea (Morning Glory) Black Beauty
Lovely dark purple, almost black, flowers.

3. Ipomoea (Morning Glory) Crimson Rambler
Large crimson flowers.
Hey Funk, nu har jeg forsøgt mig lokalt uden held; hvor skaffer du disse to sorter?

Jeg håber, at planteskole-pushere for morgengloriefrø ikke er omfattet vores regler. Det er vel ikke *så* fordækt igen, og jeg tror andre med interesse for smukke blomster kan gavne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
funk_of_the_punk skrev:
jeg er ret sikker på det var hvad de gav mig, men ikke 100, for der er lang tid siden. jeg var 8 eller 9 eller såån......
men jeg husker det var et fedt trip.
spaced out!!

Det lyder ellers mærkeligt at din bevidsthed skulle ændre sig så meget og du fik stærke visuals af stesolid? :?

Det må være meget forskelligt om hvordan folk definere hallucinationer. Kan godt forstå hvad Gaia mener med at det skulle være fordi man ved (tror) at det virkelig sker som oftest på rigtige hallucinogener som natskyggerne. Men har selv haft ret stærke visuals hvor jeg har været bevidst om at have indtaget et stof og ved at det der skete ikke var sandt, men alligevel vil jeg næsten kalde det en hallucination fordi det var så ægte at hvis ikke jeg havde vist det ikke kunne passe så ville jeg tro det virkelig gjorde.

Infected Cope:
Tror ikke du skal sammenligne effekten af et stærkt LSA trip med ayahuasca. Det vil komme helt an på DMT dosen man får indtaget om "vildskaben" af trippet vil være det samme.

Har selv kun prøvet Morning Glory (kender ikk sorten) to gange i så lave doser at jeg ingen til meget lille virkning fik. Jeg synes ikke om indtagelsesmetoden så vil lave ekstrakt, hvis jeg skal prøve igen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Hehe, ja det lyder sgu mærkeligt med hallucinationer på stesolider, mon ikke bare du har drømt? For trip på benzoer? Har jeg aldrig hørt om før..

Mindes dog at have læst en triprapport herinde, hvor der er en der har spist store zopiclone blandet med amfetamin hvor han derefter skulle have haft halluer/visuals på?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Læs Pihkal! Hvis Shulgin ikke er den autoritære stemme på området, hvem er så?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har nu læst Pihkal og kender godt Shulgins definition på Visuals Vs. Hallucinationer.

Da Shulgin ikke er udannet psykiater eller psykolog vil jeg nu ikke kalde ham "den autoritære stemme på området" :)

Nu er det længe siden jeg har læst Robert Masters . The varieties of psychedelic experiences, men jeg mener at kunne huske at han også diskutere emnet, dog med en anelse andet resultat end Shulgin.

Jeg kan kun tale af egen erfaring. Jeg har selv oplevet at se/høre/smage/føle ting som decideret ikke har været der, så altså ikke blot visuals.

Hali, hvordan vil du selv deffinere at høre lyde, som ikke er der eller andre falske sanseindtryk som smag og duft? også en visual?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]