Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt væk
ja...hvad er koffein indholdet i kaffe?
Jeg fik den underlige idé at man måske kunne æde rent kaffepulver som bomber hvis mængden man skal æde ikke er alt for stor! Ved godt det er en lidt syret idé....:D

Og så kunne jeg faktisk også godt bruge koffein indholdet til at finde ud af hvor mange kopper kaffe det vil svare til hvis man æder x antal guarana caps!
:D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg mener der er 100-200 mg koffein i en almindelig kop kaffe

Titel:
Medlem

Jeg ville nok forestlå at man åd instant coffee i stedet, da det jo nærmest er et kaffeekstrakt. Har prøvet selv (tog det i et meget koncentreret shot), og det smager fandeme fælt! Hvis man vil indtage store mængder koffein er det nok smartere at gøre i piller, og jeg vil da også langt hellere nyde min kaffe, og så bare drikke en masse kopper ;).

Titel:
Medlem

En gang til min fætters fødselsdag, hvor jeg også havde været i byen dagen før og ikke havde sovet.
Jeg tog to store skéer med kaffepulver og slugte det hele i nogle bomber (det kan faktisk lade sig gøre at spise det meste i 3-4 bomber)

Jeg drak mig utrolig stiv og tog først hjem fra byen ved 6-7 tiden.. ikke fordi jeg var specielt træt, men pengene var brugt op :(
Så jeg vil da mene at det kan betale sig.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Jeg ville nok mene det var lidt usselt at æde rent kaffepulver. Hvorfor ikke hellere købe noget guarana? Det giver også en betydeligt bedre koffein rus, som er knapt så jittery, og fucker ikke med maven på samme måde som kaffe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt væk
Tjille -> Ved det godt :D men som jeg også skrev så var det bare en underlig tanke jeg lige fik!

Titel:
Medlem

Jeg ved nu ikke hvor usselt det er at æde kaffebomber.
Jeg ville personligt ikke tøve med at spise kaffe igen, hvis jeg var i samme situation..
Det er IMO mere usselt at drikke det nasty koffeinholdige-"tjære" der ikke nok med at smage som noget fra kinesiske tortur metoder og give grimme tænder; også giver dårlig ånde. (<- well måske ikke så seriøst som det er skrevet)
Jeg tror seriøst det er de færreste der kan lide kaffe de første gange de smager det, så hvorfor begynde at drikke kaffe.. fordi det er sejt?, hehe

Titel:
Medlem

Det er vel også de færreste der kan lide at drikke øl første gang de smager det... Men vi indtager det alligevel ad libitum ;).
Jeg har vænnet mig til smagen, og er vild med kaffe, og det er da praktisk at kunne kombinere behovet for koffein med en god smag :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Man bliver da nødt til en gang i mellem at indtage noget, man nødvendigvis ikke synes smager synderligt godt - ellers får man jo ikke udvidet sit smagsspektrum og bliver en kræsen tøs.

Kaffe er fantastisk og skal bare drikkes. Er man ude efter mere koffein, så er det bare at drikke espresso.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
der kan uden problemer være 1g koffein i 1L kaffe - jeg har læst om kaffesorter som, hvis brygget i stempelkande og i en "rigtig" koncentration, indeholder omkring 1,5g koffein/L
der med kopperne er lidt svæer, da kopper har forskellige størrelser.

Titel:
Medlem

Lemmy skrev:
Man bliver da nødt til en gang i mellem at indtage noget, man nødvendigvis ikke synes smager synderligt godt - ellers får man jo ikke udvidet sit smagsspektrum og bliver en kræsen tøs.

Kaffe er fantastisk og skal bare drikkes. Er man ude efter mere koffein, så er det bare at drikke espresso.

Det var nu også mest for sjov, og for at slå fast at kaffebomber ikke er usle :P

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hvis man ikke kan lide kaffe, kan man jo drike the. Der er lige så meget kofein i, men det virker ikke så jittery som kaffe fordi der også er teofylin i, som skulle modvirke kofeinens hårde kropslige virkning og virke mere intelektuelt opkvikkende. Skal prøve at finde kilder, når jeg kommer hjem :wink: .

Hilsen Fanny

Senest rettet af Fanny 24 feb 2005 17:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Teofylin?

Er det et synonym for Theanin, som jeg har læst skulle have de samme egenskaber du beskriver?

Titel:
Insane psychedelia user!

Fanny skrev:
Hvis man ikke kan lide kaffe, kan man jo drike the. Der er lige så meget kofein i, men det virker ikke så jittery som kaffe fordi der også er teofylin i, som skulle modvirke kaffens hårde kropslige virkning og virke mere intelektuelt opkvikkende. Skal prøve at finde kilder, når jeg kommer hjem :wink: .

Hilsen Fanny

Til gengæld er der en masse garvesyre i som godt kan gøre maven lidt urolig.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Flare skrev:
Jeg ved nu ikke hvor usselt det er at æde kaffebomber.
Jeg ville personligt ikke tøve med at spise kaffe igen, hvis jeg var i samme situation..
Det er IMO mere usselt at drikke det nasty koffeinholdige-"tjære" der ikke nok med at smage som noget fra kinesiske tortur metoder og give grimme tænder; også giver dårlig ånde. (<- well måske ikke så seriøst som det er skrevet)
Jeg tror seriøst det er de færreste der kan lide kaffe de første gange de smager det, så hvorfor begynde at drikke kaffe.. fordi det er sejt?, hehe

Lad os lige slå en ting fast.

1. kaffe smager godt og gjorde det også første gang.

2. øl smager godt og gjorde det også første gang.

Og få så lidt hår på sjoveren!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Treasure skrev:
Til gengæld er der en masse garvesyre i som godt kan gøre maven lidt urolig.

Drik det med mælk og evt. honning i. Så kan man hælde litervis ned, uden det gør ondt :lol: .

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Neutraliserer mælk syren? Giver egentlig god mening, synes også det sure i kaffen forsvinder når jeg putter mælk i, men måske er det bare mig.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

HardcoreWizard skrev:
Neutraliserer mælk syren?

Ja :D .

Titel:
Medlem

Der kan man bare se :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeps,, Mælk neutraliserer syren. Derfor jeg altid drikker mælk når jeg har sure opstød.

Eller gjorde. Har slet ikke haft sure opstød efter jeg er stoppet med at ryge smøger :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]