Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Hej,
jeg er ny på hash-området såvel som på dette forum, og har lige et par spørgsmål jeg håber i vil svare på...
Jeg har aldrig røget hash(eller andet) før men interreserer mig meget for det, har læst meget om det osv. Og nu synes jeg det var på tide at jeg selv stiftede bekendtskab med det. Så mig og en kammi har besluttet os at vi køber en joint eller to her på fredag og prøver at fyre op for dem.
Så ville jeg bare lige høre om i havde nogle tips til sådan et par nybegyndere:

-en jeg kender foreslog at vi startede med at dele 0.5 gram pot til en start, er det også jeres overbevisning at det er bedst for lige at lære stoffet at kende?

-han sagde også at vi skulle huske at "riste" jointen, hvad betyder dette og hvorfor skal den "ristes"

Disse spørgsmål lyder måske temmelig platte for jer, men vi ved ikke forfærdelig meget om det at ryge hash(hvordan og hvorledes), og man skal jo som sagt kravle før man kan gå.

På forhånd tak
/elmand

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Velkommen til. Jeg er lidt træt så jeg nøjes med at svare på det sidste om ristning. Men det er normalt for de fleste danske hashrygere at riste tobakken man bruger til en joint. Det gør man for ikke at få nikotin med. Hvis du køber færdig rullede joints bør du altså ikke riste dem.

Titel:
Junior medlem

Noget jeg selv synes der er et godt tip til en nybegynder er at man skal sørge for at være i ok godt humør før man ryger. Hvis jeg selv er lidt træt og nede når jeg ryger kan jeg godt få mig en forvirrende nedtur.

I skal heller ikke drikke alkohol før i ryger da det for mange hurtigt ender i at man kaster op og har det dårligt. :P Jeg har selv siddet og knækket mig ud over mig selv hvor jeg ikke følte mig i stand til at bevæge mig fordi jeg havde været så dum at drikke og ryge. Men det var så til gengæld med hash på en bong. Man kan godt drikke øl efter man har røget synes jeg, men hvis jeg drikker før røgen går det helt galt. :P

En anden god idé er at have et eller andet i nærheden at smovse eller drikke som f.eks. cola eller chips, hvad man nu ønsker. :) Det smager 1000 gange så godt når man er skæv synes jeg. Munden bliver ofte så tør som en sandkasse, så drikkelse er lidt et must.

Men som sagt, sørg for at være glad før du ryger og bare tag det stille og roligt, så bliver det nok ganske fedt :) Og hvis du får det dårligt så bare husk at det går over igen og at der aldrig er nogen der er døde af hash. :D

Go' ryger :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
ristningen er også med til at gøre rulningen nemmere!

et halvt gram... tjaa... det kan da gå for en start, jeg mener der kan gå om til 10 minutter fra rygningen, til den ønskede virkning er til, så hvis et halvt gram ikke gø jer baske nok, så ryg lidt mere!

-Foger

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Pirate skrev: Man kan godt drikke øl efter man har røget synes jeg, men hvis jeg drikker før røgen går det helt galt. :P[/quote]

Det er nemlig korrekt.. man bliver godt og grundigt svimmel, når man kommer stang stiv hjem fra en bytur for at ryge et bonghovde. og så må man ikke kigge opad..

Generelt når i ryger for første gang så kig ikke opad hvis i bliver alt for skæve.. nogen bliver svimmel af det. gør det selv, men mest når jeg er pisse fuld os.. :lol: Sørg for at spise godt inden i ryger, og som Pirate siger, køb noget at drikke og en fråder som Chips eller slik til efter i har røget... Det aller vigtigste er at i sidder i en atmosfære hvor der er en tilpas temperatur, og hvor i har mulighed for at ligge ned.. så dvs helst indendørs... det andet meget vigtige er at i to personer der ryger sammen første gang er gode venner og ikke har noget i luften med en skylder eksempelvis.. det er vigtigt at i kender hinanden, og at i har det SJOVT sammen. Det at ´man kan finde på noget sjovt sammen er meget vigtigt.. det gør det hele klart federe, hvis det er din bedste ven, en du syns er kanon sjov eller lign.

Go ryger :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

:D Tak for svarene,
nu må vi vist være så forberedte på det som man næsten kan blive.

Glæder mig til fredag :P :D

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Fortæl os endelig om din oplevelse =) Første gang man ryger hash er altid noget specielt

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja i det hele taget er de første 10 gange man ryger hash en ubeskrivelig oplevelse... det er direkte et vildt fedt TRIP.. Men hvad var ikke et trip dengang man var en 14 -15 år... men det er da klart det første år af min tid som ryger, jeg husker som den fedeste tid... men os den tid som virkelig gjorde mig hooked på hashen.. det var indtil jeg lærte rusen at kende....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Min personlige mening er at et ½ gram til 2 førstegangsrygere er for meget. Jeg foreslår 1/4 gram i en joint til 2, med godt ristet tobak (og husk at inhalere!).
Det er ikke sikkert i mærker særligt meget første gang.... Men det er bedere at man lære stoffet langsomt at kende.
Lyt til musik, lav noget kreativt (tegn, syng, dans o.l) eller aktivt (spil bold, dans, slås o.l).... Det intensivere virkningen og hjælper en til at finde ud af hvad stoffet gør.....
...Naturen er også et godt bud!
Men måske er det godt at starte med noget stille og afslappende musik mens i ryger.

God fornøjelse! :mrgreen:

Åh, ja... Pot!.... Undskyld.... Ja så er ½ gram nok ok..... Men måske i aligevel skulle ryge jointen af to omgange! Ihvertfald lige vente 10-15, og hvis der ikke sker noget ryge resten!

Rist en cigaret f.eks:

1. Lav en skål af sølvpapir i 4 lag med hank

2. Put tabakken fra cigaretten i skålen

3. Tænd et stearinlys, eller et par fyrfadslys

4. Bevæg skålen frem og tilbage et lille stykke over flammen så tobakken, flyder på en pude af varm luft, eller hvad den nu gør :roll:

5. Stop op indimellem

6. Når det ryger, vender du tobakken som en pandekage et par gange, til det holder op med at ryge.

7. Gå tilbage til punkt 4, men pas på tobakken ikke bliver sort!

Årh, forhelvede da, der røg tolmodigheden..... :? :P

Brug feks google og søg på rulle pot joint? eller noget

Jeg fik f.eks dette første hit: http://www.norcan.org/guide/NorskJoint/

..... ihvertfald del potten op i små stumper og mix den ristede tobak i der svare til hvad der som den samlede mændge ville udgøre fyldet i en joint! :mrgreen:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så fik vi røget.
Vi var 3 der røg hjemme hos mig her i går.
Jeg har stadig lidt tømmermænd fra dagen før, og nupper et par øl sammen med de andre for lige at få det godt.
Jeg fik skrevet en smule ned:

21:20 Vi begyndte at ryge
21:43 2 af os kan mærke det, overproduktion af spyt, men tørhed/kradsen i halsen, småkramper i ansigtet.
21:54 Meget lattermild, 1 af os er stadig ikke påvirket.
22:26 Stor virkning på mig, ukontrollerbare bevægelser, langsomt syn(svært at forklare, men blikket flakker rundt uden at kunne fokusere på noget), men jeg har det rigtig godt, og er bare rigtig glad.

Herefter har jeg ikke skrevet noget, men jeg fik det rimelig dårligt. Ikke fysisk dårligt med kvalme eller noget, men ubehagelig klarhed og stilhed i hovedet. Glemmer hele tiden hvor jeg er, og hvad jeg er i gang med. En nærmest panikagtig tilstand til tider. Så smutter jeg ind på #psychedelia, og et par venlige mennesker siger at jeg skal ligge mig ned og lukke øjnene, og det hjælper lige med det samme. Jeg ligger på sofaen med lukkede øjne i en times tid, og bare lytter på at de andre snakker. Nu var klokken blevet ca. 00.30 og jeg er næsten ædru igen.
Jeg tror at min fejl tildels var at jeg ikke skulle have drukket så meget dagen før, og jeg skulle have ventet lidt på effekten i stedet for at ryge lige indtil jeg kunne mærke det virkelig sparkede ind.

Her dagen efter har jeg det perfekt, ingen tømmermænd eller noget.
Og det skal helt klart prøves igen engang.

Edit: forresten så er der ingen af os der ryger til dagligt, så bare det lige at lære at indhalere var noget af en prøvelse. Kæft mand der blev hostet noget :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

elmand skrev:
Herefter har jeg ikke skrevet noget, men jeg fik det rimelig dårligt. Ikke fysisk dårligt med kvalme eller noget, men ubehagelig klarhed og stilhed i hovedet. Glemmer hele tiden hvor jeg er, og hvad jeg er i gang med. En nærmest panikagtig tilstand til tider.

Føler du at du får for meget så indtag noget sukker, det kan sænke virkningen en smule, i hvert fald hvis du tror på det samtidig i din skævert..
Hash/skunk/pot er et stof som man blir sumperen af, og de første gange man prøver det, sker de netop hukommelssvigt for mange. det er lige præcis som du siger med at man glemmer hvadf man har gang i, eller hvis man er ved at fortælle noget taber man tråden.. Kan huske at vi havde en kæmpe griner over, at vi aldrig ku huske hva vi ville sige..

Det jeg mener er, prøv og nyd den tilstand du kommer i næste gang. Men okay klart nok måske at du går i panik, når det er første gang..

Men det lyder som en fed skævert.. Gid det var mig der stadig ku få det sådan af at ryge den fede 8)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: odense (oprindeligt jylland)
bare køb omk 3 gram standart til at starte med (nok til 6 pinde ca.) når man indviger sig selv ska man straffe =)

Titel:
Medlem

A.MUS skrev:
Hash/skunk/pot er et stof som man blir sumperen af

Det tror jeg nu ikke gælder for alle.
En rigtig god skunk kan man godt blive rigtig høj af, ikke noget sumperen over det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Hash er sumperen :D

Pot er sku dejlig, ikke nær så stener..

Jeg synes også lige, at jeg vil nævne, at jeg ikke blev skæv de første 4-5 gange jeg røg fed..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Hash er til at stene på. Basta. Skunk kan bruges til at friskes op med og evt. stene på. Pot smager simpelthen forfærdeligt, så det rører jeg ikke med en ildtang.. Så hellere udkrads*!

*Irony detected*

:P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Cool, at høre at du slap fra det i god behold og du har mod på det igen med lidt mere respekt...... Lyder som en mild udgave af min første guldkakao oplevelse.

Hash er glimrende både til hygge, fester og kreativ brainstorming!

Titel:
Medlem

Jeg husker sgu tydeligt min første gang jeg røg!
Jeg havde nakket noget pot fra min far :D . Og så tog min bedste ven og jeg, ud min fars kolonihave røg det på bong... og FUUCK det kradsede!!!

den næste weekend gjorde vi det samme, men denne her gang kunne vi virkelig mærke at vi var skæve. Vi fik de sindsygeste grineflip hver gang vi glemte hvad det var vi ville prøve at sige...

Så man skal bare vi prøve det et par gange før det rigtigt kommer igang :wink:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

elmand skrev:

Men det lyder som en fed skævert.. Gid det var mig der stadig ku få det sådan af at ryge den fede 8)

Hvodan er din rus så den dag idag ?.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH - the brix
Er der lavet en tråd om hvordan ens første møde med cannabis var? Orker ikke kigge det igennem med søgemaskinen... Syns bare det er griner at høre om folks første gang på hash... En der gider tjekke og evt starte tråd?? (sry, men er for skæv 8))

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Downtown
synes du skal have noget is! det er så nice! er selv skæv nu, så kan forsikre dig det er niiiice!!! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]