Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 08:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har lige købt en bong, den er lavet af plastic. Og jeg syntes ikke helt den fungere som den skal... de bonger jeg har prøvet at ryge af kunne man ryge hovedet ud og så kom der en lille lyd, pyf :D

Det kan man ikke med denne her... hovedet er ikke specielt stort,

når mixet er brændt færdigt bliver det siddende i hovedet...

nogen der ved hvorfor???

Kan det være noget med mixet???

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
umeldbart ku det tyde på dit bonhodvede måske ik er stort nok i udgangen..eller det rør som som du sætter hovedet ned i er tilstoppet..

ellers så skal du satme være dårlig til at mixe :D :D

Titel:
Admin
Brugeravatar

Prøv at rense dit hoved og hvis det så ikke virker så køb et større.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Du kunne også bare bore hullet i hovedet større, forudsat at det ikke er lavet af glas. Prøv f.eks. et nummer større end det er nu (find et bor der passer i hullet og tag det der er et nummer større). På den måde kan du prøve dig frem og finde en størrelse der netop passer til dit behov :wink:

Hygge

Titel:
Junior medlem

man kan ikke bore det større... man skal skrue hovedet på bongen...

Jeg tror heller ikke det er mixet, jeg arbejder ud fra denne her "opskrift"

Brug størrelsesforhold 1.5-2 smøg per gram hash....

Du har brug for en gryde, kogeplade og en mixe skål....

tøm tobakken i en gryde.....tænd den når alt tobakket er der i.......

hvis interval på kogepladen=1-12 så brug 7/8

ryst tobakken lidt af og til...

når du ser der kommer røg så hiv op og ned i gryden...altså sådan at tobakken hopper...

hop det op og ned til edet ikke ryger mere...ryst gryden fra venstre til højre et par gange så alt tobak flyttet.

så hop med tobakken igen til det fylder hele gryde pladen......

sæt på kogepladen igen i ca. 5 sekunder...
så skulle det gerne begynde at ryge igen.

løft gryden hop med tobakken igen til det stopper med at ryge..og ryst så det blir fordelt....

det gentager du ca. 10 gange...så vil du kunne se at tobakken ikke ryger så meget mere...+ hvis du lugter til røgen med næsen skulle det gerne ikke svie...

lugt til det første gang du får det at ryge..så du har noget at sammenligne med.....

hæld nu tobakken oven i en skål...

tag gryden af kogepladen...hvis gryden e3r varm når tobak er støv=PUF

knus alt tobakken med dine fingre...nuller det........ det skulle gerne være fint støæv nu.....

tag nu hashklumpen og kør den over den varme kogeplade med en kniv ca. 2 gange på hver side......

fnuller nu hashen ned i tobaksstøvet...og fnuller det hele sammen....

opvarm nu det hele i gryden....og fnuller det igen....gør det 2-3 gange..indtil det hele er som muld...og der ingen noller er.

Hvordan gør i?

Titel:
Tidligere holdmedlem

hehe, jeg gør PRÆCIST ligesom dig.....sjovt nok ;)

Titel:
Junior medlem

Thujoin: ja det er også dig jeg har opskriften fra.... du har lagt den herind engang :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Er det ikke et lidt ligegyldigt spildarbejde at riste på kogeplade? At riste over lighter har altid virket fint for mig, men jeg har jo heller aldrig prøvet det andet. Hvad er fidusen?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Johndeer skrev:
Hvad er fidusen?

At der er mindre arbejde ved det :)
Og det er noget hurtigere hvis man skal mixe flere/mange smøger

Jeg bruger selv gryde til bongmix, da jeg plejer at lave et stort mix af gangen. Men plejer nu at stille kogepladen på en 3-4, (eller mere præcis 1,5 men mit komfur går mellem 1-6) det tager godt nok lidt længere tid, men synes tobakken smagere bedre hvis den ikke bliver ristet alt for hurtigt.
Det plejer at tage ca. 10 min. sammenlagt, jeg tænder for kogepladen, smider tobakken i gryden, smuldrer det lidt og lader det så stå i 5 min.
Efter 5.min smuldrer jeg så tobakken yderligere, ryster det lidt og spreder det så vidt muligt i bunden af gryden. Så lader jeg det stå omkring 3 min. igen og går så ud og ryster tobakken og varmer lidt igen til det er helt perfekt ;)

Og så plejer det at passe nogenlunde med at sløve mig har nået at smuldre hashen i ventetiden :)

Titel:
Junior medlem

Spild af lighter, alt for besværligt. kogeplade eller spritbrænder er optimalt

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Hvad med at smide bongen ud og lære at rulle nogle ordentlige joints istedet??

Min mening er, at bong er voldtægt af hash, (og lungerne for den sags skyld)! :(

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
jeg ka næsten regne ud det er et metalhoved du ryger på... det noget bras! brug mærskum.... næsten alle plasticbonger man ka købe er heller ik særlig optimale, slangen er for tynd, den stopper for nemt, og man ka somregl kun bruge metal hoveder til den.... hvis det ska være plastic så brug en halvlitersflaske og noget haveslange, evt. en lokumsrulle på toppen, så slipper man for vand i munden...

hva er det for noget med en oprskrift til bongmix? det har jeg sku aldrig set før :lol:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: odense (oprindeligt jylland)
det kan være noget med mixet men højest sansyneligt er bunden a hovedet hvor det ska ryge igennem som er for lille.....men bare lav et nyt a sølvpapir eller sårn

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg tør ikke sige hvor problemet ligger, men jeg har en svag mistanke. Manglende forberedelse af indkøbet. Husk altid at tænk hele procesen igennem når i køber en ny pibe uanset hvad det er for en slags. jeg har set mange (inc. mig selv) der i en fart køber en vild fed pibe og finder ud af at den har en stor fejl. Måske mangler der et ordenligt sliphul måske kan den ikke renses eller måske kommer der bare ikke noget røg igennem. Så tænk jer om og prøv at gå alle de forskellige trin igennem. Personligt er jeg nået til et punkt hvor jeg hovedsageligt kun køber rygegrej jeg kender på forhånd.

Titel:
Medlem

mofukr skrev:
det kan være noget med mixet men højest sansyneligt er bunden a hovedet hvor det ska ryge igennem som er for lille.....men bare lav et nyt a sølvpapir eller sårn

Det kan ikke anbefales at bruge sølvpapirshoved:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9430&highlight=messing+legering

Titel:
Dedikeret medlem

ja god begrundelse...

hvis man varmer det laenge, f.eks. paa en kogeplade eller med ethanol lampe ryger det,,, efter noget tid ryger det ikke mere, og skal vi ikke formode det er stoppet med at afgive de stoerste maengder dampe det nu giver.. og de sidste er vist ikke mere skadelige end naar vi spassere en tur i byen forbi bussernes diesel dampe.

Smagen er saa en anden snak.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]