Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Rygerkultur
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Vil bare gerne prøve at høre hvordan folk fra forskellige steder i landet opfatter rygerkultur.

Her er i hvert fald min opfattelse som bygger på hvad jeg lærte i fordums tid:

Det man ryger går venstre om.

Man puster aldrig ud i hovedet på andre.

Man tømmer selv sit bong/tjubang/chillum/pipe/etc. hoved

Man ryger en joint stille og roligt med respekt (man ryger den ikke "varm" eller skæv.
Det er dig, ikke jointen, der skal blive skæv.. :D

Dette er primært min opfattelse af det.
Folk der har oplevet andet andre steder må også gerne skrive det..

Tilføjelser/rettelser..?

Magnum

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Det der passer også meget på, hvordan vi gør i min omgangskreds.

Måske skulle der lige tilføjes: Man venter til det er ens egen tur til at ryge. Det er irriterende med folk der ikke kan vente, og liiige skal have et par hiv, inden det er deres tur.

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Medlem

Når jeg ryger med mine 2 venner (ja jeg har kun 2 makkere som jeg ryger med :? ) så er det meget forskelligt hvilken vej den går rundt.. kom faktisk til at tænke på det sidste gang vi røg.. Det kommer lidt an på hvordan vi sidder i forhold til hinanden og den slags.

Vi venter også altid til det bliver ens tur, men man kan jo også bare lave en ny hvis man ikke lige når at få det man gerne vil have...

Vi puster selvfølgelig aldrig røgen ud i hovedet på hinanden.. ville da også være noget mærkeligt noget at gøre 8)

Man bestemmer selv hvor hurtigt man vil ryge.. hvis man vil ryge hurtigt og meget så laver vi bare nogle flere joints :)

Og så er det også kotume (staveplade?) at alle skal skodde på sig selv mindst 4 gange på en rygeraften :lol: det sker altid for os..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
troo_L_S skrev:
Og så er det også kotume (staveplade?) at alle skal skodde på sig selv mindst 4 gange på en rygeraften :lol: det sker altid for os..

Skodde? Mener du ikke aske? Jeg plejer ihvertfald altid at aske på mig selv. I starten blev jeg lidt irriteret over det, men nu har jeg efterhånden opgivet at ramme det f****** askebæger. Det sker som regel, lige når jeg rækker frem for at aske, men så når jeg kun halvvejs, og rammer mine bukser :?

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Medlem

miss84 skrev:
troo_L_S skrev:

Skodde? Mener du ikke aske? Jeg plejer ihvertfald altid at aske på mig selv. I starten blev jeg lidt irriteret over det, men nu har jeg efterhånden opgivet at ramme det f****** askebæger. Det sker som regel, lige når jeg rækker frem for at aske, men så når jeg kun halvvejs, og rammer mine bukser :?

Jow, jeg mener selvfølgelig at aske.. Hehe, den med at der falder aske af på vej hen mod playstation'en (askebægeret :lol: ) kender jeg alt for godt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
yeah også ca. det samme her, men fuckhovederne glemmer tit det med venstre om når der sidder en ivrig fætter og skriger "MIG MIG MIG! DEN HER VEJ, JOOO KOM NU!!"

well et par grumme hiv kan man godt tage uden den bliver skæv, men hvis folk ryger tyrepik på den får de lige en disser

den med bonghovedet der skal suges ud... jo den går vi også som regel efter men hvis man har fået nok så tager sidemanden lige resten

Titel:
Admin
Brugeravatar

jeg har egentlig aldrig rigtigt lagt mærke til hvilken vej jointen/bongen/chillumen/piben går. Hvis man er helt vild efter at ryge, kan man jo bare lave en joint selv eller ryge på noget andet :) Men ellers så har dem jeg ryger med oftest, nogle få regler:
-Man puster ALTID! det sidste røg ud af bongen når man har suget et hoved.
- Man renser sit udstyr jævnligt (medmindre at man er for lam selvfølgelig :lol: )
Det tror jeg var dem.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Der hvor jeg kommer fra kalder vi det godt nok "rygepolitik" og ikke "-kultur", men anygays.

Det er mest bare at man skal aske jointen inden man sender den videre og sende den videre den rigtige vej.
Men det er nu ikke noget vi går så højt op i, det er jo bare en joint! det er mest gak, spass og løjer når vi siger "Det der er dårlig rygepolitik!"

Mener, at hvis man ligefrem har regler osv. måske enda en hel forfatning *LoL* så går man måske LIDT for meget op i at ryge?
Lige såvel som jeg synes det var total latterligt da min kammerat, dengang han røg meget, begyndte at snakke om hvor flot hans bonghoved var og sad og nussede om det! HAHA! :D:D Det er bare et fucking bonghoved!

mvh.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
m.UNIT skrev:

Mener, at hvis man ligefrem har regler osv. måske enda en hel forfatning *LoL* så går man måske LIDT for meget op i at ryge?

Enig... Nu har jeg efterhånden røget pinde i 5-6 år, og når man har røget med de samme mennesker i så lang tid er der sku ikk rigtig nogle regler, udover at man respekterer de folk man ryger med... Det er for helvede da bare ryger, folk ska jo nok blive skæve... Og hvis ikk de gør laver man vel bare en pind mere :D

Titel:
Dedikeret medlem

kald rygekultur venlighed - nogen er venligere end andre

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Hov hov hov! Der er da ikke noget, der hedder 'bare en joint'. Det er et ritual!
Men til jer, der dog udviser lidt respekt for urten, jeg synes I glemmer en vigtig regel: Mager smager!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
:lol: ja mager smager vigtig..(mixer fixer even)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Laver man et bangmix, ja så hedder det "mixer fixer først" for har man lavet et ondt nikotinmix, ja så skal man selv tage skraldet af det :)

ellers så er det god kotume at sende jointen videre den samme vej, samt lade være med at hoppe ind midt i en kreds og kapre jointen (medmindre man da liiige hurtigt kommer forbi og lige skal have et enkelt hurtigt sug eller 2, bare man ikke bortfører den)

Og så til det vigtigste... BAP FOR HELVEDE IKKE PÅ JOINTEN!!! der er ikke noget værrere end folks savl på jointen.

Og så må der gerne kæles lidt for jointen. Det skal være en nydelse at ryge

Titel:
Medlem

Uskrevne regler, mine damer og herrer, uskrevne regler. Selvfølgelig skodder man ikke jointen i en kammerats ansigt eller bortfører mixet. Det siger da sig selv.

Derudover kalder vi konsekvent en joint for "en hass". "Skal vi ryge en hass?" Prøv at sige det, det er sjovt. Pibe er en "rørhass", bong er en "mellemhass" og tjubang er en "pistolhass".

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Strip, Las Venturas!
NÅr jeg nu har bygget en joint til f.eks 50 kr så er der sku ingen der skal komme og bestemme hvilken vej jeg skal sende den.. når jeg har røget får min kæreste den altid... lige meget hvor hun sidder.. dette skaber engang imellem sure ansigter... men fuck jeg er sku ligeglad...

noget jeg elsker er at folk spørger mig om jeg skal ryge det hele selv når jeg har tændt en joint... JA SKU DA... det er mit narko.. køb jeres egen! :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
sorn skrev:
kald rygekultur venlighed - nogen er venligere end andre

eller kald det hykleri, nogle er mere hykleriske end andre

( :wink: )

Titel:
Medlem

TJiLLe skrev:
Laver man et bangmix, ja så hedder det "mixer fixer først"

Helt enig, bruger den altid!

....og så lige den her:

Man ryger fandme ikke til, så jointen bliver skæv! NYD DEN!!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Man venter self. tålmodigt på det ens tur.
Hvis man er sig selv + 2 andre, så stiller jeg et spørgsmål, og den der svarer først og rigtigt får den (og så går den på omgang derefter)

Ellers ingen besteme regler, man puser selvfølgelig ikke røg i hovedet på andre, og alle mulige andre underlige ting. Ting variere osse fra gang til gang fra de mennesker man deler jointen med. det kommer alt an på så meget..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH - the brix
B3ND skrev:
NÅr jeg nu har bygget en joint til f.eks 50 kr så er der sku ingen der skal komme og bestemme hvilken vej jeg skal sende den.. når jeg har røget får min kæreste den altid... lige meget hvor hun sidder.. dette skaber engang imellem sure ansigter... men fuck jeg er sku ligeglad...

noget jeg elsker er at folk spørger mig om jeg skal ryge det hele selv når jeg har tændt en joint... JA SKU DA... det er mit narko.. køb jeres egen! :D

OK? sgu da ikke så underligt at det skaber sure ansigter... det du skriver der lyder som dårlig stil... Deler du kun dine jars med din kæreste? (og hvis du derudover så suger med på andres?!?! LOL!) Så ville jeg mene du har misforstået ordet joint, og tankegangen i fænomenet.

Forstå mig ret - din indstilling er fair nok hvis du har det som princip at ingen ryger på din og din kærestes joint, og at i ikke ryger med på andres; men hvis det ikke er tilfældet er du sgu da bare nærig!! Har jeg misforstået?
Mvh. Bowphus

Titel: sniger
I min "ryger" omgangskreds har vi indført princippet "en sniger".
Det foregår sådan at når du har fået jointen og røget på den, så gir du lige ham som er længst fra at få den et enkelt hiv inden du gir den til den næste i køen. Virker selvfølgelig kun hvis man ikke er mere end tre eller fire personer..

Vores nic til en pind er iøvrigt en baby.. :) Hva så.., skal vi lave en baby :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]