Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: aalborg/sønderjylland
var blot i mit filosofiske hjørne og så var der en jeg kender der spurgte mig hvorfor at en joint altid var opdelt i en form af en trekant/cone der var jeg ham svar skyldig men det undrede mig nu stadig væk så spørsmålet er velsagtens er der nogle pratiske fordele ved denne form hvis ja hvilke. Hvis ikke dette forekommer er der så en historisk grund der til.ville blive meget taknemlig hvis der er en/flere der kender en/flere grund(e) da dette nager mig en del.

vh Dino
Citat:
pral af vid gør klog til dum og skaber mange fjender
hvorimod beskedenhed
gør dum til klog og så ingen fjenskab hænder. Dino

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Det er vel bare fordi det er lettere at fylde mix i hvis den har den form...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
TimeKiller skrev:
Det er vel bare fordi det er lettere at fylde mix i hvis den har den form...
Det vil jeg også sige, og måske nok osse fordi der kan være mere i :D

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er vel af to grunde - den første at formen danner en tragt, så det er nærmere at få mixet ned, og den anden at hvis den skulle have samme form i bunden som i toppen ville den være for stor at suge af. Så bliver det ihvertfald nogle motherfucker filtre man skal smide i og det tror jeg er lidt mere besværligt at rode med.

Men de fleste joints man sådan lige ruller hurtigt i hånden uden at lave en cone først, men bare pakker mixet ind i noget papir, der har den jo heller ikke den form.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
jeg vil oss sige fordi der skal ku være 1 smøg + hash i....

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
mine ligner en bus der er kørt ind i en betonstolpe

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
...for at skabe at større træk i jointen velsagtens?
Prøv at sammenligne trækket i to joints, der er pakket med samme tæthed - én cylinderformet og én konisk - Jeg vil mene at den koniske er meget bedre at bjæffe på :wink:

Vh CC

Titel:
Insane psychedelia user!

CannaChem skrev:
Prøv at sammenligne trækket i to joints, der er pakket med samme tæthed - én cylinderformet og én konisk - Jeg vil mene at den koniske er meget bedre at bjæffe på :wink:

Vh CC

Det kan du vel have ret i. Der er større overflade med en konisk så forbrændingen burde være bedre. Det er selvfølgelig en fordel, men jeg tror nu stadig den primære årsag er den rent praktiske, nemlig at det er lettere at få mixet ned i, og så selvfølgelig at der kan være mere :P

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: aalborg/sønderjylland
mange tak for det det var velsagtens også det jeg tænkte men hvis der er en der kan en særlig grund ville det da glæde mig hvis du/i kunne oplyse de uvidende masser.

Dino

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Treasure skrev:
Men de fleste joints man sådan lige ruller hurtigt i hånden uden at lave en cone først, men bare pakker mixet ind i noget papir, der har den jo heller ikke den form.

Mine joints har samme form, lige meget om jeg laver en cone først, eller jeg bare ruller omkring....

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
det kan også være fordi at der går mindre tjald til spilde ved at lave den tyndere i filter-enden, hvis man ikke putter bundtobak i. jeg ruller altid bali shag smøger koniske for ikke at smide så meget tobak ud, når jeg slukker smøgen :D spares hvor der spares kan :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
1.grund. Det er fordi så kan man banke bunden af jointen ned i bordet og så når vægten af den øverste hash trykker på det nederste hash bliver det nederste presset sammen så den får den rette hårdhed og ikke for blød, så man undgår lufthuller og ujævn afbrænding.

2.grund.prøv at forestille dig at man laver en joint der er tykkest i bunden så er man jo nødt til at bruge tape for at undgå at pappet falder ud. På den anden side er den helt sikkert sjovere at ryge at ryge efter på end en normal joint :twisted:

venlig hilsen
Fråder

Titel:
Medlem

fråder skrev:
1.grund. Det er fordi så kan man banke bunden af jointen ned i bordet og så når vægten af den øverste hash trykker på det nederste hash bliver det nederste presset sammen så den får den rette hårdhed og ikke for blød, så man undgår lufthuller og ujævn afbrænding.

Det kan man da også gøre hvis den har form som en smøg.
Tag en smøg og stamp den, der falder tobakken også ned og fjerner lufhuller.

fråder skrev:
2.grund.prøv at forestille dig at man laver en joint der er tykkest i bunden så er man jo nødt til at bruge tape for at undgå at pappet falder ud. På den anden side er den helt sikkert sjovere at ryge at ryge efter på end en normal joint :twisted:

Tror du ikke alternativet til de joints vi kender er samme form som en smøg?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
tror at der er mange gode grunde, eftersom at der er mange fordele;
Nashet skrev:
det kan også være fordi at der går mindre tjald til spilde ved at lave den tyndere i filter-enden, hvis man ikke putter bundtobak i. jeg ruller altid bali shag smøger koniske for ikke at smide så meget tobak ud, når jeg slukker smøgen :D spares hvor der spares kan :wink:

CannaChem skrev:

Vh CC

Og en til fordel er at: Jointen bliver stærkere og stærkere hele vejen ned (fordi en stor del af hashen bliver suget ned i tobakken), men når din joint er coneformet bliver den samtidig smallere, og derfor får du den joint som er mest ens hele vejen ned :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Den er cone-formet, fordi det ser fed ud!

Titel:
Dedikeret medlem

hulkamaniac skrev:
Og en til fordel er at: Jointen bliver stærkere og stærkere hele vejen ned (fordi en stor del af hashen bliver suget ned i tobakken), men når din joint er coneformet bliver den samtidig smallere, og derfor får du den joint som er mest ens hele vejen ned :shock:

den der er nok rigtig nok, men kræver man har den rigtige faktor hash, sug og kegle form for at gøre den "ens" hele vejen igennem :o .. Mon det var tanken bag(en af dem), er ik til at vide min virker faktisk rimelig logisk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: DK - Kolding
Der er self. en god grund på at jointen er conisk.. jo større brand overflade jo mere varme og jo større con jo mere cirkulation får røgen :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Så vidt jeg har hørt er joint kulturen langt fra ens rundt om i verden.. Blandt andet hvad angår formen, men hvorfor har jeg ikke et bedre bud på end ovenstående.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg tror nu det er slået ret godt fast hvorfor en conejoint er hundrede federe end en cigaretformet joint :D

For et par år siden var jeg i London med en god ven. Vi boede hos hans engelske tante og kusine i Hampstead (en rigtig hyggelig luksusuriøs del af London med hyggelige små rækkehuse med haver) og var blevet inviteret ud til en stor fest på hvad jeg ikke kan beskrive som et mindre slot med en række Versailles-lignende haver (forårshave, sommerhave, vinterhave, you-get-the-fucking-point-have) omkring sig, af hans 30-årige kusine og hendes kæreste.
En af deres venner lejede sig åbenbart ind på slottet (han havde en KÆMPE luksuslejlighed) til en meget favorabel pris og det gav også adgang til at holde kæmpefester i haverne og indendørs.
Anygays for at give en lang og indtil videre ret nyttelys historie lidt pointe: Vi have købt noget pot af en dealer som hans kusine kendte og røg det sammen med dem.
De hverken ristede tobakken eller lavede cones og undrede sig meget over hvad helvede vi lavede. De havde aldrig set en Cone før, og havde røget i 10+? år - så det var ikke fordi de var uerfarne.
Istedet rullede de jointsne i hånden som når vi ruller en smøg med lidt rizla-papir og lidt rulletobak i.
Mucho mystisk :shock:

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Okay, det var underligt, at de ikke kendte eller havde set cone-formen.
Men har en ven fra spanien, og når hun roller den, så er det også ikke ristet smøg, rullet i hånden, og bruger tager spidsen af en smøg og bruger den som filter. det goe nok joints, det er ikke det. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]