Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Jeg påtænker at lave en alkoholisk thujondrik. Men for nu ikke at komme op at toppes med Absinthelskere, om det jeg nu vil lave er Absinth eller ej, så lad mig istedet kalde det 'PsychoSnapz'.

Det er jo alment kendt, at der oftest er Calamus i Absinth. Det skal min PsychoSnapz også have i. Men jeg synes egentlig at det kunne være sjovt at putte flere sjove ting i... :P

Første spørgsmål går derfor på, om der er nogen der har andre rigtig gode forslag til spændende urter at putte i sin 'psychoSnapz'?
Fanny har engang skrevet om Perikonsnaps - det lyder jo spændende. Men i forlængelse heraf er andet spørgsmål, om der sker noget ved at blande perikon - der jo vist er en MAOi - sammen med thujon og calamus?

Og hvis der ellers er nogen, der gerne vil advare om stoffer, der nok helst ikke må blandes sammen med hinanden eller med alkohol, så sig det endelig. Jeg er jo ikke ude på at komme til skade - eller skade andre for den sgas skyld; der skal jo deles - kun at få gode oplevelser.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg er dum fordi jeg tilråder manden at blande natskygger i sin sprut!

Senest rettet af tjalfe 09 okt 2004 19:02, rettet i alt 5 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Andre forslag till urter man kan du kan bruge:

Mose-pors (Myrica gale): Skulle forstærke alkoholens virkning, indeholder adskillige terpener.

Mjødurt (Filipendula ulmaria): Forstærker mjøden (I dit tilfælde snapsen) skulle være smertestillende.

Saffran (Crocus sativus) : Virker narkotisk og kræfthæmmende.

Salvie (Salvia officinalis): Indeholder hyppigt mere thujon end Artemisia og smager bedre.

Rhodiola rosea rod: Forøger præstationen, især hos mænd.

Gider ikke lige komme på flere lige nu, men tag en tur på bib og søg efter kryddersnapse.. Du skal nok finde en bunke litteratur.

Mvh
Ash

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Grøn og brun anis.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Cope* Tag dig sammen!

//Edit: Indlæg slettet.

Titel:
Medlem

Hmm.. er det ikke noget med at MAOi + ethanol = hovedpine^4 ??

Titel:
Insane psychedelia user!

MAOi og alkohol bør ikke blandes, nej.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske burde perikon udelades fra din Pzyk00 SnApZz.. Jeg tror heller ikke at Fanny's snaps var til at lamme sig på, men nok mere som noget man tager én eller to gange om dagen i form af et shot glas, men hvad ved jeg.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hmm... jeg mener da jeg læste, at Fanny havde skrevet, at Perikonsnapsen gav sådan en dejlig afslappende virkning... men allright, jeg vil da ikke lamme mig på MAOi og alkohol hvis det frarådes. Så mange tak for det råd alle sammen. Det var netop sådan noget jeg var ude efter at få at vide.

Og udemærket liste Ashoka - Tak! - jeg vil klart anskaffe noget Myrica gale og Filipendula ulmaria, hvis jeg kan finde det.

Det bli'r gu'er...

--------
og D|(@, jeg ku' se'føli ikke styre mig, og måtte bare klikke der du ved nok... HA HA HA HA :lol: !!!! Gad vide hvor mange andre idioter, der falder i den?

--------

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, hvad med en lille dosis svampe? De kan altid sætte lidt gang i den PsYkOtIsKe del af snapsen ;D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Eller lidt knuste Ololiuhqui frø, eller ekstrakt af HBWR??

Tror det vil give lidt af en afslappende og psychedelisk virkning :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, når vi nu er igang, kan jeg huske at have læst at man før i tiden også brugte små mængder amyl nitrit i snapsen, får at give den et ekstra kick, men dosis kan jeg ikke huske. Bogen ligger hjemme hos de gamle, kan finde ud af det i næste uge..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er amylnintrit oralt aktivt?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Allright drenge og piger,

Der kommer jo mange gode forslag. Udemærket og tak. Perikon-ideen er droppet!

Indtil videre har jeg bestil Malurt, Kalamus, Morse-pors, Mjødurt, Saffran (det jeg har læst om saffran lyder ret syret, og skulle være godt i alkoholiske drikke), og lidt Baldrian.

Overvejer desuden at putte noget opkvikkende i, men skal lige finde frem til noget der er alkoholopløseligt, da jeg har tænkt mig, at lave basen på 96% finsprit. Er Guarana ikke det?

Jeg planlagde for øvrigt, på anbefaling af Ashoka, at putte Kratom i - he he - men fandt ud af, at det vil blive meget dyrt, hvis det skal være nok til en drik hvor man kun skal drikke måske 4 shots. Det kan da også være at det ville være for vildt, men det skuffer mig nu alligevel.

Til gengæld kan jeg så meddele - lidt off topic - at jeg har bestil noget kratom, som jeg vil teste for sig selv. Det lyder meget spændende.

Nå; men jeg er endnu ikke begyndt selve 'brygningen', så hvis nogen vil give et indspil, med noget som jeg absolut burde overveje at komme i PsychoSnapz, så værsgo at spille ind!

@Ashoka: Tjek dog endelig dine forældres snapsebog for det der amylnintrit

@tjalfe: Jeg tror jeg tjekker natskyggerne ud for sig selv til at starte med - det lyder spændende, men også som noget man kan komme galt af sted med. Men sig mig, hvis du har erfaringer med natskygger, så giv mig et praj, der er lidt mere præcist mht. art, dosis, behandling, virkning m.m.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
hvad med at smide noget pot i , det kan da give en interesant virkning af din snaps ;) har selv gode erfaringer med det.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Ja potsnaps plejer at være godt, det skal bare trække i lang tid (flere mnd. har jeg hørt rygter om).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja hvorfor har jeg ikke tænkt på det!? :roll: God idé!

@CannabisCook: tror du også det skal trække i flere måneder?
Selv skulle jeg mene at det er rimelig nemt alkoholopløseligt - i hvert fald når man renser piber med sprit (jeg har en stenpibe) ser det da ud til at ALT kommer med.

Jeg tror jeg vil lave to portioner snaps - en PsychoSnapz efter ovenstående opskrift, og en Pot-Thujon snaps.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

jeg skulle ikke se noget problem i det kun trækker et par uger
faktisk ville jeg ikke lade det trække alt for længe især ikke vis du vil bruge så stærk en sprit ville nok vælge at fortynde den med vand til den når de 40%.

alternativt kunne du bruge hash vis du vil have det går meget hurtigt , smuldre det , fyr det ned i spriten sørg for at ryst det lidt rundt engang i mellem 1-2 dage så kan du filtere alt grumsen fra og det virker fint men smager unægligt ikke særligt godt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kan varmt anbefale Baldrian-snaps.
Jeg bruger selv Blå Aalborg som snapsebase, når jeg roder med den slags.

Hali > Måske var der tilsat minimale mængder Amyl Nitrit med henblik på konservering?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Blå Aalborg er fint vil man have den endnu mere neutral kan man bruge vodka

har lavet ret mange kryddersnapse og jeg foretrækker nu vodka giver en mulighed for at præge smagen mere selv men blå aalborg er næsten lige så go

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]