Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 08:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej

Jeg har søgt lidt rundt på psychedelia, for at finde noget information om oral indtagelse, men det er ikke rigtig lykkedes mig at finde så meget andet end opskrifter på brownies og guldkakao ;).

Det jeg ville vide var egentlig, hvor meget hash/pot/skunk man skal bruge, i forhold til hvis man skal ryge det? Vil nødig have noir på, og det er jo lidt svært at dosere når man spiser det. Har røget hash en god del gange, men vil egentlig godt begynde med at spise det i stedet, da jeg ikke tror min astma ligefrem bliver bedre af det, hehe :).

Nå, men ellers var jeg også meget interesseret i at finde ud af, om det slog på en anden måde? Jeg synes at have hørt nogen snakke om, at oral indtagelse giver en noget mere "stener"-rus, end hvis det ryges. Er det rigtigt, eller har gutten bare fået mere end han regnede med?

Tak

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Det kommer an på hvor god kvalitet det er. Jeg spiste engang 1g standard og fik mediumeffekt, mens jeg gik ud som et lys en anden gang hvor jeg åd 1,5g ret god skunk. Så det handler om at finde en balance. Start ud med et halvt gram, og hav lidt liggende, hvis rusen ikke er stærk nok.

Rusen er ret anderledes, synes jeg. Den kommer snigende, meget langsomt. Som regel opdager du de første effekter i form for "hakker" i dit syn når du drejer hovedet. Så begynder det at blive stærkere og stærkere, og pludselig ligger du på gulvet og savler :P

Rusen bliver også væsentlig længere end de 45-90 minutter når det bliver røget. Her skal du regne med en længde på linie med svampe-rus: Mellem 4-7 timer, alt efter hvor meget du har spist. Men det er forskelligt fra person til person - så læg en dag af til det :)

Personligt synes jeg ikke effekten er stærkere, men det er der mange andre der synes. Jeg bliver meget let påvirket når jeg ryger noget, især hash - jeg bliver nemlig skæv på en hel anderledes måde... jeg føler mig meget mere langt væk fra virkeligheden når jeg har røget, end når jeg har spist det. Det er ret underligt. Men du skal ikke regne med at du også har det sådan.

Start lavt og arbejd dig op ad. Det værste der kan ske ved at du spiser for meget, er at du går helt ud og falder i søvn. Du vil højst sandsynligt vågne op igen mens du er ok skæv.

Check evt. erowid's hash-sektion.

Held og lykke.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Jeg har egne erfaringer med at rusen ved oral indtagelse, kræver noget mere hash end den rus det giver ved rygning.
Men tilgængæld, hvis du putter for lidt i sker der enten intet, eller du render rundt og er halvskæv og stenet i de næste 5 timer....
Hvis du putter for meget i falder du enten i søvn og vågener op totalt stenet, eller du får et trip med hallucinationer og en blød drømmeagtig stoflighed i især musik (så i det tilfælde hør noget rart musik!)

Da det er forskelligt fra person til person, kan jeg ikke give nogle råd ang. hvor meget der skal indtages. Men regn med at jo mere mad du har i maven når du indtager det, jo blødere og mildere bliver trippet (altså spild af hash). Omvendt er det en god idé at spise noget.

Prøv at starte med 1/4 gram god hash, i en kop kakao!

Det er ikke sikkert du får særlig meget ud af det. Men hvis du ikke vil ud at trippe på hash, må du gå langsomt frem!

At æde hash uden at have fordelt det i noget fedt er ihvertfald spild af hash, men hvis man har masser af det kan man jo bare eksperimentere sig frem!

Bla. bla. bla. bla. :roll: :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Er det skidt at ryge efter oral indtagelse, altså lige tage en lille pind eller to? Det kan vel ikke ødelægge virkningen på det man har taget oralt?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
At ryge en pind efter indtagelse af hash, sparker virkelig virkningen i gang! Tit med ubehagelige følger. Taler af erfaring.

Hash tager meget længere tid om at virke oralt end når det ryges. Det skal lige tages i mente. En "synergi" mellem hash i maven og hash i lungerne (billedligt talt) kan være ekstremt overvældende og ubehageligt.

Jeg vil råde dig til kun at spise det - ihvertfald til at starte med.

Mvh
Ash

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
dak dak.
Har spist det en del gange, og er altid utålmodig, og kommer tit til at ryge en pind lige efter indtagelse, men en ven siger altid at det ødelægger virkningen af det du havde taget oralt, som jeg ikke helt kunne forstå hvorfor det skulle.

Men ja, det kan helt klart være lidt hårdt hvis man kommer til at spise lidt for meget... Billede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Jeg plejer at lave en pind med gutterne når man er færdig med kakaoen.
Det plejer jeg at blive ret lam af...! :D

Men så længe man ikke får får meget og får det dårligt eller falder i søvn, så er det ganske rart. Men man bliver dog ofte ret stenet af det...

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg synes det er ret svært at dosere. Jeg har prøvet 2 gange hvor jeg stort det ingen virkning fik, og så har jeg prøvet nogle gange hvor jeg er blevet alt, alt for skæv.
Den ene gang jeg ikke blev skæv, havde jeg endda indtaget samme dosis som engang hvor jeg blev meget skæv.
Rusen er også lidt anderledes og mere "tung" i det.

Nogle folk synes det er dejligt at indtage det oralt, men jeg foretrækker klart at ryge det. Smag og behag. :)

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Tak for alle svarene :)

Lyder interessant, at rusen varer så meget længere tid (7-8 timer, det er dælme længe!), så det er jo i sig selv rimelig god udnyttelse af hash :D.

Det overrasker mig lidt at man skal bruge mere end hvis man ryger det, jeg mener, der er jo ikke noget THC der bliver nedbrudt pga. afbrænding. Men det giver selvfølgelig god mening hvis man har spist indenfor et tidsrum af 6 timer, så ens mave ikke er tom.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

HardcoreWizard skrev:
Det overrasker mig lidt at man skal bruge mere end hvis man ryger det

:?: Det ska' man da heller ikke, ska' man? De to-tre gange jeg har intaget hash oralt, har jeg under tilretningen som regel puttet ca. halvt så stor en mængde i, som hvis jeg lavede et alm. mix. Netop med den der med, at man ved rygning ikke udnytter hashens fulde potentiale, i tankerne... Men jeg skal så ikke kunne sige, hvorvidt det har været tilstrækkeligt, da det altid ender med, at vi grundet utålmodighed ryger et par fede, før virkningen er indtrådt mærkbart.

Titel:
Medlem

Tja, der er vel ikke andet for end at eksperimentere, når lejligheden melder sig ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
du skal IKKE bruge mere end når du ryger!!!

THC er langt mere oralt aktivt end røget.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
med hensyn til rusen karakter syntes, jeg den er en del mere stenet vis man har brugt fedt til at opløsen hashen i en vis man vælger at bruge alkohol. faktisk er det noget helt andet når det er opløst i alkohol.

vis man bager med hash bliver rusen lidt tungere end vis man ryger , men holder en del længere , og den er voldsommere imo.
men pas på ikke at spise for, meget hash som de andre siger , kan godt være ubehageligt, kan være svært at gå og svært at koncentere sig om at sove og ellers lave normale ting osv.

men held og lykke. lige et stidste råd som DR-D siger du skal ihvertfaldfald ikke bruge mere end du plejer at ryge 1 g nogenlunde hash , vil være en rimeligt ok dose imo.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Man skal dog passe mere på når man spiser det end ryger det, da der er risiko for overdosering ved at man spiser et par gram. nøjes med et halvt til at starte med man kan altid redosere senere.
Hvis man ikke er vant til det kan det godt bliver ubehageligt hvis man overdoserer.

Hvis man er meget vant til det kan man sagtens æde nogle gram 8) .

Jeg tror faktisk lige jeg æder et par gram firser, så er jeg fri for at ryge det, eller jeg kan ryge noget oveni senere eller æde noget mere hihi:P jeg har nemlig købt stort ind og inkasseret noget rabat samtidig 8)

Skæve hilsner

Fråder

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
DR-D skrev:

Det er muligt, men efter som stoffet bliver optaget over længere tid, skal man for at opnå den samme rus spise mere, end man ville have røget for at få den tilsvarende rus, især hvis man lige har spist inden man indtager hashen....

Men som beskrevet tidligere er det en god idé at starte forsigtigt, især hvis man er en uerfaren hashryger.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Støj Ninja skrev:
DR-D skrev:

Det er muligt, men efter som stoffet bliver optaget over længere tid, skal man for at opnå den samme rus spise mere, end man ville have røget for at få den tilsvarende rus, især hvis man lige har spist inden man indtager hashen....

Men som beskrevet tidligere er det en god idé at starte forsigtigt, især hvis man er en uerfaren hashryger.

Du bliver ved?

Ved afbrænding af THC i en joint el. lignende er der et meget højere spild både ved afbrændingen og dampe som ikke bliver inhalleret eller optaget igennem slimhinderne i svælget og lungerne.

Det er direkte forkert det du påstår og jeg ser meget gerne nogle facts på det!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Holte, Storekbh.
DR-D har ret 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg har ædt ganja omkring 20-25 gange nu, og er ret vild med det. Smider normalt 1g af en god ryger i til mig selv, og det plejer at passe perfekt. Det varer længere, og føles mere stærkere. Du bliver mere tungskæv, som hvis du røg på bong, men uden at være blæst, du er nærmest ristet. Man er over sådan normalt joint-level, og nærmer sig bong, uden at være smadret i hovedet. Det kan jeg godt lide. Men det er vigtigt ik at få for meget, det er ikke sjovt. :(

Rusen kommer dejlig snigende, og lige pludselig tænker jeg bare: "Fuck hvor er jeg blæst". Det sker tit. At jeg bliver skæv så stille og roligt når jeg indtager det oralt, at jeg ikkebehøver at bemærke det før efter lidt tid. Men så lige pludselig griber jeg f.eks. mig selv i at tænke nogle fuldstændig fuckede ting, og så tænker jeg: "Det er da noget vrøvl" Og først dér, går det op for mig at jeg faktisk har ligget og koget i 5 min i min seng. Ret underholdende...

Men én ting:

Put aldrig for lidt i. Hvis der kommer for lidt i, så kan man mange gange ikke mærke det. Der SKAL over et halvt gr. i. Det skal der bare. For helt nybegyndere er det OK første gang at smide et ½ g i, men bare man ikke fortsætter med det.

Jeg tror ikke helt på at der skulle blive optaget mere THC oralt end hvis man ryger det.

Hvis jeg ryger 1 gr. i en joint, så bliver jeg medium skæv.
Hvis jeg ryger 1 gr. på en bong, så bliver jeg tit RET skæv
Hvis jeg indtager 1 gr. i en kop/kage, så passer det lige præcis.

Det vil sige:

Joint ---------
Bong --------------------
Oral ----------------

Sådan tror jeg det vil se ud hvis jeg skulle lave et diagram (eller hvad man nu vil kalde det) over det.

Men der er jo også mange faktorer der spiller ind når man indtager det oralt. Alt THC'en i materialet behøver ikke at være "opløst" i fedtet, og derved kan man måske ikke få alt med. Ret mig hvis jeg tager fejl, men det kunne tyde på det. Rent logisk...

Go ryger

Titel:
Dedikeret medlem

Xp3rt: Du optager langt mere når du spiser det, end når du ryger det.
Vil ikke sidde og fiinde tallene igen, men har læst mig til at det er omkring 20-30 % af THC'en der bliver optaget i lungerne via joint, og omkring 50-60 på bong. Ved oral indtagelse ligger den omkring de 90-100 stk afhængig af ens fordøjelse.
Dette hænger sammen med at THC bliver nedbrudt under forbrændingen og at alt den spildrøg du udånder stadig indeholder THC.
At man så bliver hurtigere skæv (og mere i nogen tilfælde), ved at ryge bong, skyldes jo at koncentrationen af THC der bliver optaget i lungerne går langt hurtigere end hvad mave og tarm kan nå at optage.
Hypotetisk ville du blive mere skæv af at æde 10g, end at ryge 10g

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]