Rød Solhat - det lyder som en svamp, men det er en blomst. På latin hedder den
Echinacea Purpurea.
Jeg har UTFSE't

og finder ingenting.
Hvis 'modderne' herefter synes at denne plante ikke hører under kategorien 'visionær', så svin mig til alt hvad I kan, og jeg lover ikke at skrive et ord mere om Rød solhat i dette forum.
Nå, men jeg stødte på den i supermarkedet ved helsekostprodukterne. Den var i form af udtræk (dråber) på flaske. På etiketten stod der "for at øge velvære".
Nu er det jeg tænker hvad der mon ligger i det: Bliver man høj? Virker det antidepressivt? Eller letter det mon afføring? Hmm... det har jeg tænkt mig at prøve at finde ud af på WWW når jeg har skrevet denne tråd.
Men jeg kunne alligevel godt tænke mig at høre det ærede board om der er nogen der har erfaring med den. Evt. også i STORE mængder :twisted: I prøver jo så mange mærkelige ting, jer der bruger siden her.
Jeg var egentlig på jagt efter Perikon fordi jeg har natarbejde og oven i købet har tendens til vinterdepri. Det havde de dog ikke (perikon), men mon så den der solhat (Mmm Dæjligt navn i øvrigt) ellers kunne være god at prøve mod vinterdepri (alternativt god at prøve af andre årsager - velvære for eksempel !?). Jeg tænker jo også så'n noget som harm reduction efter MDMA - hvis det altså er antidepressivt...