Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Er der nogen der har nogen erfaringer med det?

Min erfaring er at hash hjælper mod acne. Jeg har det selv, men det er langt værre når jeg ikke ryger. Det er ikke fordi jeg har lavet et direkte forsøg omkring det, men jeg har mange gange oplevet at acne-udbruddende falder en 7-14 dage efter ryge-start (efter en periode hvor jeg ikke har røget), og generelt holder sig lavere sålænge jeg ryger.

Det sker så konsekvent at jeg nu er helt sikker på det er en bi-virkning fra hashen (en positiv bi-virkning), men jeg er bare nysgerrig på om andre ka' genkende den effekt?

Jeg har ikke selv noget forslag til hvorfor hash ka' ha' den effekt, men jeg ka' bare konstatere at det forholder sig sådan for mig :)

Titel:
Dedikeret medlem

bumser kommer også afhængig af hvad du spiser, og hvor sorineret du er.

Har selv samme teori om hash virker lindrene, men har ikke gidet søge på det( :roll: ). Og det kan ikke være fordi man spiser mindre fed mad når man ryger (For mit vedkommende ihvertfald).

Og eneste jeg kan komme frem til ved et hurtigt søg, er at B5-vitamin skulle hjælpe imod acne/bumser. (i mindre grad B- 1-4)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg ved ikke med acne (hvad er årsagen til sygdommen?), men jeg ryger rimeligt hyppigt og jeg har aldrig forkølelsessår, måske kan det have noget med nedenstående at gøre:

http://www.biomedcentral.com/1741-7015/2/34/abstract

Citat:
Abstract

Background

The major psychoactive cannabinoid compound of marijuana, delta-9 tetrahydrocannabinol (THC), has been shown to modulate immune responses and lymphocyte function. After primary infection the viral DNA genome of gamma herpesviruses persists in lymphoid cell nuclei in a latent episomal circular form. In response to extracellular signals, the latent virus can be activated, which leads to production of infectious virus progeny. Therefore, we evaluated the potential effects of THC on gamma herpesvirus replication.

Methods

Tissue cultures infected with various gamma herpesviruses were cultured in the presence of increasing concentrations of THC and the amount of viral DNA or infectious virus yield was compared to those of control cultures. The effect of THC on Kaposi's Sarcoma Associated Herpesvirus (KSHV) and Epstein-Barr virus (EBV) replication was measured by the Gardella method and replication of herpesvirus saimiri (HVS) of monkeys, murine gamma herpesvirus 68 (MHV 68), and herpes simplex type 1 (HSV-1) was measured by yield reduction assays. Inhibition of the immediate early ORF 50 gene promoter activity was measured by the dual luciferase method.

Results

Micromolar concentrations of THC inhibit KSHV and EBV reactivation in virus infected/immortalized B cells. THC also strongly inhibits lytic replication of MHV 68 and HVS in vitro. Importantly, concentrations of THC that inhibit virus replication of gamma herpesviruses have no effect on cell growth or HSV-1 replication, indicating selectivity. THC was shown to selectively inhibit the immediate early ORF 50 gene promoter of KSHV and MHV 68.

Conclusions

THC specifically targets viral and/or cellular mechanisms required for replication and possibly shared by these gamma herpesviruses, and the endocannabinoid system is possibly involved in regulating gamma herpesvirus latency and lytic replication. The immediate early gene ORF 50 promoter activity was specifically inhibited by THC. These studies may also provide the foundation for the development of antiviral strategies utilizing non-psychoactive derivatives of THC.

Titel:
Dedikeret medlem

hvad slags acne har vi snak om?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Jeg har meget acne i ansigtet. Jeg spiser hverken fed mad eller slik eller noget går i bad hverdag. Men hvis jeg har røget intenst i en weekend f.eks så får jeg kæmpe udbrud af acne i ansigtet. Skal osse lige siges at jeg ikke er en af dem der får munchies på så jeg spiser heller ikke så meget under rusen.
Så jeg har det lige omvendt

EDIT: Jeg er forresten osse vegetar

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg har hverken oplevet at få mere acne i ansigtet eller få mindre, når jeg har røget. Til gengæld forsvinder næsten alt acne i mit ansigt når jeg har taget amfetamin. 8)

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Acne er latin for bumser.

Jeg har selv haft en del paa ryggen, men ved at drikke en del vand og spise sundere er det blevet meget bedre. Ved dog ikke om hashen ogsaa hjaelper. Hvis det goer skal jeg da til at ryge noget mere af det guf min kaereste har groet :D.

Titel:
Relativistisk båthorn

Ok det var lidt blandede svar :?

Ashoka's anti-virale forklaring ku' jeg nu godt li' :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]