Hej. Jeg er også lige begyndt at stoppe med at ryge (underlig sætning). Har ikke røget i 2 dage nu, og har også visse problemer med at sove. Men jeg har fundet ud af, at:
1) Der er et bestemt tidspunkt om aftenen jeg bliver søvnig, og så er det bare med at hoppe i seng, for hvis jeg bliver længere oppe forsvinder trætheden og bliver til en underlig rastløshed i stedet. Dermed er søvnen som regel ødelagt.
2) Hvis der er ting som skal gøres i løbet af dagen, som f.eks. at læse lektier eller lign. så skal det gøres i god tid, så man har tid til at fa det nogenlunde på plads inden der skal soves. Hvis tankerne flyver rundt i hovedet og man er en smule stresset, er det en garanteret søvn-killer.
3) Jeg har nogengange taget en eftermiddagslur efter en trættende dag i skolen, og det er heller ikke nogen god ide at falde i søvn på det tidspunkt selvom man godt kan. El lille slapper på ½ time er der dog ikke noget i vejen med.
Håber det kan hjælpe lidt.

/edit det skal lige siges at det absolut ikke er første gang jeg stopper med at ryge, så det er ikke kun 2 dages erfaring