Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej..

Kunne godt tænke mig at lave en bong. sådan en med en 1½ colaflaske, men ved ik præsist hvordan man gør.. en der gider forklare fra bunden, hvordan man laver sådan en ?

hilsen

Senest rettet af Vegtableman 26 feb 2007 20:54, rettet i alt 1 gang.

Medlem

suicidesamurai skrev:
hej..

Kunne godt tænke mig at lave en bong. sådan en med en 1½ colaflaske, men ved ik præsist hvordan man gør.. en der gider forklare fra bunden, hvordan man laver sådan en ?

mvh rune

Hvis man endelig skal lave cola-bong så foretrækker jeg helt klart at gøre det med en ½ liters flaske i stedet for 1½. Så behøves man ikke suge så "dybt" og det er ikke helt så hårdt for lungerne.

Men det er sådan set meget simpel. Tag flasken og brænd/bor 2 huller i den. Derefter laver du et hoved. Det kunne være ud af noget sølvpapir du har foldet eller et stykke udhulet gulerod. Der er mange muligheder :wink: Så fylder du hovedet og sætter det i det ene hul.

Så Kan du fyre op. Ved ikke om du er helt nybegynder så du får lige rygeteknikken også. Hold for det hul hvor hovedet ikke sidder i. Sæt munden til flasken (det normale drikkehul) og så suger du ellers bare. Du bliver ved med at suge og når du kan mærke du ikke kan suge så meget mere så slipper du hullet og suger røgen som nu er inde i flasken ned i lungerne :)

Enjoy!

Titel:
I skulde bannes for at ryge på plastik flasker :twisted:

Helt ærligt så koster en go bong ikke meget mere end i nok giver for 10 gram standart, det er noget tid siden jeg har været ude og købe 10 g standart men aligvel.

Køb en bambus bong og lad den ikke tøre ud, så har du en bong i mage år, der kan tåle at flade på gulvet ( det kan dit tæppe dog ikke)
Det er et godt køb hvis man er bong ryger IMOH, er det noget af det bedste at ryge på natur matrialer.

Go tur til jeres lokale headshop, men jeg vil nu anbefale i lære at rulle joints da det klart er det bedste at ryge

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

Jeg er enig med dig Piercer. Foretrækker også helt klart joints eller chillum, men hvis man nu sidder ved en ven og ikke lige har fået chillumen med og man er for skæv/doven til at rulle en joint så er det da meget rart at kunne lave en cola-bong. For en ½ liters cola har man ALTID liggende :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Piercer skrev:
Køb en bambus bong og lad den ikke tøre ud, så har du en bong i mage år, der kan tåle at flade på gulvet ( det kan dit tæppe dog ikke)
Det er et godt køb hvis man er bong ryger IMOH, er det noget af det bedste at ryge på natur matrialer.

Jeg købte sådan en satan på staden, da jeg fyldte vand i, flækkede den! :evil:

Titel:
Dedikeret medlem

der er intet galt i en colaflaske, der er sku så mange andre ting der ikke er sundt, man gør alligevel..

Et lille fif, ville være at lave dit eget "filter" bestående af en gammel wc-rulle, og 1 stykke wc papir..

Skil wc-papiret ad, også "luft" det lidt, hvorefter du sætter dem på tværs af hinanden så de danner et lille kryds. dem ligger du så ned over halsen på flasken, og placere din toiletpapirs rulle oven over (pas på du ikke lige rykker hul i det, for så ryger ideen med det)..

Dette gør du undgår evt. sprøjt og andet stads, flyver op i munden på dig når du suger :wink:

Titel:
00100100 skrev:
Piercer skrev:

Jeg købte sådan en satan på staden, da jeg fyldte vand i, flækkede den! :evil:

Du købte sku nok den billigste, det er jeg ked af at høre og ja det sker. Men kan tyde på at det har været fordi de har været, våde engang og tøret så flækker de let når de bliver våde igen.

Titel:
Admin
Brugeravatar

En ½ litersflaske ville klart være at foretække.
Du tager en lighter (helst en stormlighter) og brænder et hul i siden ,2-4 cm. fra bunden. Mens plasticen stadig er varm presser du så et stykke haveslange på ca. 10 cm. gennem hullet så det stikker skråt ud fra flasken. Bagefter kan du så sætte det "filter" på som sorn foreslog.
Så hælder du vand i og voila! så har du en fattigmandsbong.

Mvh. Iodjini.

Edit: Dette kræver selvfølgelig at du har et bonghoved, det skal helst være i merskum IMO.

-Jimmy Carter

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Republic of Huru
Jeg ville foretrække en 1 1/2 flaske (de billige uden riller). Den skærer du bunden af, vender bunden og ligger den evt. på gulvet, tager det store topstykke af flasken og så er det bare at få den hamret ned på bunden som vender om til den sidder der og er helt lufttæt! Når det så er gjort, laver du et hul, finder et godt stykke haveslange der næsten rører bunden af flasken, og propper den i. Og sørg nu for ikke at lave hullet til slangen for stort, for så kan du starte forfra igen! Hellere lave det for lille og proppe slangen i mens plastikken er varm!

Og så er det sådan set op til en selv om man vil suge med slip-hul (foretrækker jeg) :P

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Og sørg nu for ikke at lave hullet til slangen for stort, for så kan du starte forfra igen! Hellere lave det for lille og proppe slangen i mens plastikken er varm!

Den kan faktisk reddes med noget "abesnot" eller hvad man nu kalder det. Det kan også gøre den lufttæt igen.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Jeg vil osse klart foreslå at du gør det med en ½ liters flaske. Men du kan osse bare ryge spand på den 1½ liters flaske :D

Der skal du ha en spand med vand i. Så skærer du hul i bunden på flasken og laver et hul til dit bong hoved. Du fylder hovedet stikker flasken ned i vandet så det du har skåret af bliver dækket af vand. Så suger du røgen ind flasken (Sug stille og roligt) nåh du har gjort det sætter du munden der hvor du sugede før og presser flasken ned i vandet så alt røgen bliver skubbet ned i lungerne :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Republic of Huru
Hehe, har set nogen der har brugt det, men synes ikke det er så effektivt. Tag hellere den lille strimmel der sidder på kapslen, hold den over en lighterflamme, og så er det bare med at dryppe den varme plastik på alle utætheder :wink:

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
suicidesamurai skrev:
hej..

mvh rune

Ahhh that takes me back to the good old days! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]