Velkommen ZK her til den psychedeliske verden
Elektra aka. dance2trance skrev:
Canna skulle eftersigende give en rus a la coke
Kun i sin virkningsmekanisme, men hvor kokain blokerer for genoptagelsen af dopamin i de presynaptiske dopaminneuroner, blokerer kanna for genoptagelsen af serotonin i de presynaptiske serotoninneuroner.
Jeg synes de to ruse er vidt forskellige.
De gange jeg har taget kanna har effekten varieret meget selvom jeg har indtaget nogenlunde samme mængde.
De gange det har virket har det været rigtig rart. Rusen var lidt a la en lille dose MDMA, men dog stadig en ting for sig. Jeg kan huske jeg altid fik en enorm lyst til at synge og danse og oplevede alle kanter som lettere runde på kanna

Kunne godt forestille mig kanna ville mixe godt med cannabis, men det bliver ved forestillingen for jeg har aldrig prøvet.
Sørg for at dit kanna er fermenteret (spell?) ordentligt, i hvert fald inden du sniffer det.
Jeg har prøvet at ryge det en gang, hvilket ikke smager særligt godt og effekten udeblev desværre også.
Jeg har prøvet kanna engang dagen efter en MDMA-tur og der var effekten meget kraftig og jeg havde det utroligt godt - næsten lige så godt som på selve MDMA'en, men på en mere drømmeagtig måde.
Til dit spørgsmål til om det er værd at prøve vil jeg sige ja.
Du skulle tage og prøve søgemaskinen oppe i højre hjørne - de fleste planter og andre emner er diskuteret igennem til ukendelighed her på psychedelia.