Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Hey ... :)

Ville høre om der var nogen der havde erfaring med stoffet ( kanna ) og om det kan anbefales at prøve ?

har læst det skulle give interresante effekter sammen med indtagelse af cannabis, ( da jeg ikke er så meget til snifning )

Og er der andre herbs som kan anbefales eller som bare ikke holder, som evt har givet en positiv oplevelse eller det var noget være lort !. vil jeg meget gerne høre om dem... jeg finder selv Ephedra et rigtig godt fungere stof.

Jeg nævner lige nogle herbs. som jeg ville have mere info om end det man finder på nettet ... ' personlige erfaringer ' :)

-------------
Dream Herb (Calea zacatechichi)
Centella asiatica herb
Salvia divinorum
Nepeta Cataria
-------------
og wormwood som man finder i absinthe ( eller gjorde ? ) :)

kind regards - Zk (og på forhånd tak)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Du kan finde en del trip-rapporter herinde om Salvia..
Canna skulle eftersigende give en rus a la coke, men har aldrig prøvet canna, så hvorvidt det er rigtig eller ej, skal jeg ikke kunne sige.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Velkommen ZK her til den psychedeliske verden :D

Elektra aka. dance2trance skrev:
Canna skulle eftersigende give en rus a la coke

Kun i sin virkningsmekanisme, men hvor kokain blokerer for genoptagelsen af dopamin i de presynaptiske dopaminneuroner, blokerer kanna for genoptagelsen af serotonin i de presynaptiske serotoninneuroner.

Jeg synes de to ruse er vidt forskellige.

De gange jeg har taget kanna har effekten varieret meget selvom jeg har indtaget nogenlunde samme mængde.
De gange det har virket har det været rigtig rart. Rusen var lidt a la en lille dose MDMA, men dog stadig en ting for sig. Jeg kan huske jeg altid fik en enorm lyst til at synge og danse og oplevede alle kanter som lettere runde på kanna ;)

Kunne godt forestille mig kanna ville mixe godt med cannabis, men det bliver ved forestillingen for jeg har aldrig prøvet.

Sørg for at dit kanna er fermenteret (spell?) ordentligt, i hvert fald inden du sniffer det.

Jeg har prøvet at ryge det en gang, hvilket ikke smager særligt godt og effekten udeblev desværre også.

Jeg har prøvet kanna engang dagen efter en MDMA-tur og der var effekten meget kraftig og jeg havde det utroligt godt - næsten lige så godt som på selve MDMA'en, men på en mere drømmeagtig måde.

Til dit spørgsmål til om det er værd at prøve vil jeg sige ja.

Du skulle tage og prøve søgemaskinen oppe i højre hjørne - de fleste planter og andre emner er diskuteret igennem til ukendelighed her på psychedelia.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Da du er ny har jeg søgt lidt for dig:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... ight=kanna

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Har prøvet Kanna en del gange efterhånden, tog det faktisk i går sammen med noget ephedra og nogle øl og det gav en fin rus.
Jeg vil nok ikke sige at rusen minder særlig meget om coke.
Man bliver bare lidt afslappet og i godt humør.
Det er ikke et særlig vildt stof men godt til at blande med andre ting og rigtig lækket på comedown fra diverse sager. Har ikke de helt store erfaringer med at ryge det så det kan jeg ikke rigtig udtale mig om.
Men helt klart et stof jeg vil anbefale specielt sammen med et par øl. Og så har jeg har ikke oplevet nogen bivirkninger endnu.
Hvis du beslutter dig for at sniffe det skal du være forberedt på at det ikke smager særlig godt og det kan svige lidt til at starte med.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

okay.. takker for svarende ... skal da prøve kanna.

har læst en masse om de forskellige herbs.. hvor er det smartest at bestille fra ? pris mæssigt osv. azarius ser okay ud .

Er der andre ' urter ' som er værd at udforske ? der er jo så mange :o

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har prøvet at ryge kanna, med og uden cannabis...

Der er mange urter som er værd at prøve....

En god kombination som jeg har fundet er at ryge en blanding af Blå lotus, wild dagga, cannabis og kanna.

Andre ting som er værd at prøve og som kombinere godt med cannabis er Catuaba, Kava Kava, Damiana og Yohimbe, gerne en kombination af alle, hvilket jeg har prøvet med godt resultat---

Mvh.

Astral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg foretrækker også at ryge Kanna - især sammen med en smule tjald...
Effekten kan både opleves som sedativ og opkvikkende, men giver mig altid en behageligt body-buzz.

Jeg har prøvet at ryge 5x Kanna-ekstrakt, hvor jeg delte en joint med et halvt gram med en kammerat - massivt rush, som absolut ikke var til at tage fejl af! (Måske lige i overkanten!)

Jeg tror at hemmeligheden ved Kanna, ligger i at komme op i de rigtige doseringer... Doser på 100-200 mg. bider ikke rigtigt på mig, nærmere det 5-10 dobbelte.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så hvis jeg skulle få fat i noget kanna ville det være fint at bestille det fra somashop ? 10g / 200,-

og så gå igang med at experimentere.. tror jeg vil smide noget i en blanding skunk og så fyrer et par pinde ..

Andet fra evt somashop man skulle bestille nu man er igang ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har bestilt en små 3 gram kanna og 30 styk Ololiuhqui.

Så det glæder jeg mig til at prøve..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]