Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 14:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Godt være det er et dumt spørgsmål, men har tit tænkt på om man taber sig af hash?! Altså hvis ikk man spiser noget efter man har røget og sådan.. Har hørt noget om at det trækker sukkeret eller hvad det nu er ud af kroppen, og hvis man så ikke spiser noget så man da tabe sig???!!!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

tjaeh jeg ryger som et svin og jeg når snart 90....
Tror ikke rigtig at hash gør noget ved vægten. Det skulle ihvertfald undre mig!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Nu ryger jeg selv meget sjældent, men selvom det måske havde noget med ens forbrænding el.lign at gøre, så tvivler jeg meget på man kan tabe sig ved hash..

Taget i betragtning man ofte får 'æder på' og man absolut ikke bliver frisk og aktiv af at ryge.. Bare en tanke!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

nægter at tro at man taber sig af at ryge de fede. Du får tit æder på... eller det gør jeg da i hvert fald og dette hjælper da ikke på et eventuelt vægttab. Så vidt jeg ved så er det med sukkeret i forbindelse med oral indtagelse af hash hvor det binder sig til sukkeret i maden.
Ret mig endeligt hvis jeg tager fejl

Dette er efter min overbevisning en skrøne

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg tvivler også på at man taber sig af at ryge hash, tilgengæld kan man ryge så meget hash at man 'glemmer' at spise, og ignorer sulttrangen.
Sad og bladrede i 'Den Store Bog Om Hamp' for at se om jeg kunne finde noget om cannabis og vægttab, men uden held.
Hampefrø er dog glimrende føde hvis man vil på kur.
Citat:
......
Hampefrø indeholder alle de vigtigste aminosyrer og fedtsyrer og er det mest alsidige protein inden for planteriget. Frøet indeholder 26-31% råprotein. Melet af det indeholder også ca. 6% kulhydrater, 5-6% fedtstoffer, 12% råfiber, 10% vand og 7 procent askestoffer.
Globulinet edestin, der findes i hampeprotein, har stor lighed med globuliner i blodplasma og fordøjes, optages og udnyttes let af menneskelegemet.
Det er meget vigtigt for opretholdelsen af et velfungerende immunsystem og bruges til at fremstille antistoffer til forebyggelse af infektioner.
Forskere har studeret brugen af hampefrøekstrakter til styrkelse af immunsystemet hos patienter med AIDS og kræft.
Edistin i hamp er så foreneligt med mennesket fordøjelsessystem, at den tuberkulose- og ernæringsundersøgelse der blev gennemført i Tjekkoslovakiet i 1955, godtgjord, at hampefrø var det eneste næringsmiddel, der med held kan bruges til behandling af tuberkulose, hvor ernæringsprocesserne er svækket og kroppen tærer hen. Edestin betragtes som et så perfekt protein at Science i 1941 beklagede at 'vedtagelsen af marihuanaloven af 1937 har lagt sådanne restriktioner på handelen med hampefrø at det i realiteten svarer til et forbud...Det synes klart, at dette proteins lange og betydningsfulde karriere er ved at være til ende i de Forenede Stater.'
30-35% af hampefrøets vægt er olie, hvoraf 80% består af umættede essentielle fedtsyrer, linolsyre og linolensyre, som ikke dannes i kroppen og må tilføres gennem føden. Olien indeholder også omkring otte volumenprocent palmitinsyre, stearinsyre, oleinsyre og arachidonsyre. Med 80% har hampefrø det højeste indhold af essentielle fedtsyrer blandt de almindeligste planter, mennesket udnytter. Linolie kommer på anden pladsen med 72% essentielle fedtsyrer....
....Essentielle fedtsyrer er forstadier til prostaglandiner (PGE 1,2 og 3). PGE1 hæmmer dannelsen af kolesterol og udvider blodkarrene, og det forhindrer sammenklumpning af blodplader i arterierne. En undersøgelse fra 1992 viste, at en kost indeholdende hampefrø får blodets kolesterolindhold til at falde drastisk. Blodtrykket falder også efter flere ugers indtagelse af hampefrø, sandsynligvis pga. den stadige tilførsel af essentielle fedtsyrer.

Citat:
U.Erasmus, forfatter til bogen 'Fedtstoffer som helbreder, fedtstoffer som dræber' mener, at forholdet mellem linolsyre og linolensyre i hampefrøolie er perfekt afbalanceret til at imødekomme menneskets behov for essentielle fedtstoffer. Til forskel fra hørfrø olie og andre olier kan hampefrø olie bruges vedvarende uden at fremkalde mangel eller ubalance i de essentielle fedtstoffer.
Hertil kommer at peroxydværdien (PV, harskningsgraden) ligger mellem 0,1 og 0,5, hvilket er meget lavt og sikkert og ikke ødelæggende for smagen. Til sammenligning er PV for jomfruolivenolie omkring 20, og PV for majsolie er omkring 40-60

Titel:
Dedikeret medlem

idet man får sænket blodsukkeren i kroppen, når man ryger, bliver man automatisk sulten. Om man så vælger at give efter for sulten og spise er nok der skilpunktet mellem om man taber eller tager på af at ryge

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

men hvis man vil tabe sig af at ryge er det ganske rigtigt at man kan ryge sig så skæv at man ikke kan magte at æde... det kan sagtens lade sig gøre :P

Titel:
Junior medlem

hmmm jeg har tabt mig ca. 13-14 kg. efter jeg startede med at ryge :] ... men ved selv ikk om det er derfor :O

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Måske er det overdrevet kast af håndtegn der har gjort det?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Her er resultaterne fra en en undersøgelse om cannabis og stimulering af appetiten:
Citat:
...There was a high level of variability in plasma drug levels,especially among
subjects after oral drug administration coincident with a small standard
breakfast.

...Snacks accounted for more energy than the self-selected lunch during both
active and placebo treatments.

...Intakes were also similar following acute administration of the drug by
oral, inhaled, and sublingual routes.

...Two of the subjects who reported experiencing a pronounced "high" 2 h
following inhalation of THC elected to sleep through lunch and had the lowest
daily intakes (830 and 482 kcal). Omitting these subjects, mean energy intake
after inhalation of THC was 2719 +/- 359 kcal; 481 kcal more than oral dosing
and 603 kcal greater than sublingual dosing effects. Due to the high variance
and small sample size, these difference were not statistically significant.

...Snack items (e.g., sweet pastries, chocolate candy) were consistently the
largest contributors of energy.

...Energy intake was not significantly related to reported "high" under any
condition. However, it should be noted that approximately 20% of participants
in the acute oral study who reported little of no "high" during the study day
volunteered information that they experienced a "high" later that evening and
ate large amounts of food.

...Analyses used intake scores computed as the difference between active and
placebo treatment days. No significant association was observed between age
and difference in total energy intake (r = 0.11), reported "high" (r = -0.11),
AUC for parent drug (r = 0.02), or AUC for metabolite levels (r = -0.06).

...Inhalation of THC led to more consistent elevations of plasma drug concent-
ration and tended, albeit not significantly, to promote intake.

...Anectodal reports indicate that marijuan may also alter eating patters and,
in particular, stimulate a desire for sweet items (12, 15, 20, 21). More
frequent intake of snack foods accounted for much of the noted increase in
total energy intake in several controlled studies (12, 13, 15).

...Drug-induced behavioral changes resulting in decreased energy expenditure
have been hypothesized to account for increased energy intake (39). Shifts of
fluid balance do not account for the findings (17, 39). Thus, our failure to
document a THC-related increment in food intake should not be interpreted as
evidence that THC will be ineffective in the maintenance of adequate body
weight in clinical populations.

http://www.erowid.org/plants/cannabis/references/journal/1994_mattes_pharm-biochem-behavior_1/1994_mattes_pharm-biochem-behavior_1_excerpt.shtmlorg/plants/cannabis/references/journal/1994_mattes_pharm-biochem-behavior_1/1994_mattes_pharm-biochem-behavior_1_excerpt.shtml

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]