Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 15:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Her i eftermiddags ca. klokken 15.00 engang fik jeg den kanon gode ide at spise noget hash (ja! jeg er en laban!).

Det har jeg nu gjort en gang i mellem, og der plejer at gå omkring 2 timer inden jeg er sønderligt påvirket. I dag gik der så bare omkring 8 timer inden jeg kunne mærke nogen effekt, og det synes jeg er ret mærkeligt.

Jeg spiste hashen på relativ tom mave, havde fået noget "morgen" mad omkring klokken 11.00 men eller ikke. Er der nogen af jer der har været ude for noget lignende ?
Jeg er faktisk rimeligt påvirket i skrivende stund (2:42) men nu skal jeg i seng! :)

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blas

Titel:
Insane psychedelia user!

Du må have en langsom mave, Mads :P

Det lyder ret mystisk, var det en større ret du havde opløst hash'en i? Det højeste stykke tid jeg har ventet på at det skulle sparke ind var godt og vel 3 timer.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Kun hvis hashen har været ren i små klumper er der gået så lang tid ved mig...

jeg har prøvet hvor det var helt opløst at der gik 4 timer..

ser ud til det bare varierer....

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg havde indtaget det i et shot vodka, men det var ikke opløst i vodkaen.

Underlige ting der sker nogle gange :)

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Titel:
Dedikeret medlem

evt. opløs det i et fedstof så det binder sig deri. Går lidt hurtigere efter mine erfaringer.

Har højst ventet 1½ time :roll:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Republic of Huru
En ven spiste en 2 grams nold, og der gik kun en times tid :?

Og det højeste jeg selv har været ude for er vel en time til halvanden.. Så lyder lidt besynderligt :o

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hvis du har opløst det i vodka, kan det jo være at det er grunden.

Det skal helst opløses i fedtstof, så hashen har noget at binde sig til. På den måde bliver både hashen og fedtstoffet optaget på samme tid. Så vidt jeg ved, så binder hashen sig ikke til alkohol. Det kan forårsage et langt onset/come up eller ingen effekt. Det sidste er dog lidt sjældent og kommer an på dosen.

Det er min erfaring med det i hvertfald.

Titel:
THC opløses og binder sig i alch. på lige fod med fedt, alch. trækker i større grad også en masse klorafyl ud, hvis der er noget tilbage (alt efter hash kvalitet) og andre affalds stoffer.

Hvis du har spist et eller andet der kan have dannet en hinde i mave sækken, lidt alla når du drikker piske fløde og en flaske sprudt går der 1-1½ time før du begynder at optage alcholen i kroppen.

MVH
Piercer

Titel:
Dedikeret medlem

min "morgen" mad bestod af havregryn med mælk på (det der mini/harmoni/skummet/vandagtige mælk), og det var jo ihvertfald 4 timer før jeg spiste hashen.

Kan det skyldes at jeg sad og stende (ikke påvirket) foran PC'en hele dagen? Jeg har højst rejst mig når jeg skulle på lokum :)

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg plejer også at sidde og stene, når jeg laver en kande golden kakao, og det virker noget hurtigere.

Titel:
Dedikeret medlem

jaahhe....

Jeg ved godt hvordan det plejer at virke... Mit spørgsmål er som jeg skrev it mit første topic "hvorfor omkring 8 timer".

Så luk hash hullet og slug en klæmme og lad være med at svarre på noget jeg ikke har spurgt om !!! :D

Sådan er jeg bare!

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Greve
Det går ca 30 min til 1,5 time ved mig

Titel:
Dedikeret medlem

fordi du ikke røer dig, ergo ikke forbrænder noget.. derfor nedsætter du dit stofskifte, altså fortærringen i din mave som omsætter maden OG hash'en...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH - the brix
dopefish skrev:
En ven spiste en 2 grams nold[...]

Altså snakker vi en nold på 2 gram?!?! -ikke fordi jeg ikke har fattet det, men blev han ikke monsterbask... man optager da noget i retning af 5 gange så meget når man spiser det, som når man ryger det... hmm, fuck it - han blev sgu nok bask... 8) 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

"man optager da noget i retning af 5 gange så meget når man spiser det, som når man ryger det..."
- Er det ikk' "kun" cirka dobbelt så meget?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

jeg tror ikke lige at man kan sige noget som at man optager det 2.37 gange bedre naar man spiser det.
Men det er jo osse et helt andet high end naar du ryger det

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hmm..

har prøvet at der gik ca. 5-6 ´timer før jeg kunne mærke noget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]