Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har søgt lidt her på boardet og kigget på Erowid, og der er sandelig ikke meget information om denne psykoaktive kaktus, som ikke indeholder meskalin, men lophophorin.

Lophophorin bliver beskrevet som et psykoaktivt stof der udløser et delirium. Andre beskriver stoffet som tæt tilknyttet til meskalin (som i allerhøjestegrad ikke er deliriumsfremkaldende), men dog med en anderledes rus.

Jeg mener også at have læst, at Alexander Shulgin prøvede med doser på over 250mg uden en synderlig effekt, for senere at stemple stoffet som inaktivt... hvilket jeg faktisk finder ret underligt, hvis det er lophophorin der er tale om. Dog har Shulgin beskrevet sin første rus med lophophorin som meget tæt relateret til meskalin, men dog med ingen hallucinationer eller visuals i form for OEV eller CEV.

Andre har beskrevet rusen som en blanding af LSD, svampe og meskalin, men dog med sit helt eget unikke karakter... og bestemt ikke et deliriumsstof, som det bliver beskrevet i mailen på Erowid (link ovenpå).

Dette forvirrer mig en del, må jeg indrømme. Så mit spørgsmål er nu: Er der nogen der har prøvet peyote-kaktussen Lophophora diffusa, eller bare et lophophorin-ekstrakt af en art?

Hvordan er rusen? Er det alá meskalin/svampe/LSD, eller er det en deliriumsoplevelse man får? Hvad ligger doserne på?

På forhånd tak :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har svært ved at tro på, at L. Diffusa overhovedet ikke indeholder Meskalin.

Eftersom jeg har på fornemmelsen, at du blander Lophophin og Lophophorin lidt sammen, vil jeg gennemgå dem begge to:

Lophophin er som du kan se i PIHKAL #95 en meget tæt analog af Meskalin og MMDA...

Den burde vel være aktiv til en hvis grad, men ligesom mange methylendioxy-substituerede phenethylaminer, er de ikke så interessante før der er en methyl-gruppe på alpha-positionen, hvilket gør dem til amfetaminer.

Tag som eksempel PEA-analogen af MDMA (PIHKAL #115 MDPEA) som overhovedet ikke er imponerende på nogen måde.

Sidst i Lophophin optegnelsen i PIHKAL, nævner Shulgin, at han blot har forestillet sig, at dette substans en dag vil blive fundet i L. Williamsii, men på daværende tidspunkt ikke er optegnet som et Peyote-alkaloid.
Det er så spekulation fra den gode doktors side...

Så kommer turen til Lophophorin:

Dette er isoQuinolin-analogen af Lophophin, som uden tvivl nok skal blive optegnet i QIHKAL.
Men eftersom der er sparsom information omkring denne stamme af alkaloider, må du en tur på biblioteket efter netop dette.

Tag et kig på Shulgin: Psychotomimetic Drugs: Structure-Activity Relationships (Hndbk. Psychopharm., Ch. 6), der står lidt mere om de forskellige Lophophora-alkaloider.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Dex: Ja, nu kan jeg godt se det. Havde blandet de to stoffer sammen.

Tak for det sidste link... ret spændende læsning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]