Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: LSA jura
Medlem
Brugeravatar

Vi er nok snart ret mange herinde, der nyder en smuk tragtsnerle pragt eller to i haven. :) Blomsten og dens frø er selvfølgelig lovlige; men jeg synes ikke at kunne grave noget frem omkring virkningsstoffet LSA i dansk lovgivning, liste A til E?

Er der nogen der ved, om der skulle være noget juridisk overhovedet ved morgen glorie ekstrakter? I USA ved jeg, at der er provisioner omkring LSA udtræk (det er strafbart under visse forhold). Men jeg synes ikke at kunne finde noget ulovliggørende om LSA her i DK.

Der er da en sød ironi i det, hvis THC er ulovligt, imens LSA er frit. ^_^

Min ekstraktionsmetode. Jeg benytter dog toluen i stedet for petroleumsæter.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Du skrev:
Der er da en sød ironi i det, hvis THC er ulovligt, imens LSA er frit. ^_^

Jeg har fået flere posetive ting ud af brugen af LSA end af fede :? Ved ik om jeg er den eneste.
Hash er på scala A, mens Lysergsyre er på scala B, over forbudte stoffer i DK :?:
Frøene indholder Lysergiske syre og derfor er det ulovligt at indtage frøene.

http://www.mushroom.dk/svampe/index.php ... ay&ceid=16

Lysergsyre... Nr. 73

Finder det ret ironisk at svampesporere er ulovlige fordi de indeholder Psilocybin. Det er jo lisom kun når man dyrker dem at man får psilocybin nok til et trip.. Gad godt se en trippe fordi han/hun har spist 1 kg svampesporer :lol:

Velkommen til iøvrigt :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ah, ja. Jeg kan se, at jeg blot ikke havde søgt navnet korrekt. Tak for hjælpen, Aya. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ved nogen hvornår de blomstrer? Og skal vi til den tid ikke tage en battle om hvem der har den længste? :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan vi da godt :D Min højeste er snart 2 meter høj, den næst højeste er ca. 1 meter.
Hva med din Fenriz?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har 7 planter stående her, som jeg har fået af Fenriz, og de er blevet ret store.

Jeg har givet dem lov til at kravle op ad noget sejlgarn som er sat op i vinduet i et mønster. De er blevet rigtig store og det går fint - men jeg har desværre knækket 2 af planternes ender (ca 5 cm).

Er der nogen der ved om de stadig vil blive længere, eller vil udviklingen af længden stoppe? Planterne er stadig meget sunde, og de har selv lukket for skaden - men det kan jo være at den reparerer sig selv og vokser videre.

Jeg har smidt de to stykker der er knækket af i vand i håb om at de slår rødder - hvilket jeg lidt tvivler på.

Titel:
Dedikeret medlem

aliaarhus skrev:
Jeg har 7 planter stående her, som jeg har fået af Fenriz, og de er blevet ret store.

Jeg har givet dem lov til at kravle op ad noget sejlgarn som er sat op i vinduet i et mønster. De er blevet rigtig store og det går fint - men jeg har desværre knækket 2 af planternes ender (ca 5 cm).

Er der nogen der ved om de stadig vil blive længere, eller vil udviklingen af længden stoppe? Planterne er stadig meget sunde, og de har selv lukket for skaden - men det kan jo være at den reparerer sig selv og vokser videre.

Jeg har smidt de to stykker der er knækket af i vand i håb om at de slår rødder - hvilket jeg lidt tvivler på.

nu ved jeg at snerler skulle være rimelig robuste, om mg. så kan betegnes som en snerle ved jge derimod ik! men sideskud (vil jeg tro) ville være det som måske begyndte at gro "op-ad" nu

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis du knækker toppen af kommer der et sideskud som fortsætter hvor den gamle slap.

Mine er hhv. 130 og 140 cm.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Citat:
Finder det ret ironisk at svampesporere er ulovlige fordi de indeholder Psilocybin. Det er jo lisom kun når man dyrker dem at man får psilocybin nok til et trip.. Gad godt se en trippe fordi han/hun har spist 1 kg svampesporer

Sporer indeholder ikke psilocybin...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Tøser! Mine har blomstret næsten hver dag, de sidste tre uger! 8)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Third aya (Cope) skrev:
Hash er på scala A, mens Lysergsyre er på scala B, over forbudte stoffer i DK :?:
Frøene indholder Lysergiske syre og derfor er det ulovligt at indtage frøene.

Så vidt jeg ved, er Lysergsyre og Lysergsyreamid ikke det samme.

Desuden er Lysergsyre i mellemtiden udgået af listen (hvorfor ved jeg ikke), så i kan med god samvittighed dyrke jeres Tragtsnerler.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Og tak til dex, for at have genindført den søde ironi. ;) Jeg ville dog sætte rigtig stor pris på et link til hans kilde, håber han forstår.

Hvor rart, så kan man være helt tryg ved, at man ikke gør noget forbudt, som faderstaten siger er forkert og umoralsk...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
BEKENDTGØRELSE NR. 698 AF 31. AUGUST 1993 OM EUFORISERENDE STOFFER, SOM SENEST ÆNDRET VED BEKENDTGØRELSE NR. 112 AF 20. FEBRUAR 2004

Her er referencen fra den opdaterede lovsamling... Mistroiske møgunger!

"Han" forstår udemærket...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

De Afro-Arabiske terroriststoffer Khat og Cannabis er liste A.
De lukrative dansedrugs Kokain og Amfetaminer er liste B.
LSA og alkohol er frie.

Denne her stat er for cool...

Næsten så cool som Dex, tak til ham. Hvis der iøvrigt er nogen af jer, der hører noget om den bizzarre logik for LSA's lovliggørelse, må I meget gerne sige til.
- - Mistroisk Møgunge

Titel:
Insane psychedelia user!

Third aya (Cope) skrev:
Finder det ret ironisk at svampesporere er ulovlige fordi de indeholder Psilocybin. Det er jo lisom kun når man dyrker dem at man får psilocybin nok til et trip.. Gad godt se en trippe fordi han/hun har spist 1 kg svampesporer :lol:

Finder det ret ironisk at du prøver på at gøre grin med andre, men ender med at gøre dig selv til grin.

Loven var nok snarere lavet for at forhindre dyrkning af svampene i de små hjem, da politikerne troede at sporere fra psilocybinsvampe indeholder stoffet. Men som noname pointerer, så indeholder de intet psilocybin.

Doh!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg gør bestemt ikke grin med nogen somhelst. Faktisk vidste jeg godt at sporerne ikke indehoilder psilocybin, (ved ikke helt hvorfor jeg skrev det.. Det var jo sent og hjernen fungerede ikke optimalt). Men det at de ikke indeholder psilocybin gør det jo endnu mere ironisk (synes jeg).
Det er også en lidt for vattet grundlag for ulovliggørelsen synes jeg. Så skal man jo også til at belyse hvad der er galt i at indtage psilocybin :? Ingen problemer, man får bare et flertal om at det er farligt uden at vide en skid om det.

Jensus=Bitch :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Humoren ligger vel for fanden i at man gider at lave lovgivning for en plante der ikke er evolueret endnu !

Titel:
Medlem

Geografisk sted: københavn
Smæk da billeder op af jeres store smukke planter? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]