Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 04:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey, jeg har nu røget i ca. 4 år. Dog var det først i sommers, jeg begyndte at ryge oftere end en gang hver anden uge. Siden juni sidste år har jeg røget omkring to gange om ugen (fredag & lørdag). I starten synes jeg overhovedet ikke, at jeg kunne mærke nogen forskel. Her på det sidste er det imidlertid som om, jeg er blevet lidt mere distræt på nogle områder. Eksempelvis kunne jeg overhovedet ikke huske, hvordan man staver til "endda" her den anden dag. På den anden side har jeg også været meget opmærksom på eventuelle tegn på bivirkninger fra rygningen, så det er muligt, at jeg måske lægger for meget i hændelsen. Desuden siger man jo, at det er indlæringsevnen, der svækkes, og det er altså pænt lang tid siden jeg lærte at stave til "endda".

Hvad sker der egentlig for mig :? ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

HEhahehaehhae, rolig dreng :wink:

Det du oplever er sgu meget normalt, når man ryger den fede reggelmæssigt :)

Meget kan man sige om hash, og en af tingene er at man blir sateme dum af det, ved længere tids brug, AHEhahehae :twisted: :roll: :wink:

Prøv at skær lidt ned på forbruget, hvis du føler du er begyndt at blive lidt "blød i bolden" :D

MoiN!

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Måske er det rygerens skyld, men sådan noget kan såmænd lige så godt skyldes stress eller lignende.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
IN$DU skrev:
Meget kan man sige om hash, og en af tingene er at man blir sateme dum af det, ved længere tids brug, AHEhahehae :twisted: :roll: :wink:
MoiN!

Jeg har røget (næsten) hver dag de sidste 2 års tid, og jeg har ikke kunne mærke det store hverken indlæringen eller det man har lært.
Dog kender jeg en der virkelig har taget skade... definationen af en rigtig "hasher".
Jeg tror at det er meget forskelligt fra person til person.

Edit: Jeg kender også et par andre der heller ikke har traget særlig meget skade

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Drupe skrev:
Måske er det rygerens skyld, men sådan noget kan såmænd lige så godt skyldes stress eller lignende.

Stress når man har røget og ryger regelmæssig? Jeg har altid hørt at hash forebygger stress. Jeg har også været SINDSYGT stresset pga skolen og alle de afleveringer, og jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv - jeg satte mig ned en torsdag aften, tændte en joint og røg den, hørte lidt musik og smuttede i seng. Stressen forsvandt og det var som om at begynde i skole igen efter en laaang ferie... rigtig lækkert.

Så på den måde er det positivt, men alt med måde :) Jeg tror det skyldes, at du har røget for meget, men det er jo forskelligt hvordan de forskellige mennesker reagerer. Jeg staver også som en hat, når jeg har røget mere end 2-3 gange i løbet af få dage, men ikke af en enkel gang.

Det er ganske normalt - den eneste løsning er at holde en pause eller skære ned og dyrke lidt motion.

Nå... skal wanke, ses.

Titel: Svar
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Et god råd, prøv at tage en pause med rygningen, eller skift til skunk eller pot i joints og med garanti vil du opleve en klar forskel, både kropsligt og mentalt....

MoS:mrgreen:

Titel: Re: Svar
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
MoS skrev:
Et god råd, prøv at tage en pause med rygningen, eller skift til skunk eller pot i joints og med garanti vil du opleve en klar forskel, både kropsligt og mentalt....

MoS:mrgreen:

Det vel ligemeget om man ryger pot ,skunk, hash eller hvad fanden man ryger. Vi kan vel godt blive enige om at det er THC'en man bliver "dum" af.
Både pot og skunk indeholder jo THC. Så jeg kan ikke se hvorfor det skulle være bedre med pot/skunk.
Nu ved jeg ikke om det kun er hash der indeholder canabinoid, men hvis det er skal man vel holde sig til det for at tage mindst skade.
Tæsk mig hvis jeg tager fejl :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det kommer jo an på mange ting, måden du ryger på, hvad du ryger, hvad du spiser, hvilken holdning du selv har osv.

Så mit råd til dig, som garvet hashryger, drop bongen hvis det er den du sider og suger i... eller lad helt være, for det lyder som om at du faæder i gruppen af folk der ikke kan opretholde en hverdag selvom du kun ryger i weekenden...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
IN$DU skrev:
Meget kan man sige om hash, og en af tingene er at man blir sateme dum af det, ved længere tids brug.

Det vil jeg ikke give dig ret i. Jeg afsluttede handelsskolen med et glimrende gennemsnit, selv om jeg røg næsten hver dag, mens jeg gik der.

Det er meget individuelt hvor meget det påvirker din hverdag. Jeg er næsten sikker på at det har meget at gøre med hvilken mentalitet man har. Jeg har hele tiden været fast besluttet på at mit forbrug ikke skal have nogen negative koncekvenser, og det er gået fint indtil videre.

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Dedikeret medlem

aliaarhus skrev:
Stress når man har røget og ryger regelmæssig? Jeg har altid hørt at hash forebygger stress. Jeg har også været SINDSYGT stresset pga skolen og alle de afleveringer, og jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv - jeg satte mig ned en torsdag aften, tændte en joint og røg den, hørte lidt musik og smuttede i seng. Stressen forsvandt og det var som om at begynde i skole igen efter en laaang ferie... rigtig lækkert.

Sjovt nok har jeg prøvet at ryge hvis jeg har mange lektier for, og det resulterer, som du selv nævner, man går iseng... Og ikke smart at stå med en dag mindre at lave sine lektier i, for så bliver man for det første stresset! sååå mon ikke det var en dum løsning at ryge for at mindske lektie-stress :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg tror efterhånden at vi må konkludere at følgerne af cannabisrygning er individuelle. Jeg tror nu også at det har lidt med tro at gøre, hvis man er overbevist om at man sagtens klarer skolen mens man ryger, og at cannabis ikke skader en, så tror jeg at man klarer sig bedre end hvis man er sikker på at man bliver dum af cannabis.

Jeg føler også selv at jeg bliver dårligere til sprog af cannabis, jeg staver meget dårligere (ingen hentydninger til "Sjove citater" topic'et, tak), jeg kan ikke komme på de ord jeg vil sige, og min grammatik bliver også forværret.

DD ->
Jeg vil ikke påstå at du tager fejl, men MoS har altså ret i at (efter)effekten føles meget anderledes, alt efter hvad du ryger. Jeg har ikke nogen forklaring på dette, men det underbygges af min personlige erfaringer og andre medlemmers udsagn.

/Jensus

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
sorn skrev:
aliaarhus skrev:

Sjovt nok har jeg prøvet at ryge hvis jeg har mange lektier for, og det resulterer, som du selv nævner, man går iseng... Og ikke smart at stå med en dag mindre at lave sine lektier i, for så bliver man for det første stresset! sååå mon ikke det var en dum løsning at ryge for at mindske lektie-stress :P

haha, selvfølgelig er det det. Jeg lavede mine lektier i god tid før (og det gjorde mig jo egentlig endnu mere stresset), og jeg røg den joint senere på aftenen.

Det var jo en torsdag jeg røg, så jeg lavede lektierne til fredagen inden jeg røg og dem til mandag lavede jeg i weekenden. Man skal absolut ikke ryge og lave lektier.

It's work before play! ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
jeg synes at der er kæmpe forskel på hvor "bong" man er dagen efter
at man har røget pot/skunk. og dagen efter at man har røget hash, men det har også noget at sige, hvilken slags hash du ryger. Fx. er jeg meget mere oplagt dagen efter at jeg har røget en go pollen-ryger, end hvis jeg
har røget en rigtig heavy, mørk ryger.
er også enig i at bongen gør dig mere dum, og så er det på ingen måde
rart for lungerne :x

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
har røget hver dag i ca 5 år. man blir nok lidt sløvere i hoved og i kroppen, men man vænner sig til det..
men det nok bedst at skære lidt ned hvis du føler du blir dummere

Senest rettet af Der Mann 22 mar 2004 19:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det er meget individuelt hvor påvirket ens dagligdag bliver, tror jeg. Jeg har røget hver dag siden november sidste år, og der har da været nogle problemer, men det er ikke noget der har været så slemt. Faktisk bliver jeg mere aktiv i skolen når det er kedeligt og har røget den bred i frikvarteret end hvis jeg ik har. Jeg har også kun problemer med at lære når jeg har røget, ikke efter. Men da jeg så har røget hele tiden, så er det jo et problem. Ej. Har ikke røget HELE tiden, der har været en-to uger hvor jeg ikke har røget (i hverdagen). Og nu er jeg så stoppet. Både fordi jeg blev fyret=mindre penge, og fordi Staden er "lukket". Selvf. er det ikke noget prob at få fat i hash, men jeg har røget pot i den tid jeg har røget, og kan bedst lide den rus. Og så kan jeg ikke fordrage cigaretter, med mindre de er ristet RIGTIG godt, og det er ikk altid jeg har tid til at riste det ordentligt. Så er pot smartere. Det skal i bongen, og så er det suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuggggggg. Og så lang tid det har taget at skrige "sug" så er hovedet væk. :D

Men dagen efter kan jeg godt have det at jeg ikke er så motiveret som normalt. :)

Men ikke noget problem. Ved ikke lige med hash om det er værre, men det er jo mere steneren at ryge, så mon ikke man bliver sløvere???

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Der er forskel på at ryge hash og pot, man er ikke nær så sløv dagen efter af at ryge pot, selvom det er ganske potent pot.

Jeg har læst engang at en stordel af THC indholdet blir omdannet til det mere stenede CBD (eller var det CBN) når man laver/presser hashen.
Men kan ikke lige komme på hvor.
Tror det er derfor at man generelt er mere høj på pot og stenet på hash, altefter hvornår potten er høstet selvfølgelig.

Om man ryger joint, bang, bong, vaporizer eller spand har også en del at sige, hvis jeg kun har røget joints, synes jeg ikke man er mærket af det dagen derpå, bong giver tilgengæld bonghjerne og man vågner mere sløv og 'lost' efterfølgende, men variation er et et must.
Hvis man kun ryger joints, kan man på et tidspunkt næsten kæderyge dem, det samme gælder hvis man kun ryger bong, så kan man også ryge non-stop på et tidspunkt uden at blive ordentlig skæv.
Et bonghovede efter en uge med joints, slår tilgengæld som en forhammer, og et skift mellem pot og tjald, eller bare mellem forskellige slags hash, gør også underværker en gang i mellem.
Kan huske at have røget noget god sort semi-ryger i en 14 dage, hvorefter jeg blev slået til tælling af den lokales knastørre grønne standard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
fra http://www.idmu.co.uk/cbd.htm :

Citat:
Cannabis contains a number of cannabinoids, of which the most abundant are THC (D9-tetrahydrocannabinol), CBD (cannabidiol) and CBN (cannabinol). The active ingredient, which gets you high, is THC. In the plant, CBD is a precursor and CBN a metabolite of THC. As cannabis gets older, THC gradually breaks down to CBN.

THC is the substance found to have most psychoactive effect, and also the most effect on symptoms such as pain or bronchospasm. CBN and CBD are not psychoactive themselves, however CBD can take the edge off a THC high, tending to relax the user rather than increasing anxiety and paranoia. CBD has also been found to have anticonvulsant properties (potential value in treating epilepsy, MS, muscle spasms etc), and recently published research has indicated CBD to be effective in reducing neurotoxic brain damage following strokes or head trauma. The proposed mechanism of action also suggests CBD may offer some protection against ecstasy-derived neurotoxicity (long-term depletion of serotonergic receptors), although this has not specifically been investigated. CBD is normally present in significant quantities in hashish (cannabis resin), although in most herbal cannabis or "skunk" the levels of CBD are usually low or absent.

Although smoked cannabis offers some advantages over oral preparations (rapid onset of action, ability to control dose), the smoke contains carcinogens, tars and other lung irritants which may cause respiratory diseases and lung cancer. The lack of an effective filter in "roaches" and the deep inhalation techniques used by cannabis smokers increases this risk. However the study of smoke composition quoted by the BMA and others referred to poor quality herbal cannabis smoked "neat", and the relevance of these results to tobacco/hash spliffs or high-THC varieties is questionable. At least one pharmaceutical company is developing alternative quick-acting delivery systems for plant-derived cannabinoid combinations, avoiding the need for smoking.

Titel:
Dedikeret medlem

cbd og cbn stammer fra omdannelse af thc'en, når hun/han planterne kommer sent ud i blomstringen.. THC'en skifter også farve fra mælkehvid (oprindelig gennemsigtig) så til gullig, for til sidst at ende med at blive rødlig brun

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Der bør ikke eksistere nogen tvivl for folk der har røget cannabis regelmæssigt i længere tid: man bliver mere distræt, mindre koncentreret og er ikke i stand til at lære lige så meget, lige så hurtigt, som hvis man var helt clean.

Det er meget typisk, at man ikke synes der er noget som helst at mærke mht. indlæringsevnens dårlige kondition, når man er inde i en "storrygerperiode". Ind til for et halvt år siden røg jeg pænt mange joints - og det gik sådan set meget godt med karakterer osv. (jeg fik et studentereksamenssnit på et stykke over 9), men det ændrer ikke ved at jeg er blevet MEGET skarpere og klar i hovedet efter jeg stortset er holdt op med at bruge cannabis.

Et mådeholdent forbug af cannabis skader ikke, men jeg er i hver fald færdig med at ryge hver eller hver anden uge, personligt. Jeg er blevet i stand til at mærke bivirkningerne af cannabis ret tydeligt, efter jeg har oplevet det skift som det var at holde op - og jeg synes ikke det er fedt at være mærket af hver eneste joint i flere dage.

Mit råd er: hold op med at ryge i en længere periode og læg nøje mærke til hver enkelt lille forbedring. Det er en lækker følelse - og det motiverer til mere mådeholdent forbrug.

Junior medlem

Geografisk sted: Odense
Gør som jeg... selv om det er svært, så prøv at hold en pause på ca. 3 månneder og du vil straks efter ca. 3-4 dage mærke en meget stor forskæl...

det er meget svært de føste 4 dage, men hold pausen med en ven som ryger lige så meget som dig... og sig inde i dig selv at det kun er en pause du holder...

Og det bedste ved det hele... når du ryger efter de ca. 3 måneder så bliver du så monster lam.. ligesom første gang du ryger... det glæder jeg mig meget til...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]