Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Natskygger!
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg har været lidt hekseinteresseret på et tidspunkt, og kunne derfor godt tænke mig at vide noget om natskygger!
Er de fede at trippe på?
Hvordan ser de ud?
Hvor kan man finde dem?

Håber på svar da jeg tit er fattig, og godt kunne tænke mig at prøve disse lækre planter.

Vh SwarmpJ (the Nightshadow) (dadadadah)

Junior medlem

Geografisk sted: Denmark
Hej SwarmpJ jeg syntes vi skal ryge din bulme
urt Hej hej Mazza............

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Hej SvampJ,

læs under Lexikon, men vær Meget Forsigtig med dem.

Jeg kendte en person som nu er totalt Fucked up. Han har vist været indlagt på den lukkede et par gange... Han skulle lige prøve de der Pig Æbler Billede

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
et godt råd.. PAS MEGET GODT PÅ. de er yderst giftige.

Prøv at læse et par trip reporter om Datura inde på erowid eller lyceum... Der er sku nogle ret hæftige ind imellem. Og husk på at allerede ved middelstore doser så glemmer man totalt hvad man er på og ens halluer er sku 100% ægte. ikke noget med farver og den slags. bare en masse nisser (eller andet) som hopper rundt i stuen.

Medlem

Geografisk sted: somewhere green
efter hvad jeg har hørt om nat skygger er det sku noget farligt stads
der er ikke langt fra et trip til en dødeligdosis jeg ville nøjes med en bunke spids nøgenhat hvis jeg var dig
btw mange af planterne kan du vist plukke ganske gratis i botaniskhave

------------------
God ryger!!!

Medlem

Geografisk sted: Århus,DK
Jeg har hørt at en overdose kan medføre hukommelsetab, så...vær forsigtig!!!!!!!!!
Fred ud, mvh.spiot

Medlem

Geografisk sted: næstved danmark
hold jer fra det
jeg kender nogen kedelige eksempler
bla kente jeg en som jeg har røget en del hash sammen med for en del år siden og han begyndte at spise blandt andet pigæbler og når han kom hos min moster var det eneste der kom fra hans mund har du et barberblad så jeg kan skære min pulsåre over.og en anden gang var de 5-6 stykker der gennem bankede min fætter fordi han ikke ville spise pigæble sammen med den.
og en ting er sikkert hvis der bliver en trip tur hvor der er plantlagt at spise pigæbler og den slags vil jeg gerne vide det i forvejen for så kommer jeg ikke, det er en ting at man prøver nogle sjove ting i livet , en anden er at man er til fare for sig selv og ens omgivelser.
hilsen kaktussen

Natskygger er noget af det eneste som karakteriseres for rigtige hallucinogener, og grunden til det er at du kan komme ud i en sindstilstand (delirium tremens), hvor du ikke kan se forskel på virkelighed og syner. Engang syntes jeg også det kunne være interessant at prøve natskygger, men efter at have læst grundigt om deres påvirkning på kroppen, har det hurtigt fået mig til at holde mig laangt væk fra disse.

For at være lidt mere videnskabelig, så påvirker de stoffer som natskygger indeholder, acetylcholinreceptorerne i kroppen. Disse receptorer har tæt tilknytning til det autonome nervesysten (alle de ting vi ikke selv kan styre, fx. hjertebanken, vejrtrækning og andre organfunktioner), det er også derfor man ser kraftig udvidelse af pupillerne. Det autonome nervesystem er ikke at pille ved, nærmere sagt.

Natskygger er for personer der SKAL prøve alt. Som en kendt i faget engang sagde (Hoffmann mener jeg); Hvor du tager hen med natskygger, har du ikke lyst til at komme!

Mvh.
Loonie

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Ifølge kære Sten Laris så findes der milde og stærke natskygger og han frarådder alt letomgængelihed med det stærke !!! men at de svage kan tages af alle der vil !

------------------
Sig nej til hårde stoffer, støt fri hash.

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg tror sku nok heller ikke at jeg tør, men det kunne være fedt, SÅ fedt!
Jeg har lovet mig selv at holde mig til Hampen og svampe engang imellem.
Men Natskygger kunne være herrefede at trippe på, men det er en for stor chance at tage.

Vh SwarmpJ

Medlem

Geografisk sted: København
Kartoffel blomster.

Hvis jeg skulle prøve nogen af nat skygerne skulle det være dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved nu hellere ikke hvor godt de milde natskygger virker. Jeg havde engang nogle tomatblade som en af mine venner røg og han kunne mærke 0.0%.

------------------

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
kartoffel.. jeg blev pissesyg af at ryge lortet.. Natskygger = gift.. FÆRDIG! Desuden har jeg engang læst om en fyr der åd frøene fra en pigæble kapsel ca. 150 frø. Han rendte derefter rundt og skulle pisse hele tiden (en af forgiftnings symptomerne) uden der kom noget ud. Derefter led han kraftig af D.T, hvor han så sine venner iført bark, og hele verden så rådden ud i 24 timer. Bogstavelig talt rådden, alt var råddent. Han fandt rådne ting over det hele - rådne mennesker, rådne dyr.. etc. Kraftedme ikke noget for mig.

Ashoka

[This message has been edited by Ashoka (edited 12-10-2000).]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay det har jeg så aldrig hørt om. Jeg kender kun en der har prøvet natskygge og han vil ikke rigtigt snakke om det men han havde en positivoplevelse !

------------------

Medlem

Geografisk sted: Århus,DK
Jeg har nogle(tørrede)blade der hjemme, men hvornår er de for gamle, og hvordan kan jeg "udnytte" dem, så jeg ikk´tager for meget?
Fred ud, mvh.spiot

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Jeg har prøvet at ryge bittersød natskygge ca. 10 gange og dosisen har varieret mellem 0.2 gram og 4 gram virkningen er behagelig hvis man ligger mærke til den for den er ikke ret kraftig, hvis man er nogen stykker stykker sammen bliver samtalen måske lidt mere "langt ude".
jeg har hørt at man i indien og lignende steder blander bittersød natskygge med tjald, fordi at natskyggen giver klarsyn.

Håber det kunne bruges til noget.

Why smoke pot when you can shoot coke Billede

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg gør hermed denne tråd til den først sticky i Visionære Planter. Natskygge er en kraftig plantefamilie som kræver dyb respekt, og der dukker jævnligt spørgsmål op om planten. Dette topic giver et godt indblik i hvad det er man har med at gøre.

Hvis nogle moderatore eller admins er uenige, så stik mig lige en elektronisk skalle også fjerner jeg den igen.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
SwarmpJ skrev:
Jeg har været lidt hekseinteresseret på et tidspunkt, og kunne derfor godt tænke mig at vide noget om natskygger!
Er de fede at trippe på?
Hvordan ser de ud?
Hvor kan man finde dem?

Hej SwarmpJ. Spændende at hører at der er andre her på siden med interesse i heksekunst! :wink:
Jeg kan fortælle dig at natskyggerne er meget voldsomme, og hvis man ikke lige er i selskab med en shaman der kan guide en, bør man gå langt uden om! Dette gælder for de "stærke" natskygger, -altså dem som indeholder tropane alkaloider (atropin, scopolamin, hyoscyamin).
De milde natskygger såsom kartofler, bittersød natskygge, sort natskygge, osv, indeholder sterodale alkaloider, og evt. lidt atropin. De skulle kunne give en rar virkning ved rygning (men pas på, steriodale alkaloider er farlige hvis man spiser for meget af dem: lam som spiser sort natskygge på marken, falder om og dør!). Jeg har prøvet at ryge bittersød natskygge, men kunne ikke rigtig mærke nogen effekt.
Jeg har også engang taget et udtræk af englebasun (en brugmansia/datura art), og den historie kan læses i triprapporterne. Læs den! Den beskriver hvor ustyrlige :twisted: disse stoffer er!

Senest rettet af Fanny 17 nov 2003 14:19, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
jeg mener ikke at dette topic skal stå foreset, da vi ikke skal skabe interresse om emnet, jens hvis du havde prøvet vidste du hvad jeg snakker om, hvis men ikke ved meget lydder dert intresant det samme gjorde det for mig jeg troede lsd var det stærkeste men det er barne mad, folk må sel finde information til deres spørgsmål eller læse sig frem og så spørge, peace doeneg

Titel:
Insane psychedelia user!

*Grabs his censur-stick*

OT. Få det væk tak.

Man bør ikke basere sine udsagn på sin egen vurdering af andres tilstand, når man taler om stoffer. Hvis man kan dokumentere at de aktive stoffer skader hukommelsescentret, så er det en anden sag.

Doeneg, nå ja okay, på den måde ja, der twister du den :)
Min intention er selvfølgelig ikke at skabe unødvendig opmærksomhed omkring natskyggeplanten, tværtimod så er dette topic henvendt til de folk som joiner boardet fordi de har hørt om natskyggers virkning, og dette topic understreger så at natskygger ikke bare er det samme som et stærk svampetrip og at der er mange fysiske og psykiske farer ved indtagelse af dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]