Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Heysan smokers!
Det har nu været ret meget oppe her på boardet i nogen tid, hvordan folk mikser og hvilke joints er flottest osv. Nu kommer der så endnu et indlæg i denne række. :)

Jeg sgu efterhånden lavet mange joints - det skal jo til - men jeg er sgu aldrig blevet nogen pro joint-roller. Jeg kunne godt bruge nogle tips og tricks, for at blive bedre (for det kunne jeg godt trænge til at blive), så jeg vil gerne høre: Hvordan ruller du dine joints?
- Dermed mener jeg selve udformningen af jointen, eller hvad man skal sige. Det gør bestemt ikke noget, hvis nogen gider gå lidt i detaljer.

Dette indlæg er egentlig ikke ment som en diskussion fra min side af - jeg synes bare at det ville være fedt med nogle bud på en rigtig god joint. Så hvis nogen har behov for at sige, "nej, det der er ikke nogen god måde at gøre det på, fordi min er bedre" (hvad jeg egentlig ikke regner med), så hold det i PM. :P

Jeg kan starte med at fortælle min egen måde at gøre det på:
1) jeg sætter papiret (oftest blå/grøn Smoking king-size) på mit jointrør, således at hele papiret rulles om røret og klistres fast.
2) jeg hælder mikset ned i denne koniske joint, mens jeg bander over de folder der er i papiret nede i den.
3) jeg stamper den nederste ende mod bordet, hvormed der bliver plads til lidt mere.
4) jeg holder i papirets åbning, mens jeg vipper jointen lidt hårdt fra side til side, så indholdet synker yderligere og jointen bliver lidt mere kompakt.
5) jeg lukker den ved at sno enden rundt.
6) go figure! ;)

Titel:
Medlem

- Det kunne også være svedigt med nogle billeder! :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg laver mit joint mix først, laver et papfilter, og ruller jointen som hvis jeg rullede en Bali cigaret, bare konisk... kan bedst lide grøn smoking, men da jeg bor i en by uden headshop må jeg desværre engang i mellem ty til lang rizla.. af tobak kan jeg bedst lide at bruge bali tobak, det er lavet til rygning uden filter, plus jeg syntes det giver lidt flavour til blunten.. ved ikke hvorfor med ristet smøgtobak giver mig flash backs til fortiden :twisted: (ikke at noget dårligt er sket, men bare tilbage til de første hashtåger, hehe)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
hvis du har problemer med din blunts folder nede i conen skambidt så gør som mig:

jeg ruller papiret udvendigt om mit rør altså med limen yderst sådan at der sidder en papirluns tilbage yderst (den som der normalt sidder inden i og irriterer) fyld mix'et i og hold blunten i en 45 graders vinkel med papirlunsen øverst.
så er det bare med at brænde den af (kan være lidt tricky i starten men øvelse gør mester)
hvis papiret gløder i for lang tid brænder man hul så det er med at have øjnene åbne og køre en finger op af den for at slukke gløden i papiret

hvis du krøller dine joints på denne måde er det osse meget sværere at få den til at brænde skævt

og damn helt grim blir den jo heller ikke

go ryger
-Cali

hovsa fandt da lige osse en travel joint walkthrough i lige skulle se såe...her er den http://www.overgrow.com/edge/showthread ... did=305943

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

ka oss anbefale caligulas'metode... er stadig ikke så god til at rulle på den måde men øvelse gør mester:D

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Caligula: Ja, sådan kan jeg sgu også bedst lide dem, men jeg kan bare ikke finde ud af at lave dem sådan. Haha. Ja, det er jo lidt sørgeligt...
Det er i øvrigt en meget skæg roller tutorial du dér linkede til - det skal da prøves some time! :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tark tark skambidt.
ja jeg syntes da osse den var grineren nok den er sq osse 2tal nem
lidt en oldschool blunt kan nu bare bedre lide smagen på en cone den køler sq lidt bedre

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
Jeg synes faktisk at caligulas metode er nemmere end den anden med papiret indvendigt, man skal bare gøre det rigtigt. Du må under ingen omstændigheder slikke direkte på limen med denne metode for ellers så er den ikke nemmere, men derimod umulig.

Min måde:

1. sætter jointpapiret (alt andet end rizzla nu vi går i detaljer) med limsiden udvendig på et jointrør/papfilter og kører det halvvejs rundt om røret/filteret således at man kan holde ordentligt på sit arbejde.

2. På dette trin holder min tommelfinger på limsiden og min pegefinger er på den anden side af røret og holder papiret ind mod røret således at man har en halvvejs rullet joint. Medens at jeg med pegefingeren ruller papiret resten af vejen omkring røret sådan at det kommer ovenpå limsiden. Under dette trin bruger jeg venstrehånden til dels at sætte min pegefinger ned oppe i toppen af hullet og med mine andre fingre rykke i papiret til jointen har den perfekte form, og dels til at hjælpe min højrehånd med at få lukket jointen ordenligt. (sørge for at limsiden ikke bukker op når man ruller papiret over det for ellers vil jointen ike holde når man lukker den.)

3. Luk jointen på det stykke af papiret hvor der er filter/rør og rul endestumpen omkring og slik det lige fast til jointen så det ikke sidder og irriterer. Herfra er der to veje man kan gå! Man kan fylde mixet i inden man slikker resten af jointen og lukker helt, eller man kan finde noget langt som f.eks. en smøg eller en blyant eller noget og komme det ned i den cone man har lavet og så kan man så slikke resten af jointen inden at man fyrer mixet i. Den første metode vil give den pæneste joint da papiret krøller hvis det når at tøre inden at mixet bliver proppet i efter at man har slikket på det. Derimod er den sidste metode nok sikrest da jointen VIL blive lukket fuldstændigt og dermed sikrer en god gennemgang (medmindre at den er for stramt rullet eller at der er for meget hash i forhold til tobak for så smelter hashen og giver en rigtig dårlig gennemgang.)

4. Light it up and get high...

P.s. Grunden til at jeg synes at denne metode er lettere end med limen indevendig er fordi at når man ruller med limen indvendig er man nødt til at slikke direkte på limen og så skal det ligepludselig gå rigtig stærkt med at lukke den inden limen tører og så får man tit nogle grimme skæve joints, hvis man overhovedet får en joint for det kan da godt være at man må forsøge nogle gange inden at man kan få lavet det ordenligt. Øver man sig på denne metode så mislykkes en joint stort set aldrig.

Desuden ryger man ikke på en eller anden indvendig lap papir som giver det hele en lidt dårligere smag.

Bonghovedet

Senest rettet af Narkose-Bøvsen 17 feb 2004 04:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg kan i forlængelse til Caligulas indlæg lige anbefale at man river papirlunsen af, i stedet for brænde. Det kræver lige lidt snilde, og kan måske give et par ødelagte joints de første par gange. Men når man først har den, giver det nogle nydelige joint, uden risiko for brændhuller. Selvfølgelig skal man lige sørge for, at jointen er limet ordentlig :!:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

klart klart men det ser nu noget mere flippet ud når man brænder papiret af fra bunden og når flammen når toppen suger man og tænder blunten i samme hug (double backflip)

-Cali

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Haha... den har jeg sgu aldrig set udført :) Det må jeg da helt sikkert prøve!

Titel:
Medlem

lol @ double backflip. Det lyder sgu cool. 8)

Og et STORT tak for den meget detaljerede gennemgang af rulningen!

Jeg sad så i går og fik lyst til at ryge en joint. Og der var ikke langt fra tanke til handling. Ellers dvs. jeg brugte sgu omkring 10 min. og tre stykker papir, inden jeg gav op og hentede mit jointrør. :lol:
Jeg har åbenbart fået ankler i stedet for fingre..?
Det mislykkedes sgu sågar med den såkaldte skudsikre metode, som vist på den overgrow side. Men jeg må jo bare forsøge mig igen - og jeg skal sgu nok komme efter det. :)

Bliv endelig ved med at komme med jeres joint metoder. Gerne med pics! :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

lolda skambidt hvor mange havde du røget i forvejen??? :D

double backflip..... tja lidt prof skal det jo være :)

Titel:
Medlem

Hehe, ja det må du nok sige!
Jeg fik lavet den som man skulle lige ind til det punkt, hvor jeg skal rulle den sammen så den lukkes. Jeg kunne overhovedet ikke få det lort bare nogenlunde tight sammen. Måske var den overfyldt - det kunne ligne mig.
Men ukrudt forgår ikke så let (jo, hjemme hos mig) så jeg giver ikke op. Det skal nok komme.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jaja bare lev i troen skambidt prøåv at rul dem uden noget i istedet og lad være med at slik direkte på limen slik istedet igennem papiret
1 2 3 og fin fin cone :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jaja double backflip, det ser sku cool ud, faktisk plejer jeg også når jeg ruller en joint som ikke skal være særlig stor, hvis det nu kun er til mig selv... så river jeg noget af papiret så det ikke er så bredt, med lidt øvelse kan man faktisk rulle dem så de ligner den udvendige metode, bare omvendt :roll: Ellers kan man jo bare købe de forsk. smoking varianter så man altid har til det rigtige behov...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Her kommer nogle fif fra en erfaren hashryger:

1.Slik aldrig igennem papiret, men altid direkte på limen. Det er lidt tricky, men jeg syntes det er ulækkert med de mængder spyt der skal til, desuden er det overhovedet ikke noget problem med lidt øvelse

2. lær at lave joints enkelt lags, dvs limen opad så der hænger en trekantet flap papir der brændes/rives af. Det er også sundere da røg fra brændt papir umuligt kan være sundt, det er en lille forskel men den er der, og det bliver til en stor forskel i længden hvis man ryger mange joints alligevel. Desuden får man spat i længden af at mixen ryger ned i folderne hvis man bruger hele papiret uden at brænde.

3. Jeg plejer at putte jointpapiret uden om rør eller deluxe filter tips, da disse er coniske, eller tykker i toppen end i bunden, hvis man kun har normal pap til rådighed plejer jeg at folde jointpapiret så den del af jointpapiret med limen bliver foldet men også kun lige den del med lim på. vend joint papiret om og fold en del af joint papiret hen over lim delen, som man jo har foldet. Tyk i toppen og tynd i bunden. fordel her er at der ikke er rush på, du kan fin instille på størelsen og formen alt det du har lyst til. Når jointen så har en passende form folder du forsigtigt flappen du har foldet halvt op og slikker på limen, smækker papiret sammen. Derefter lader man den tørre lidt, brug evt. vente tiden på at smuldre/riste. Bag efter tager du fat og lukker af for den øverste del af jointen med to finger samtidig med at du puster i bunden så papiret folder sig ud til joint form, så bukker du papet en 4-5 gange så der kommer et m eller w i bunden og folder resten af pappet stramt om og stikker pappet op i joint papiet, og vupti så har du en joint.

4. Når der skal ristes er det optimale at bruge tokai engangslightere. Helst to så du kan skifte i ny og næ, og derved undgå overophedning af ligteren. Jeg foretrækker at bevæge ligteren, medmindre det er udenfor og det blæser, så er det bedst at bevæge smøgen. Pas på smøgen ikke bliver sort når du rister den. Tobakken må heller ikke blive sort, men højst mørkebrun. Når du har ristet ca 2/3 færdigt skal du puste i smøgen, så tobakken bliver nedkølet lidt og du kan se der strømmer en masse røg ud. Gentag dette når du er færdig med ristningen. Nogle kan godt lide at slikke på enden af smøgen inden de går igang, det mener jeg dog sagtens kan undværes. Hvis man endelig gør det så bræk den kvarte centimeter smøg af hvor der er savl. En god grundregel er at jo mindre salv og spyt der bruges til at lave jointen jo bedre.

5. Så kommer vi til smuldringen af hashen. Det er der ikke så mange ben i. Nogle går ind for små noller, andre lidt større, bare pas på nollerne ikke er så store at der er risiko for at en af nollerne kan stoppe hele jointen nede i bunden - har kun været ude for det en gang, og det var ikke mig der smuldrede. Drejer det sig om pot eller skunk er det optimale at bruge en kruncher. Er det pollen du har fået fat på så lad være med at bruge en lighter til at varme den op med men varm den i hånden, ellers er der en tendens til at den smuldrer til alt for bittesmå noller.

6. Nogle foretrækker at hælde mixen ned i jointen, andre at skrabe den op i jointen lidt efter lidt. Risikoen her er at hash og tobak bliver ujævnt fordelt. Der er lidt større chance for at mixen bliver ujævn eller at noget af den ryger på gulvet hvis man hælder, men til gengæld går det meget hurtigere, og hvis man gør det rigtigt bliver hash og tobak jævnt fordelt.

7. når mixen er hældt i og jointen er blevet banket et par gange, skal jointen lukkes. dette gøres ved at "snurre rundt" på det overskydende papir oppe i toppen. Når jointen så er blevet strammet(ikke for meget) trykkes der på papiret i en cirkel øverst på jointen så cirklens radius svare til halvdelen af jointen i toppen, der vil du kunne mærke at noget af mixen bliver presset lidt længere ned i jointen. ved at trykke på den øverste del af jointen med pegefinger og lige på kanten til det øverste hele vejen rundt kan man lave en lille fold hele vejen rudt så jointen ser endnu flottere ud. brænd nu denne fold af hele vejen rundt og pil dimsen af. lun det øverste af jointen lidt og tryk med kanten af ligteren på toppen. På den måde smelter man hashen og tobakken lidt sammen så man ikke risikerer mixen spilder ud af den åbne joint.

8. Skal flappen rives af så gør det over mixer skålen/bakken/papiret, der er ikke noget mere surt end en mix på gulvtæppet, det er der nogle der foretrækker pga smagen. Jeg mener dog det er bedre med en joint med et lille hul i kanten, end en mix på gulvtæppet.

9. Skal den brændes af så hold jointen med toppen opad og bunden nedad, en lille smule skævt så flammen ikke kommer til at slikke op ad jointen og antænd så flappen i toppen, og se flammen arbejde sig stille og roligt ned langs med jointen, på denne måde er der mindre risiko for brændhuller, og det ser meget federe ud end at brænde fra bunden af.

10. Når det kommer til hash mængde i forhold til tobak kommer det an på hvad slags hash det er. 0.7-0.8 g ryger til en smøger passer fint til mig, med mindre det er en stærkere ryger så skal der en smule mindre i. Men det er i høj grad en smags sag, dog minimun et ½g, hvis du putter mindre i så put samtidig mindre tobak i. 1½g pr smøg bliver til en stærk joint, mere end det og man begynder at få problemer med at hashen ikke brænder så godt.

Selv rygningen er et helt kapitel for sig selv jeg ikke lige orker at komme ind på nu,

men god ryger!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Republic of Huru
5 smøger, 2g polm, 2 g skunk, 2g standard.. Så skulle den være fin :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Wow fråder det var da en ordentlig omgang der...

Selv har jeg mit glasrør. Først tager jeg et papir og cutter over på midten så det bliver halv længde, så tager jeg og ruller det helt ned til overjointrøret og slikker det godt igennem så det sidder godt fast. bagefter tager jeg et helt alm. stykke papir og ruller udover det der sidder på filteret. men før det tager jeg og skærer noget af det af. sådan at det næsten bliver til en retvinklet trekant. Det tager lidt øvelse og er svært at forklare, men det virker. Det gode ved denne metode er at man som tidligere nævnt ikke får den der åndsvage fold i jointen, og det ser også godt ud samtidig med at den ikke brænder skævt. jeg slikker aldrig direkte på limen, men på papiret, det synes jeg giver den bedste forsegling. Mht. spytmængden behøver man altså ikke at bruge 7 liter spyt til det, men det er også øvelse. Da jeg altid ryger pot findeler jeg det enten med fingerne, eller hvis jeg vil have en rigtig god joint tager jeg en saks og klipper det virkelig ud i små stykker. bagefter hælder jeg det ned i jointen, (selvfølgelig altid med underlag så man akn samle evt. spild op igen) og stamper den lidt, evt. med en blyant eller en pind. Så skal den lukkes, og der tager jeg bare og twister den.

Og så er der bare tilbage og sige GO RYGER!!!

/Xp3rt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]