Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: syd for storstrømmen
hola folkens!

jeg står for i dette forår endlig at tage mig sammen til at få smidt mine små bitte(godt nok meget små!!) peyote frø i en urtepotte.

jeg har forbedredt mig så jeg føler mig OK rustet til at gå igang med det, bl.a. har jeg konsulteret Alchimea i spanien hvor jeg i sin til købte frøene.

2 ting er jeg dog stadig lidt i tvivl om:
-hvornår (måned, dato, whatever) er det smartest at sætte dem til at spire? Kan jeg begynde nu eller skal der være flere solskinstimer. Jeg vil ikke bruge HPS eller noget andet gejl.

-frøene har ligget i knapt 2 år, der er et sted mellem 15 og 20. Er det muligt de kan være blevet for gamle allerede?

håber I kan hjælpe for jeg har dælme glædet mig til dette (langsommelige) projekt i lang tid.

hilsen:
-ZdePhn..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
De burde fint kunne holde sig. Køb en spiringsbox (Sådan en man spirer blomster i) og start frøene ud der. Dette gøres bedst i april-maj. Pas dog på at de ikke får for meget direkte sollys. Dette kan brænde de små kaktusser af. Generelt kan man sige at hvis de bliver rød/brune får de for meget sol og hvis de bliver gule, får de for lidt. En anden ting er fugtigheden. -De må heller ikke få for meget vand gennem luften. Sørg for at lufte boxen ud engang i mellem. Når spirene er kommet op, kan du erstatte plasticlåget med et stykke lærredsstof. Dette holder på fugten, men tillader samtidig luftcirkulation.
Held og lykke med dem!

/karma!

Titel:
hey

jeg planter normal mine frø.så tidlig så muligt så det kan nå og blive så stor så mulig.især peyote frø .det er min oplevelse at de er mere skåbelig ind s pedro frø.jeg mener og spiring prosesen er ca 50% ved peyote og næsten 100% ved s pedro. men selvom nogen frø ikke komme op et år kan de godt komme op næste år.så man skal ikke tabe humør over det .

men når du nu skal plante dem er det vigtig din jorden er fri for svampe også vider .så jeg vil råde dig til og købe rigtig kaktusjorde. for og undgå nogen form for angrab på dine små peyote .

også når du skal planter dem. vil jeg gøre det når det er begynde og blive over 10+ grader uden for og solen er begynde og se mere fram.også vis du har mulighed for det vil jeg tage dem uden for når .ja når vi ander også begyner og smide nåde mere tøj.man skal jo tænket på at kaktuser også er leven,og de skal behanles med raspekt .så får du et godt rasutad ud af det

http://www.kaktus.dk det er nok den side jeg har lært mest af :)

held og lykke med det!
¨
mvh trold

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]