Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: ryge stop?
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Ville bare lige høre om der er nogen herinde der har et par gode fif til hvordan man kvitter smøgerne?

Eller er det bare viljestyrke for det er ikke lige min stærke side!

når jeg tar mig sammen går den lige fra mandag til fredag og så falder jeg i igen :cry:

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg har et fif: Viljestyrke! :p

-Psyko

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Som Don Juan siger fra bogen skrevet af forfatteren Carlos Castaneda:

Man er ikke afhængig... alle kan stoppe hvis de VIL.

Dvs. at hvis du tager smøgen tilbage til dig, så er det fordi du ikke har nok lyst til at stoppe. Hvis du har nok lyst, så kan du kvitte alt. Så: Viljestyrke og tro på dig selv.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Carlos Castaneda er stiv :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
kom ud og brug din krop... det er sku det bedste du kan gøre.. kompenser evt. med masser af kaffe!!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Flyttede lige emnet til Visionære planter da emnet passer bedre ind der.

VH Jonas!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
uha nej.. kompenser ikke med kaffe... indtager jeg centralstimulerende stoffer, deriblandt kaffe stiger mit rygebehov drastisk.

tricket er motion og chokolade :) eller andet lækkert snask man kan æde istedet for at tænde en smøg.

man skal bare have ledet tankerne hen på noget andet, da 90% af afhængigheden er psykisk. heh tjaa måske det ville hjælpe at wanke når rygetrangen melder sig :P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
ja det med kaffen er en rigtig dårlig ide.
istedet skulle du planlægge det omkring en måned i forvejen og gå og forberede dig mentalt til det.
det er også en god ide at fortælle det til så mange som mugligt. på den måde er det mere piligt at falde i :oops:
chokolade er også en god ting.

Titel:
Medlem

Jeg kan godt anbefale nikotintyggegummi til at starte med. Det er trods alt sundere end at ryge en smøg, og det er lettere at holde op, da man vender sig af med vanen med at "gå ud og få en smøg" i tide og utide. Hvis dette kombineres med en løbetur om dagen, har man overhovedet ikke lyst til at ryge efter en uge. Der er utrolig mange fordele ved at stoppe med at ryge, og dem opdager man virkeligt hvis man motionerer.

- Peace

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

De der nikotin stænger man kan få er gode... de er rimeligt dyre men tilgengæld er det noget af det bedste. De kan fås på alle apoteker

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg tror stadig meget på vilje styrken.....
Men de gange jeg har prøvet og stoppe er det ikke lykkedes....
Jeg har holdt i knap 2måneder men faldt i igen.... Men man skal stoppe på en ferie eller noget når der ikke er så meget strees, jeg prøver igen den anden 2 januar tror jeg (D.1 januar skal man lige sunde sig med et par smøger) :lol:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
BabyFlip skrev:
jeg prøver igen den anden 2 januar tror jeg (D.1 januar skal man lige sunde sig med et par smøger) :lol:

LOL - synes du selv at det lyder overbevisende?
Allerførst, som det er blevet sagt, skal du gøre op med dig selv om du overhovedet vil stoppe. Hvis du vil det, kan du herefter sige til dig selv, at "nu skal jeg fandme holde op med de klamme, latterlige overflødige smøger" og gør noget ved det.

Det er vigtigt at kende sin standhaftighed for derefter at handle realistisk ud fra denne. Hvis man f.eks. er overbevist om, at man ikke kan lægge smøgerne på hylden fra dag til dag, er det er personlig force, at kunne indse, at man istedet bør lave en nedtrapning over nogle uger, frem for den kolde tyrker man møder ved øjeblikkeligt stop.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg syntes det er meget smart med den der 2 januar.... da det er ligeså nemt/svært den dag som alle andre dage..... Når man så ryger til nytår og man har slemme tømmermænd dagen efter kan det jo være rart med et par smøger lige til at dæmpe tømmermændene, også prøve at stoppe den næste dag..... så har man da også en plan....

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg ryger ikke selv, og kommer nu med en lidt demotiverende påstand:

Hvis man har det godt med at ryge, er det så ikke bedst at blive ved, evt. nøjes med at nedsætte forbruget til et mindre? Ellers, stop, det er jeg sikker på at man kan overbevise sig selv om, hvis man virkelig vil. Det handler vel dybest set om at have det godt med sig selv.

Det kan selvfølgelig også være at jeg bare er en ignorant ikke-ryger der aldrig har været fanget i nikotinens net. :)

Men:
Hører dette topic hjemme i Visionære planter? Er det ikke nærmere Medaljens bagside eller Generelt?

Hav det godt, sundt eller hvad du foretrækker,
Mvt Jesper :wink:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Tjaeh... jeg elsker mine smøger men er nødt til stoppe... har ca. 400kr indtil februar måned og jeg har ikke købt julegaver endnu.... så har ikke råd til det mer!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Skyd sven>> Du kan altid komme og ligge smøger af..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
nederen skydsven jeg har 250 kroner helt til febuar og jeg har heller aj købt julegaver :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]