Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Ja, nu sidder jeg lige med noget, som jeg har haft i baghovedet de sidste uger - og jeg har egentlig søgt lidt rundt omkring og læst triprapporter, men det har stadig ikke helt besvaret mit spørgsmål fuldstændigt.

Jeg snakkede med Dr-D om det her for nogle timer siden, og han mente at dette godt kunne lade sig gøre:

Tørrede kaktus som bliver knust til så små stumper som muligt, smidt i noget meget koldt vand (som har været i fryseren og næsten er is), og smide stumperne i vandet og så ind i fryseren igen. Efter en times tid burde man kunne tage dem ud, slå isen til småstykker som er til at synke (med kaktus-stykkerne i) og sluge dem uden de helt store smag (da det meste gerne skulle befinde sig inde i isen).

Mange koger disse om og om igen, og til sidst at sidde tilbage med et meget potent væske, men her skulle isen og meskalinen komme direkte ned som det er.

Nu er spørgsmålet: Vil trip-styrken være den samme, hvis man gjorde det på den måde? Det er det eneste spørgsmål jeg gerne vil have besvaret - har set på Piercer's hjemmeside om tilberedning osv, også mange andre steder, men denne her metodes muligheder har plaget mig lidt.

Hvad siger I? Vil kroppen udskille det og optage meskalinen på samme måde?

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg tror det bliver særdeles ubehageligt at sluge isstykker, også selvom de er smadrede.

-Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg vil lige tilføje inden ali går for godt igang, at jeg foreslog ham at lave et indkog og putte det i kapsler, og jeg sagde kun at dette måske kan lade sig gøre, da jeg ikke kan forstille mig at det kan være behageligt at sluge isklumper!!! :?

Ali din dovne hund, lav nu bare det extract/indkog istedet for at bitche :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvor meget fylder en god dosis kaktus kød ca.?

Tænkte på om det var fuldstændigt umuligt at æde det som det er?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jeg ved godt det er ubehageligt - jeg har da tit proppet isklumper i munden om sommeren og bare gået rundt, tygget på dem og slugt dem. Så jeg ser stadig ingen problemer i det :D

Men nu tænker jeg også, om det kan lade sig gøre i teorien - men det kan godt være at jeg skal underkaste mig D's forslag :mrgreen:

Men stadigvæk - hvis man bare indtog det sådan (SELVOM det kan være ubehageligt), så vil der jo komme et trip ud af det... men det kan jo være at jeg tager fejl, og at der skal dannes et ekstrakt ud af lortet, så det kan optages ordentligt. Det er dén tanke der plager mig.

@BRB: Tørrede kaktus skulle være rimelige hårde - jeg har aldrig selv proppet dem i munden, men jeg kan forestille mig at man skal gøre dem bløde på én eller anden måde - evt ved at lægge dem i blød i vand, og derefter fryse vandet ned (som så er mit "dumme" forslag :)).

Men jeg tror IKKE du skal proppe tørrede kaktus i munden - dextrose fortalte mig engang, at man skulle have en rimelig hardcore mundhule og hals for at få lortet ned i tørret tilstand.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvis du ser på dosen af tørret kaktus skal du jo stadig æde en god del isterninger indenfor kort tid, og jeg tror bare at isterningerne vil smage af sur røv. Men der burde ik være noget galt i styrken, man kan vel også "sagtens" æde rå kaktus og blive blæst, men som en på boardet skrev engang, så skulle det smage som verdens bitreste agurk...
Ikke just noget jeg har lyst til!

Som andre folk siger, kom igang med ekstraktet eller tag det som en mand og slug den klamme indkogte væske.

Måske kunne du jo lave indkoget og så fryse det til isterninger, hvis du så gerne vil lege med is :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

noname skrev:
Måske kunne du jo lave indkoget og så fryse det til isterninger, hvis du så gerne vil lege med is :)

jaaaah :mrgreen:

At fryse væsken ned - det havde jeg ikke tænkt på... Men ja, jeg må vist tage gryderne frem :x

Jeg giver lyd fra mig og nok også en triprapport efter weekenden...
og fuck dig, Dr-D, du fik din vilje :wink:

Men tak for hjælpen.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Ali
Ifølge Sten Larris, som jeg sidder med her (altså hans bog! :lol: ) kan kaktussen spises rå -frisk eller tørret. Det skulle give en fin mescalin virkning, så det er ligemeget med at koge den. Hvad smagen angår har jeg læst at den er syrlig, men den kan vel også være bitter. Under alle omstændigheder skulle den smage bedre end peyote, så klag ej! Den forårsager heller ikke kvalme som peyote.
Jeg har ikke prøvet det endnu, men jeg har en fin kaktus(25 cm høj) som jeg tænker at høste af til foråret. :P

Men held og lykke med dit projekt, hvordan du end vil sluge den!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har læst guiden til at indkoge kaktus en del gange, men er stadig lidt i tvivl:

Når det første gang er godt gennemkogt, skal kødet så smides ud, eller er skal det sies fra og vandet smides ud eller hvordan? Går så ud fra at det er det samme de følgende gange.

Måske nogen der har link til en guide som selv JEG vil fatte? ;)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Correct me if I'm wrong:

Du skal koge din kaktus i ca 4-5 timer. Først koger du den en halvtime, så sorterer du plantedelene fra (ved at si dem), smider vand i igen, og gentager proceduren op til 10 gange - så ender du med en grøn/brun/et-eller-andet væske, som skal drikkes.

Jeg vil anbefale dig at gemme kødet, da der også er meskalin i det! Det kan du så tørre eller whatever you want - eller hvis du har nosser nok til at klare smagen, så spiser du også det ;) andre smider det ad helvedes til, som Dr-D siger.

Sådan har jeg i hvertfald forstået det.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
Hvad smagen angår har jeg læst at den er syrlig, men den kan vel også være bitter. Under alle omstændigheder skulle den smage bedre end peyote, så klag ej! Den forårsager heller ikke kvalme som peyote.

Fanny jeg kan høre på din tone at du ikke selv har spist/drukket det!

det smager ikke bare surt, du ved sådanne lide henaf citron el lignende næææ det smager extremt bitter, lidt ligesom bræk kan gøre under opkast!!! :P

Det KAN lade sig gøre at drikke det, men da det samtidigt skal holdes nede så længe som muligt er det en god ide at undgå smagen da man derigennem har størrer chancer for at holde det i mavesækken......

Ali jeg får altid min vilje :lol:

hehe nej, men held og lykke!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Der er vel ingen grund til at beholde kødet efter at du har kogt det med nogle friske portioner surt vand, så er det vel meningen, at meskalinen er trukket ud.

Det er vel de 10+ væskeblandinger du skal indkoge og til sidst sluge... BVADR!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det handler om at få udkoget så meget af kødet som muligt. sørg hele tiden for at der er vand nok, så det ikke brænder på. Det må ikke ligne en tyk grød, men skal derimod være en tyk suppe.
Når din kaktus har kogt i mange timer (ofte et spørgsmål om tålmodighed) så si væsken fra. Denne væske er tyk og smager meget væmmeligt. Tilsæt evt. lidt vand hvis den er for tyk. Tilsat ikke smagsstoffer som honning eller citron - det gør det kun værrer.
Hvis væsken er for tynd, så nedkog den yderligere.
Tilslut vil du stå med en klistret og tyk substans - den skal indtages.
Det nemmeste er at indtage det i shot glas -og bagefter skylle efter med vand etc. Smag ikke for meget på væsken, men få så mange shots ned som muligt.
Når kvalmen kommer så kæmp imod - den forsvinder ALTID. Kan du ikke holde dig tilbage så bræk dig for guds skyld.

Sidst men ikke mindst. Sørg altid for at forberede mere kaktus, end du umiddelbart har planer om at indtage - da der altid forgår lidt kaktus i ovenstående metode.

God rejse :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]