Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Fluesvamp
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Lad mig starte med en lille historie (de som ønsker at sprige historien over kan gå til næste afsnit).
Der var engang tre drenge som tog ud i en skov fordi de ønskede at finde nogle psilosybin svampe. uheldigvis fandt de slet ikke nogle som de var helt sikre på. Slukøret vendte de om men kort før de forlod skoven fandt de en stor forekomst af de smukkeste røde fluesvampe man kunne ønske sig, og da de havde plukket dem stod de nu med ørene langt nede i postkassen fordi hvordan tørre man sådan en fætter?
Altså, hvordan opbevare man den, hvordan forbereder man den, hvad "type" trip får man af dem? Forholdsregler? Er det dårligt til en førstegangstripper ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Rød fluesvamp hedder på latin Amanita muscaria - søg og du vil finde [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

I hvert fald kan du få svar på "hvad "type" trip får man af dem? Forholdsregler? Er det dårligt til en førstegangstripper ?"

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
http://www.erowid.org/plants/amanitas/amanitas.shtml

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Tør dem i en ovn ved svag (ca. 60 g.) varme. But be warned! -den skulle angiveligt smage monstergrimt når den er tørret. De fleste, inkl. Steen Larris anbefaler at man spiser den frisk.Mht. trip skulle det snarere være en rus lidt henad alkohol.
Go' fornøjelse og keep it safe!

/karma!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Amanita'er SKAL tørres!

Varmen decarboxylerer Ibuten-syren (man får det skidt af) til Muscimol (som man bliver påvirket af).

Jeg mener at have læst, at dette nemt sker ved 100 grader Celsius.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Muscimole from Ibotenic Acid.
Reflux ibotenic acid in 10 times its weight of water.<HR></BLOCKQUOTE>

Læs mere om det her: Amanita Notes, by Michael S. Smith

Review: Amanita Muscaria (Fly Agaric) - Chemistry, Biology & Ethnomycology (PDF)

Synthesis of Muscimole

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej for så smager den forfærdeligt! Det optimale er at lave et afkog af en 130-150g friske svampe og så drikke det med en tepose og lidt sukker i. Men den kan sagtens spises frisk hvis man kan klare det fysiske ubehag. Jeg har en gang læst at samerne koger dem i mælk før rituel indtagelse.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så du mener at det er bedre at råde folk til at indtage gift, end at forberede svampen på den rigtige måde?

Lad mig omformulere hvad jeg skrev før... Amanitaer skal opvarmes! [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

...Tørrede psilocybin-svampe smager heller ikke ligefrem pissegodt, men de kommer da stadig ned.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ved en normal dosis er mængden af ibutensyre ikke stor nok til at udgøre en fare. Husk på at muscimol oxo er en gift. En anden ting er at virkningen nok er behageligere ved kogning.

Junior medlem

når noget forrådner dannes der CO jeg har hørt man kan tørre dem med kuldioxid,smagen kan man tage sammen med iskold eddike eller rådneæg

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>smagen kan man tage sammen med iskold eddike eller rådneæg
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvad mener du helt præcist med det? Skal der blandes rådne æg i det???

Og hvad vil du have der skal bruges iskold eddike til? Du tænker ikke på iseddikesyre? For det er jo en helt anden ting...

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det er morsomt at læse jeres forskellige svar! Har i selv prøvet det, eller er det bare videregivende råd?
Jeg har prøvet at spise rød fluesvamp i rå, kogt og tørret tilstand, og for mig foretrækker jeg helt klart den rå form. På stedet hvor jeg plukker den. Det at modtage svampens kraftgave på stedet hvor man finder den. Det er det bedste. Den giver altid lidt kvalme, men hvis man kun spiser 1/2 svamp går kvalmen væk efter en halv time.
Trippet er både en rus og et "trip". Når jeg har taget den i naturen bliver jeg meget "fysisk". Får lyst til at løbe op af bakker, kravle i træer, og har i det hele taget en fantastisk energi. Samtidig har jeg oplevet skærpede sanser (også dem udover de 5). At kunne tale med planter og have skærpede telepatiske evner i flere dage.

Ens for alle gange hvor jeg har spist rød fluesvamp er, at jeg får meget lyst til at gå -bevæge mig, og være fysisk.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg prøvede med 5 gram tørret uden synderlig effekt. Intet ubehag. Fanny>> Hvilke doser er det du har prøvet ?

Site Admin
Brugeravatar

hamp: Jeg har spist hvad der svarer til 1/2 svampehat af middel størrelse. Jeg tror iøvrigt at de små "baby" svampe er mere koncentrerede end de store, så det er måske ligegyldigt om svampen er lille eller stor.

Den gang jeg drak et afkog af svampen har dosis nok været større. Måske 2-3 svampe i det af afkoget jeg fik ned(det smagte afskyeligt). Jeg brækkede mig 1/2 time efter jeg havde drukket trylledrikken, men meget af muscarinen var gået i blodet på mig. Det resulterede i et gå-trip -først rundt i vilakvarteret, og så videre omkring Lyngby sø. Tankerne gik i stå når jeg ikke talte højt (med min veninde som havde drukket det samme). Det var en vidunderlig indre ro. Der var også farver i luften og auraer omkring træerne.

De svampe vi havde kogt havde været frosne, og altså ikke tørrede. Så måske virker de bedst friske.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Godt at høre at jeg ikke er den eneste der ynder Lyngby-sø og omegne som gode trip locations!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg har dog lidt andre effaringer med fluesvamp end fanny her fortæller.
Jeg har selv indtaget fluesvamp 2 gange.
de giver mig en mellemting mellem en mystisk alkohol fornemmelse og en anelse psychedelisk virkning.
Vi har kogt the de gange vi har brugt denne fælt-smagende svamp, Men at de skulle være voldsomt psychdeliske som står skrevet nogle stedet, kan jeg dog ikke følge...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*fanny* Det aktive stof i A. Muscaria er Muscimol.

Site Admin
Brugeravatar

Jeg fandt en masse røde fluesvampe nede ved Bagsværd sø forleden, og besluttede mig for at lave mjød på dem. Så jeg hakkede dem i små stykker(der var 660g. frisk vægt) blandede med lidt æbler, og hældte vand og honning på. Nu står de og blobber med gærrør på. Jeg regner med at have omkring 4-5 l. vin når det er færtigt.
Er der nogle som har erfaring med at brygge vin på svampen? Jeg kan forestille mig at ibutensyren bliver omdannet til muscarin/muscimol, p.g.a. vinens surhed.

Medlem

Geografisk sted: Dødens pølse
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fanny:
Jeg fandt en masse røde fluesvampe nede ved Bagsværd sø forleden, og besluttede mig for at lave mjød på dem. Så jeg hakkede dem i små stykker(der var 660g. frisk vægt) blandede med lidt æbler, og hældte vand og honning på. Nu står de og blobber med gærrør på. Jeg regner med at have omkring 4-5 l. vin når det er færtigt.
Er der nogle som har erfaring med at brygge vin på svampen? Jeg kan forestille mig at ibutensyren bliver omdannet til muscarin/muscimol, p.g.a. vinens surhed.
<HR></BLOCKQUOTE>
K den glæder jeg mig meget til at høre mere om [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
ja det lyder som et blæret lille project
skriv endelig mere når du har prøvet det [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder overdrevet spændende. Fortæl endelig om smag og virkning når du har prøvet det! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/karma!

Site Admin
Brugeravatar

Jeg skal nok afgive raport, når mjøden er færtig. Jeg kan fortælle at ind til nu får man kvalme bare af at lugte til den, men hvad, jeg regner heller ikke med at man skal drikke en hel flaske af stadset! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]