Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: psychose
Junior medlem

Geografisk sted: odense (oprindeligt jylland)
hva er værst: hash psychose eller badtrip

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det var da et lidt sært spørgsmål... Jeg synes på ingen måde de to kan sammenlignes, men jeg vil da foretrække et bad trip, for det kan overståes på et par timer, hvorimod en psykose er direkte behandlingskrævende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

badtrip klart, har faktisk aldrig hørt om nogle af mine venner der har fået et seriøst badtrip på hashishen, tror jeg egentlig ikke man kan få?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Badtrip kan jo så medføre en psykose... Så vil man bare direkte i psykosen, eller ovenikøbet skulle have badtrippet med... hmmm??? :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Pest eller kolera?

Titel:
Medlem

Citat:
har faktisk aldrig hørt om nogle af mine venner der har fået et seriøst badtrip på hashishen, tror jeg egentlig ikke man kan få?

Hvad, mand? Man kan i sagens natur, vil jeg mene, få seriøse badtrips på alt, der ændrer ens mentale tilstand.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
z0unds skrev:
badtrip klart, har faktisk aldrig hørt om nogle af mine venner der har fået et seriøst badtrip på hashishen, tror jeg egentlig ikke man kan få?

Jo.. altså, definer bad trips, måske ikke så hæftigt som andre stoffer ka lave. Men har da haft, hvad jeg vil kalde bad trips. Extrem nøjer på.. ka huske engang mig og en ven opdigtede den mest syrede historie sammen da vi havde grum nøjer på.. og tilsidst var jeg nød til at sove hos ham, fordi jeg ikke turde gå hjem.. hehe.. ved ikke om det er et "bad trip"... men det var ihværtfald ikke sjovt. :)
heldigvis går det jo over en time eller to efter.. så jeg syns osse det kan være lidt facinerene at få nøjer på.. Man ved jo et eller andet sted at det bare er stoffet :)

Titel: Re: psychose
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

mofukr skrev:
hva er værst: hash psychose eller badtrip

Jeg vil sige at hash og andre stoffer kan give et badtrip. Badtrippet er i sig selv "psykotisk" eftersom det ændrer din virkelighedsopfattelse på en dårlig måde. Den psykotiske tilstand kan vare kortere eller længere tid afhængig af personens øvrige psykologiske tilstand.

Jeg kender mange, der har prøvet noia på hash, men flertallet har ikke haft varige virkninger. Jeg kender en person, har officielt er blevet indskrevet med en "hasppsykose", men hun havde sine problemer i forvejen og havde såmænd panikangst, depression og hele pivetøjet i forvejen. Storforbruget af hash (adskillige gram om dagen) resulterede så på et tidspunkt i en forværring af hendes situation.

Normale, stabile mennesker får simpelthen ikke varige psykotiske tilstande af hash - men hash kan udløse latente tendenser i psyken. Og nogen unge er for unge til at vide, at de befinder sig i risikogruppen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
Jeg elsker at læse dine posts malkavian :D
bare lige et lille kompliment.. :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: odense (oprindeligt jylland)
okay men jeg er selv lidt små paranoid og en smugle sygisk ustabil i følge min psygolog og ryger en del....hvordan ved man at det er ved at blive farligt......

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du spørger om du selv kan mærke at du er ved at blive psykotisk? Efter al sandsynlighed ikke, for Verden er stadig Verden, den ændrer sig bare langsomt. Et af kendetegnene ved en der er (mere eller mindre) sindssyg, er at vedkommende ikke selv mener der er noget galt...
Hvis du allerede er små-paranoid, synes jeg det ville være oplagt at stoppe forbruget af alle former for stoffer, hvor kedeligt det end kan lyde...

Titel:
De værste bad trips jeg har prøvet er på kvinder, men de er også tendens til det psykotiske fra tid til anden. Nogen er selvfølig være end andre :)

Min overbevisnin er at stoffer ikke generelt skaber psykoser, de fremkalder bare "filmen" før end beregnet. Det er meget store sansynligheder for at vedkomnes film anyway var knækket før eller siden, men der er også en gruppe der måske kunne ha været for uden som fik en pga de tog stoffer.

Desuden er det jo kun en ting at give patienter med hash psykoser og det er hash piller.......Du tager da også hovedpine piller når du har hovedpine ikk? :lol:

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Piercer skrev:
Desuden er det jo kun en ting at give patienter med hash psykoser og det er hash piller.......Du tager da også hovedpine piller når du har hovedpine ikk? :lol:

Ja, din logik er et eller andet sted uangribelig, men... Den skal der vist filosoferes lidt over, mens jeg henter ziggies :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]