Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 11:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hephey folkens...
Her er lige nogle billeder af nogle Salvia planter og San pedro Kakti....(det er seføli ikk mine, men nogle jeg snublede over da jeg var ude at lufte min kanariefugl!!!)
http://www.overgrow.com/edge/gallery.php?useri d=16154&lastpage=1&perpage=9&folderid=&action=view&sortby=&in=salvia-grow-2.JPG&s=

http://www.overgrow.com/edge/gallery.php?userid=16154&lastpage=1&perpage=9&folderid=&action=view&sortby=&in=salvia-grow.JPG&s=

http://www.overgrow.com/edge/gallery.php?userid=16154&lastpage=1&perpage=9&folderid=&action=view&sortby=&in=San-Pedro-cacti.JPG&s=

http://www.overgrow.com/edge/gallery.php?userid=16154&lastpage=1&perpage=9&folderid=&action=view&sortby=&in=Peruvian-Torch.JPG&s=

de er flotte ikk???!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

[ 07 September 2003: Besked ændret af: superske ]

Junior medlem

Geografisk sted: horsens
det ser sgu godt ud

har selv prøvet at have salvia men de døde for mig...

men det ku da godt være man skulle prøve igen en dag [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Danmark
synes dine kakti er så nuser. Og din salvia er også najs [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Mezoi:
[B]synes dine kakti er så nuser.[B]<HR></BLOCKQUOTE>

Undskyld, er du gay? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Men jah.. det ser nice ud [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Er der nogen der har erfaring eller ved noget om belysning til Salvia planter??

Og hvad med lys til San Pedroer??
Vil de ha godt af kunstigt lys feks. flouro??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*superske*

Salvia D. foretrækker fugtige, skyggefulde steder i naturen og bør oxo holdes derefter. For meget direkte sollys dræber dem og "for meget" er i dette tilfælde ikke ret meget. Så hold hps'en i ro! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

San Pedro, og de fleste andre kakti derimod, elsker lys. Vær dog opmærksom på at de som helt små ikke tåler direkte sollys, men når de først har nået en vis størrelse er det ikke noget problem

/karma herfra!

Medlem

Men jeg kan altså godt bruge lystofsrør/flouro til kunstig belysning af Miss Sally-D?? Eller er det bedre slet ikk at bruge nogen for for belysning og bare lad dem stå i en vindueskarm?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lad være emd at gi dem kunstig belysning. Og hvis jeg var dig ville jeg oxo holde dem væk fra vindueskarmen. I hvert fald i sommermånederne. Måske det kunne gå med et norvendt vindue. Begge mine står ca midt i rummet og det virker fint for dem.

/karma!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Superske* Det ser ud som om der er huller i dine Salvia? Har du haft skadedyr?

Medlem

Yep...De har været angrebet af snegle, ved fyren der havde dem før mig...(Husk nu at jeg kender altså ingenting til disse planter...De er ikke mine!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]