Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: >--- Sydjylland ----<
Heysa psychedelia. :)

Jeg har været i Kbh på besøg ved noget familie, har så været på Christiania, hvor jeg så købte 2 "standard" joints, men hvor meget er der i dem? Hvor meget ka(burde/må) man selv, ryge hvis det skal være en succes, har aldrig røget noget før, hvis det har nogen betydning (Har det nok)...
Kort sagt:
Hvor meget skal jeg prøve at ryge?
Hvilken virkning vil jeg få?
Hvor lang tid går der før det starter?
Hvor lang tid vare det?

Ik sikkert man ka svare på alle, men prøv :) ...
På Forhånd tak...
mvh. Dennis

Senest rettet af jowjow 22 nov 2003 17:49, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det "smarte" ved at ryge hash er at du mærker stort set virkningen med det samme, nogen gange slår det bare *BANG* og du er skæv, andre gange kan det godt komme lidt snigende men du mærker det stort side sideløbende med at du ryger.

Jeg ryger for det meste hash/skunk af høj kvalitet og jeg må indrømme at jeg ryger ikke hele joints. Jeg kan tydeligt mærke når det er tid til at sige stop og slukke den.

Så for at svare på dine spørgsmål:
Start med en og ryg til du føler dig godt tilpas. Det burde være mere end rigeligt.

Du vil højest sandsynligt føle dig afslappet og fjollet, men nogle typer cannabis kan også være opkvikkende og psykedeliske. Det sker dog at folk ikke kan mærke det helt store første gang de ryger.

Som sagt før, du får en instant virkning når du ryger det.

Jeg vil tro at du føler dig skæv i et par timer, også "efterskæv" (lidt ved siden af dig selv) i 1-2 timer efter.

Held og lykke med det.

Et lille fif, lær at rulle joints selv, du får langt mere hash for pengene end i færdigrullede.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
MuseJens skrev:
Jeg kan tydeligt mærke når det er tid til at sige stop og slukke den.

Men det er jo fordi du er en lille pige! :P

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: >--- Sydjylland ----<
MuseJens skrev:
Det "smarte" ved at ryge hash er at du mærker stort set virkningen med det samme, nogen gange slår det bare *BANG* og du er skæv, andre gange kan det godt komme lidt snigende men du mærker det stort side sideløbende med at du ryger.

Jeg ryger for det meste hash/skunk af høj kvalitet og jeg må indrømme at jeg ryger ikke hele joints. Jeg kan tydeligt mærke når det er tid til at sige stop og slukke den.

Så for at svare på dine spørgsmål:
Start med en og ryg til du føler dig godt tilpas. Det burde være mere end rigeligt.

Du vil højest sandsynligt føle dig afslappet og fjollet, men nogle typer cannabis kan også være opkvikkende og psykedeliske. Det sker dog at folk ikke kan mærke det helt store første gang de ryger.

Som sagt før, du får en instant virkning når du ryger det.

Jeg vil tro at du føler dig skæv i et par timer, også "efterskæv" (lidt ved siden af dig selv) i 1-2 timer efter.

Held og lykke med det.

Et lille fif, lær at rulle joints selv, du får langt mere hash for pengene end i færdigrullede.

Jeg siger tak for svarene :) ... Ja, havde os regnet med, at dér ikke er så meget hash i dem, som hvis man selv rullede dem... :)

Senest rettet af jowjow 22 nov 2003 17:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg kan tydeligt mærke når det er tid til at sige stop og slukke den.

Man slukker altså ikke bare en joint muse.... man ryger altid færdig.. hehe :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!

Se desuden dette topic.

Titel:
Dedikeret medlem

ALTID helt færdig!!!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Der er mange der ikke mærker noget første gang de ryger hash så lad være med at ryge begge joints bare fordi du ingen virkning føler... gem den til et par dage efter... er ska du nok blive skæv =)

GL HF med din første gang på hash... det er en ok nydelse!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
jeg tror altså ikke på den der med at man ikke kan mærke noget de første gange man ryger, enten så bliver man for forsigtig (hvilket er fint) og så ryger man for lidt til at blive skæv, eller er der virkelig noget om snakken??
Den kemiske process er vel stadig den samme, om man er førstegangs bruger eller + :D :?:

Titel:
Insane psychedelia user!

Killahkristian, jeg så nogle procenter på et tidspunkt som viste et en tilvænnet hashryger's lunger var bedre til at optage THC'en end en som aldrig har røget før.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg kan husk første gang jeg røg, jeg anede ikke noget som helst om hash..... Det var sammen med et par venner og en jeg ikke kendte som havde hashen.... Jeg ved ikke om det var fordi det var en dårlig Cola-bong, eller dårlig kvalitet.... Eller bare ikke nok? :lol:

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg tror aldrig, jeg har været så skæv, som da jeg røg første gang.
Først var det meget psykedelisk, og bagefter knækkede jeg mig.

Dagen efter kunne jeg endda også stadig mærke lidt.

Man kan godt blive MEGET skæv første gang man ryger.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem

det er jo et spørgsmål om dosering..

og det er fordi de ****** som ryger første gang ikke kan inhalerer ordentligt, blæser røgen ud ligeså hurtigt som den kom ind, eller tager alt for få sug... DOSERING lad folk der skal ryge for første gang dosere selv, du kender jo ikke deres tolerance, eller hvor stive de er. og folk stopper sgu helt automatisk når de har fået nok ...

evt. send den-med-ild-i lidt hurtigere rundt så de får flere pauser imellem sugene, så personen kan nå at mærke den fulde effekt af de sidste sug...

Titel:
Dedikeret medlem

smurf3000 skrev:

lad folk der skal ryge for første gang dosere selv, du kender jo ikke deres tolerance, eller hvor stive de er. og folk stopper sgu helt automatisk når de har fået nok ...

Tror alt alle siger "automatisk" stop :D

Men førstegangs rygere er der kun at sige, tag et par væs eller 5 af jointen (små og INHALER ORDENTLIG) formoder heller ikke du er ryger til dagligt.. Så kan kun sige det kan kradse yderst voldsomt.. Og for det meste vil du kunne mærke det starter med at snure så småt i benene, hvorefter du bare flyder med..

Og en anden ting, man behøver ikke skynde sig helt vildt med at få suget jointen til grund jo, kan bare resultere i kvalme når det er første gang ;)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: MIne BUkser
Mig og en kammerat har netop snakket om dette for nyligt. Vi havde en teori om at man ikke kunne mærke så meget pga. man ikke "lod sig flyde med". Vi kom på dette da en af vores kammerater, der hverken ryger smøger eller har prøvet hash mere end 5 gange, brokkede sig over at han ikke kunne mærke det. Vi sagde til ham han bare skulle slappe af og flyde med, og vupti, han blev skæv inden for et halvt minut.
Ved ikke om dette passer 100%, men prøv det, der ikke noget at miste.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]