Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ryge malurt
Site Webmaster
Brugeravatar

Sad lige og tænkte på:
Er det ikke muligt at ryge malurt og får en ok virking ud af det?? Tænkte på at tage noget malurt og blande det med tobak og så bare ryge det... vil det gi nogen virkning?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
Jeg prøvede engang og jeg fik ingen virkning ud af det, og så smagte det som at ryge the eller noet! Istedet prøv at tage en eller to spiseskee og skylle det ned med vand, hvis du bare vil være påvirket uden den afskyelige smag! Ellers kan man jo altid ekstrahere thujonen med en butan-gas og så skulle det vidst være til at ryge!!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

kan du ikke forklare hvordan man ekstrakterer tjujoinen?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Det er forklaret utallige gange her på boardet men jeg kan da godt lige forklare det en x-tra gang!!

Først går du ned i supermarkedet og køber dig en Lightergas-Refill... Så skal du have en tom flaske, en 1/2L eller 1 1/2L sodavandsflaske fungerer fint! Du laver et lille hul i flaskeproppen som skal passe til at du kan presse refillen ned i, så gassen ryger ind i flasken. Så fylder du al din malurt ned i flasken skruer proppen på og presser refillen med gassen ned i flasken. Du skal passe på for der kommer et gevaldigt tryk på, det kan måske være en idé at have en ekstra prop uden hul, for så slipper du for at sidde og holde på det lille hul du har boret, når flasken er fyldt med gas! Så skal du bare skynde dig meget (når du har presset gassen ned til malurten i flasken), med at skrue den gamle prop af og den nye på! Det er måske en bedre idé bare at holde på hullet i den gamle prop da dette måske vil gøre det sidste trin nemmere...
Teorien er de aktive stoffer klæber sig til lightergassen medens denne stadig er på væskeform, når gassen fordamper og altså går fra væskeform til gasform kan de aktive stoffer ikke klæbe sig til gassen så de vil altså blive liggende tilbage efter denne er fordampet! Skriver lige det hele for dig i 3 trin:

1: Malurten fyres ned i flasken og du presser gassen ned i til det dækker al malurten.

2: For at få det bedste resultat ville jeg lade flasken med malurt og gas stå og trække i ca et kvarters tid, og derfor kunne det være en idé at skrue en ny prop på uden hul i for der er satme tryk nede i flasken og det kan godt være svært at holde hullet tæt med en finger plus at du får pæn nas i fingeren efter et kvarter.

3: 3. sidste og sværreste trin er at få gassen ud af flasken uden at blæse al gassen ad helveds til(samt al det rod du sikkert omgiver dig selv med, nok en idé at rydde op først), og her er proppen med hul i nok nemmere at arbejde med så du bare kan sprøjte gassen ned i et gennemsigtigt glas(Måske er det bedre bare at skrue proppen af og hælde det ned i glasset, men ved det ikke for jeg har kun lavet denne ekstraktion en små 3 gange). Nede i glasset vil gassen begynde at koge/fordampe og når det hele er fordampet skulle der meget gerne ligge noget rimeligt koncentreret thujon tilbage nede i glasset!

Tips: Når nu det er malurt er det sikkert en forholdsvis stor mængde urt du skal ekstrahere fra, så brug derfor en 1 1/2L flaske da du kan risikere at en 1/2L flaske vil springe under det enorme tryk!
Når nu den thujonholdige gas ligger nede i glasset og koger så lad være med at være smart og prøve at speede processen op med en lighter. Dette var jeg så dum engang at prøve og jeg behøver vel næppe fortælle hvad der skete :oops: Ild overalt og ikke længere noget pannehår plus jeg hoppede rundt i en 5 minutters tid og trampede på f.skl små ildebrande, som var opstået rundt omkring på mit lille værelse, LOL! La' vær med at prøv dette :mrgreen: men der skal man vel næsten osse have så meget bonghjerne som mig for at kunne finde på det!

Metoden hedder buffo-metoden og kan næsten altid bruges til sådanne formål! F.eks er dette nok osse den metode der vil give bedst resultater ved ekstrahering af thc fra pot, skunk eller tjald!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

tak ska de fik sømand!
Detr ska snart prøves!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Citat:
Når nu den thujonholdige gas ligger nede i glasset og koger så lad være med at være smart og prøve at speede processen op med en lighter. Dette var jeg så dum engang at prøve og jeg behøver vel næppe fortælle hvad der skete Ild overalt og ikke længere noget pannehår plus jeg hoppede rundt i en 5 minutters tid og trampede på f.skl små ildebrande, som var opstået rundt omkring på mit lille værelse, LOL! La' vær med at prøv dette men der skal man vel næsten osse have så meget bonghjerne som mig for at kunne finde på det!

Se det er så derfor folk der ikke aner en brik om kemi (eller har en smule sund fornuft!!) skal passe på med den slags!
Vær du glad for, at det ikke var et andet ekstrakt med ether du var igang med...
Noget du iøvrigt skal være opmærksom på når du leger med butan er, at det antændes af selv meget små gnister, dvs lad være med at have noget strøm på i nærheden.
Den lille gnist, der kommer når du feks trækker et stik ud er mere end rigeligt til at antænde butan.

Lyt til et godt råd: Gør det udendørs, der er meget mindre risiko for voldsomme skader!

Iøvrigt er det forkert af dig at skrive at gassen trækker thujonen ud, det er jo en væske... Og den hedder butan, bare så vi lige fik det på plads...

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

havde sq oss tænkt mig at gøre det udenfor...
Min ene arm var rød i en uge fordi jeg skulle antænde bare en lille mængde butan i en skraldespand indedørs... dum som jeg var stak jeg bare hele hånden derned med en lighter... ffs det gjorde nas...

Titel:
Dedikeret medlem

samme metode man laver nol på ca :)

Titel:
Medlem

noname skrev:
Iøvrigt er det forkert af dig at skrive at gassen trækker thujonen ud, det er jo en væske... Og den hedder butan, bare så vi lige fik det på plads...

Nu skriver jeg jo så heller ikke at det er gas der trækker thujon ud men gas på væskeform, og ja jeg ved godt at det ikke er en gas når det er på væskeform, men nu kalder man det altså bare lightergas så derfor skrev jeg som jeg gjorde. Denne der rettelse svarer til hvis du gav mig et dumslag for at kalde det aktive stof i øl for alkohol, fordi det ville være mere rigtigt at kalde det ethanol, da alkohol jo er et vidt begreb!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Øhh, nej, det ville det ikke. Du kan ikke snakke om gas på væskeform.
Gas er en tilstandsform, det er fast og flydende også.
Butan er bare en gas ved normal temperatur og tryk (298K og 1 bar)

Så det der var faktisk et dummeslag du gav dig selv... 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]