Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 06:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 aug 2000 15:12 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg har kun prøvet at lave absinth af tørrede, købte urter, derimellem malurt. Opskriften jeg fulgte var som følger:
3 toppede theskefulde tørret malurt trækker i en flaske vodka i omkring en uge. Herefter filtreres malurten fra, og der tilsættes følgende som tørrede urter:
2 tsk. anis
½ tsk. fennikel
1 tsk kardemomme
½ tsk. koriander
1 tsk. merian

Dette lader man trække på et lunt sted i 1 uge - 14 dage, hvorefter man filtrerer urteresterne fra igen. Nu tilsættes omkring 100 ml normal sirup, eller efter smag.
Nu har man så en herlig flaske absinth - med en ganske modbydelig smag. Jeg har ingen anelse om det skal smage sådan Billede

------------------
The pleasures of Heaven or Hell... I didn't care which...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2000 08:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jul 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Aalborg, DK
Hvordan med virkningen, er det umagen værd?

Planten hedder Artemisia Annua iflg. "urtegartneriet". Det er først lige nu, jeg finder ud af, at "wormwood" er lig med malurt. Der kan man bare se. Er der ikke noget med, at malurt er blevet brugt til bitter og bjæsk her i landet til alle tider?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2000 16:09 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg mærker ikke stort andet end alkoholvirkningen, og jeg synes ikke at det er smagen værd. Men det kan da være at det virker anderledes på alle andre end mig...

------------------
The pleasures of Heaven or Hell... I didn't care which...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team