Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 16:23


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 dec 2023 12:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 jun 2011 12:08
Indlæg: 140
Jeg har en ven der ryger weed hver dag. Hver gang jeg har prøvet psykedeliske stoffer med ham, så har han ikke kunne mærke noget som helst.
Jeg gav ham nogle frimærker LSD, og hvis jeg blot tager et halvt af de mærker, så kan jeg mærke det, og hvis jeg tager et helt mærke, så kan jeg mærke det meget. Han prøvede 2 mærker og han følte ingenting. Jeg har testet mine frimærker og der er LSD på dem.

Kan det passe at når en person har høj cannabis tolerance, så har de også høj tolerance for alle andre psykedeliske stoffer som svampe, LSD, 2CB, DMT o.s.v. ?
Så hvis han skal kunne mærke det, så skal han bare tage væsentligt mere end alle os andre? F.eks. skal han måske tage 10g svampe eller 10 frimærker?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2023 14:16 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Pantyjob skrev:
Kan det passe at når en person har høj cannabis tolerance, så har de også høj tolerance for alle andre psykedeliske stoffer som svampe, LSD, 2CB, DMT o.s.v. ? Så hvis han skal kunne mærke det, så skal han bare tage væsentligt mere end alle os andre? F.eks. skal han måske tage 10g svampe eller 10 frimærker?


Nej. Der er absolut ingen forbindelse mellem cannabistolerance og tolerance overfor psykedeliske stoffer.

Tager din ven noget medicin? Fx antidepressiver (SSRI), antipsykotisk eller noget til at sove på? Det kan have indflydelse på virkningen af psykedelika. Indtog han mærkerne korrekt?

Hvis du ikke tog det med ham, kunne det alternativt tænkes, at han gerne vil fremstå som en, der kan tåle noget og derfor smører tykt på?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2023 14:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 jun 2011 12:08
Indlæg: 140
Jeg har bare læst der måske kan være cross-tolerance imellem Cannabis og psykedeliske stoffer.
Jeg tror ikke han tager noget medicin, men har ikke spurgt ham.

Han har taget mærkerne korrekt. Han har bare slugt dem, hvilket er fint hvis det er ægte LSD, og jeg har også bare selv slugt det.
Jeg ved han rent faktisk har taget det, og ikke blot smører tykt på.



"Mescaline (peyote), psilocybin (shrooms), and LSD all act in similar ways on the brain, so they lead to cross-tolerance. People who develop a tolerance to hallucinogens are also likely to develop a cross-tolerance to marijuana, PCP, DMT, and ketamine, which all act through modulating serotonin via specific pathways."
https://deserthopetreatment.com/addicti ... tolerance/


https://imgur.com/a/ks8uGWu


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2023 17:30 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Klassiske psykedelika som LSD, Psilocybin, DMT et cetera virker primært som selektive agonister på serotonin-receptorer i nervesystemet, mens cannabinoider påvirker det endocannabinoide system. Cannabistolerance påvirker ikke tolerance overfor psykedeliske substanser som LSD og psilocybin. Det siger jeg med udgangspunkt i ovenstående fakta om deres respektive virkningsmekanismer samt min personlige erfaring som hyppig bruger af cannabis gennem mange år (flere års dagligt kronisk forbrug) og psykonaut med 100+ trips på bagen.

Et trip på psykedelika er selvfølgelig til dels subjektivt, og man oplever effekterne af en bestemt dosis som mere eller mindre lette at håndtere. Vi har alle en individuel krop og psyke. Ud fra den betragtning kan man selvfølgelig ikke udelukke, at din ven har en neurologisk tilstand/lidelse, der gør, at han ikke får nogen virkning. Jeg hælder måske mere til, at han indtager et medikament, der blokerer den.

Din ven kan selvfølgelig bare prøve at skue på variablen cannabis, og se om det gør en forskel. Men jeg tvivler.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2023 18:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 423
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Hver gang jeg har taget svampe/LSD har jeg haft høj tolerance til cannabis og har aldrig oplevet det har påvirket mine trips, tværtimod er det som om min cannabis tolerance ikke er i effekt, når jeg tripper og kan blive meget mere skæv end jeg plejer, men det selvfølig bare en blanding af cannabis og LSD/Psilocybin der gør man føler det sådan.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2024 05:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 mar 2016 20:36
Indlæg: 7
Det kunne være din ven vejer en del mere end dig? For hvis du vejer mindre har du mindre tolerans og omvendt (det gælder også din højde for det tæller med i hvor stor din krop er)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 70 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team