Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2024 23:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 maj 2024 14:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 maj 2024 13:48
Indlæg: 1
Hej Psychedelia,

Introduktion
Jeg har læst med i mange år efterhånden, men i dag har jeg brug for jeres ekspertise og gåde råd til, hvordan jeg nemmest / på bedst mulig vis, kan få hjulpet min mormor med hendes smerter i led og muskler.
Hun er en ældre dame i 80'erne og har de sidste par år haft utroligt mange smerter i kroppen. Hun har fået skrevet alt tænkelig medicin (inkl CBD) ud fra egen læge, men THC vil de ikke udskrive til hende.
Der er ingenting der hjælper, og da hun forventeligt ikke har så mange år tilbage, så er hele familien enige om, at der ikke kan ske noget ved, at prøve at give hende lidt THC og se, om det måske virker lindrende for hende.

Hvordan gør vi det bedst?
I forhold til hvordan vi skal give hende det, så har hun har aldrig røget og kommer heller ikke til det, ellers havde det været nemt at rulle et par joints til hende for at se om det hjalp.
Vi har købt THC destillat, således at vi selv kan dosere hvad hun skal have og også selv kan vælge, hvad det skal blandes i.

Hvordan gør vi det så nemt som overhovedet muligt i forhold til dosering? Er der nogle der har gode erfaringer med, hvad vi skal blande det i, både så det er:
1) Nemt for hende at tage
2) Nemt for os at dosere
3) Holde sig i lang nok tid

Selv har jeg tænkt på vingummibamser, honning eller f.eks. peanutbutter. Er der nogle der har gode erfaringer med lige præcis at blande THC destillat i dette?
Jeg ved ikke, om det bliver svært at søge for, at THC'en bliver jævnt fordelt, således at mormor ikke lige får taget en skefuld med 10x den mængde der var tiltænkt.

En sidste ting jeg har tænkt over er, at selve destillatet virker ikke super flydende og ham jeg købte det af sagde også, at man formentligt skulle varme det lidt op for at gøre det nemmere at arbejde med. Selv har jeg tænkt at have det hængende over noget kogende vand?
Derudover, hvad skal doseringen være? Ham jeg købte det af, sagde et kvart ris korn.. det er godt nok også svært at måle af. Hvad gør man lige her?

Jeg har købt følgende
- 1mL THC syringe / destillat (93.870 % THC)
Billede

Lab-testet
Billede


Som det nok kan læses, så er jeg lidt på bar bund, så alt hjælp modtages med kyshånd, lad os få hjulpet mormor!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2024 18:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 424
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Det vigtigste er det er decardet(hvis analysen er korrekt, burde det være decarbet og klar til at blive spist) så kan du blande det op med hvad som helst og indtage det.

Dosering bliver nok at prøve sig forsigtigt frem, jeg tror godt man kan blande en større dosis op også sørge for at røre det godt op, før man tag af det, så olien bliver fordelt, men bestemt ikke sikker, det bliver heller ikke super præcist.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2024 19:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2004 19:48
Indlæg: 579
Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Hvis det er i en sprøjte, er det så ikke til at knibe en dose ud som anvist? Det tror jeg er det bedste ift holdbarheden af produktet. Den bliver nok næppe højere end i den beholder. Og som Steve siger, så test dosen selv inden du doserer mormor.

Hvis i absolut vil ha det over i noget andet, så ville jeg gå efter noget fedtholdigt. THC er fedtopløseligt, så det vil nok være nemmest at have med at gøre, og få blandet ordentligt, i fx kokosfedt eller gee.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2024 11:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5088
Det er meget rent THC ift. hvad man finder naturligt i planter. Pas på med det! Jeg har ikke personlige erfaringer med det, men har læst rapporter og fået beskrivelser, hvor THC har en langt mere psykisk og "psykedelisk" virkning i mangel af bedre ord. Der er større risiko for panikangst, "badtrip" og generelt en mere ubehagelig rus end hvis THCen er balanceret med andre cannabinoider. Jeg vil anbefale at hun som minimum får CBD i sammenhæng med det, hvis hun skal indtage det destillat.
Har hun udfordret immunforsvar eller hvorfor har i købt destillat?

Du skriver at familien er blevet enige om at prøve det. Mormor ved godt at hun skal have det ikke? Ellers sørg for at forklare det inden og sæt hende ind i hvad hun indtager og hvad hun kan forvente af effekter.

Jeg ville nok anbefale at købe noget god kvalitets pot/skunk og så decarboxylisere* det i smør. Så ville jeg spørge mormor hvad hendes yndlings småkage er, og så bage en ordentlig omgang af det, med smøren i. Bag småkagerne små, så hun nemmere kan dosere om hun skal bruge 1-4 af dem, men behold dem potente, så hun ikke skal spise mange for effekt, da effekten ellers vil tage for længe.

Ellers, hvis lungerne ikke fejler noget kunne en vaporizer også være et bud, hvor det måske er nemmere at styre effekten, og den kommer mere umiddelbart end ved spisning.

*Opvarme hampen, gerne i fedtstof, så flere cannabinoider aktiveres:
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2024 10:09 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2749
Bismann :hjerte:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team