Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 09:22


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Har jeg Auto?
Indlæg: 05 sep 2022 02:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2022 01:41
Indlæg: 2
Hej allesamme og mange tak for medlemsskabet!

Mine planter har nu stået knap 2 måneder i vindueskarmen og kun fået sollys og jeg er nu begyndt og kan se små hvide pistils hist og pist ved stammen / grenene.

Er det naturligt nok? Eller er det fordi det er auto flower?

Hvis det var feminiseret ville den så ikke første begynde med pistils / pre flower når planten får minimum 12 timers mørke?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2022 11:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Velkommen til!
Det er naturligt nok på denne tid af året, med preflower. Det er meget sortafhængigt hvor mange timers mørke de skal have for at blomstre, og vindueskarmen kan også være en faktor, når der ikke er så meget lys.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2022 15:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2022 01:41
Indlæg: 2
Bismann skrev:
Velkommen til!
Det er naturligt nok på denne tid af året, med preflower. Det er meget sortafhængigt hvor mange timers mørke de skal have for at blomstre, og vindueskarmen kan også være en faktor, når der ikke er så meget lys.


Tak for feedback.

Det har du nok helt ret i, de lyse timer er blevet markant mindre.

Hmm så kan jeg ikke engang bruge det til at udelukke om det er autoflower jeg har.

Jeg satte nemlig 3 af dem ind i teltet for knap 2 ugers tid siden for at sætte dem i blomst med 12/12. Men det er jo lidt åndsvagt hvis det er auto :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2023 22:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 maj 2023 22:31
Indlæg: 1
Hej,

Det er naturligt for planter at udvikle små hvide pistiller eller forblomster, uanset om de er autoflower eller feminiseret. Disse pistiller er en del af plantens reproduktive proces og er normalt synlige i løbet af blomstringsfasen.

Autoflower-planter har en tendens til at gå i blomst baseret på deres alder og ikke på ændringer i lyscyklussen. De begynder normalt at blomstre automatisk efter en bestemt periode, uanset om de får 12 timers mørke eller ej.

På den anden side vil feminiserede planter normalt gå i blomst, når de udsættes for mindst 12 timers mørke pr. dag. Dette er den typiske fremgangsmåde for at stimulere blomstringen i feminiserede planter.

Så for at opsummere, hvis dine planter er autoflower, er det naturligt, at de udvikler pistiller, uanset lyscyklussen. Hvis dine planter er feminiserede og endnu ikke viser tegn på blomstring, kan det være værd at sikre, at de får den nødvendige mørkeperiode på mindst 12 timer for at fremme blomstringsprocessen.

Hvis du har yderligere spørgsmål eller bekymringer, er du velkommen til at spørge. Held og lykke med dine planter!

Mange tak for dit medlemskab, og fortsat god dag!

Med venlig hilsen,
PN


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team