Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 21:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 mar 2023 22:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 mar 2023 21:30
Indlæg: 1
Hej alle

Jeg ved ikke hvem jeg skal spørge om dette, men jeg håber, der er nogle eksperter her på siden :)

Jeg tænkte på om man kunne lave en form for sammenligningsgrundlag for Kinas opiumforbrug i 1800-tallet.

Jeg læste på et online leksikon, at der blev indført 2.540 tons opium til Kina i 1838 (umiddelbart før udbruddet af den første opiumkrig).
I år 1850 boede der cirka 430 millioner mennesker i Kina. Det får jeg så til cirka 6 gram pr. kineser.

Spørgsmålet er så hvad en standard dosis opium egentlig er? Hvis jeg vidste hvad en standard dosis var, kunne man give et kvalificeret bud på hvor udbredt opiumssrygning var i Kina dengang.

Jeg ved godt, at det er mere kompliceret end det, jeg har hørt, at folk der ryger det ofte skal have større mængde for at opnå samme effekt, og alle opiumsrygere ryger ikke lige ofte osv. I øvrigt blev der vist også dengang dyrket opium i Kina, jeg har set Sichuan og Yunnan nævnt som dyrkningssteder, så den reelle mængde af opium af Kina er større end blot det importerede. Der er en masse uvisse punkter, men hvis nogle af jer har et bud på en vejledende standard dosis , ville jeg blive meget glad.

Mvh

Adjunkt H


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2023 08:17 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Standart dosis til at klare den et døgn eller bare blive skæv?

Som du selv er inde på er der mange elementer der spiller ind.

Tolerancen en af de vigtigste for den gør jo at en mand kan indtage på en dag hvad 20 uden tolerance kan.

Hvis vi forsætter i heroin så kan stik narkomans dagsdosis (ved høj tolerance) komme op i gram istedet for mg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2023 12:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Uden tolerance kan 50mg opium (røget) være rigeligt, men som det er skrevet ovenover, stiger tolerancen lynhurtigt og man kan nå himmelhøje doser, der ville slå en nybegynder ihjel mange gange, uden at blive skæv, men bare for at forblive rask..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team