Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 jul 2022 15:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 jun 2022 18:59
Indlæg: 6
Jeg leder efter en god vaper til at komme hash i. Altså brunt ikke olie.
Nogen der vil vise deres frem og rate den?
Kan i anbefale en side, man kan bestille fra så er i mine venner for evigt.
Jeg prøver at komme helt af med smøgerne, da mine lunger har taget skade. Jeg kan dog ikke undvære hash, da jeg selvmedicindrer mod psykiske problemer og kroniske smerter. :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2022 10:33 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Min oplevelse med hash i vaper, er at det er bøvlet og jeg fornemmer der er et stor spild ved det. Jeg har en volcano og når jeg fylder beholderen op, så kunne jeg få 3 poser ud af den. Den første smagte rigtig godt, men man bliver ikke rigtig skæv. Anden pose smagte mindre godt, men man blev lidt mere ramt. Den tredje smagte tør og træls og man blev heller ikke rigtig påvirket.
Og det er helt vildt træls når hashen smelter ned i risten, for så skal man til at skrabe det af og brændte risten ren. Det er som om at fordi klumpen er sammenpresset, så bliver trichromerne ikke fordampet særlig effektivt, i forhold til grøn. Grøn på min volcano er helt voldsomt. Det siger smæk og man kan måske presse 2 poser ud af én fyldning.

Jeg er også stoppet med tobakken, så det jeg gør er at lave olie og dabbe det. Jeg får så meget mere ud af min klump og det virker langt bedre. Det tager tid og kræver lidt investering i forskellige ting, så jeg kan godt forstå hvis ikke du vil gå den rute. Men at vape klump er, for mig, noget rigtig lort. Og du får ikke en meget bedre vape end en volcano, så hvis ikke den kan, så tror jeg sgu ikke de andre kan.
Har du overvejet bare at ryge ren hash på bong? Bare en riste i hovedet og en stormlighter på, så er du kørende.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2022 20:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Pestilence skrev:
Min oplevelse med hash i vaper, er at det er bøvlet og jeg fornemmer der er et stor spild ved det. Jeg har en volcano og når jeg fylder beholderen op, så kunne jeg få 3 poser ud af den. Den første smagte rigtig godt, men man bliver ikke rigtig skæv. Anden pose smagte mindre godt, men man blev lidt mere ramt. Den tredje smagte tør og træls og man blev heller ikke rigtig påvirket.
Og det er helt vildt træls når hashen smelter ned i risten, for så skal man til at skrabe det af og brændte risten ren. Det er som om at fordi klumpen er sammenpresset, så bliver trichromerne ikke fordampet særlig effektivt, i forhold til grøn. Grøn på min volcano er helt voldsomt. Det siger smæk og man kan måske presse 2 poser ud af én fyldning.

Jeg er også stoppet med tobakken, så det jeg gør er at lave olie og dabbe det. Jeg får så meget mere ud af min klump og det virker langt bedre. Det tager tid og kræver lidt investering i forskellige ting, så jeg kan godt forstå hvis ikke du vil gå den rute. Men at vape klump er, for mig, noget rigtig lort. Og du får ikke en meget bedre vape end en volcano, så hvis ikke den kan, så tror jeg sgu ikke de andre kan.
Har du overvejet bare at ryge ren hash på bong? Bare en riste i hovedet og en stormlighter på, så er du kørende.


Enig - jeg propper aldrig hash i min volcano, eller andre vaporizere - men pot fx, der kommer jeg både frø og stængler i, det gør intet, så det er super let, virkningen og smagen er fantastisk!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2022 21:02 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Ja enig med de andre, mig bekendt er der heller ikke nogen vaporizere, der fungere særligt godt med hash. Har prøvet en del forskellige og de bedste, til hash, jeg har prøvet har været henholdsvis Magic Flight Launch Box, der har nogle bakker som ekstraudstyr, hvor den ene er til hash. Der er dog risiko for at hashen antænder, og det virker ikke til at man får en særlig god udnyttelse ift. når man damper grønt.
Den anden er glaspiber/crackpiber hvor man varmer hashen indirekte med en lighter uden på glas. Der er der rimelig god udnyttelse, men den er svær at styrer og smager typisk ikke så godt pga. af dette.
Penvapes er ringe til hash og de store maskiner har jeg heller ikke oplevet virke godt med hash. De fleste vapes der duer med ekstrakter, kræver at det er fullmelt, og altså en en højere renhed en hashen så cannabisen smelter og dampes næsten væk. Typisk vil hashen sætte sig fast i udstyret så det ikke er til at rense. Den bedste måde jeg har fundet til at dampe hash og mindre rene ekstrakter end fullmelt, er at nolle det helt fint og blande det med pot, eller ligge det på en bund af pot.

Den mest oplagte løsning er at skifte til grønt og putte i vaporizeren, det smager også markant bedre vaped. Hvis ikke du har mulighed for at skaffe grønt, eller foretrækker hssh, så vil jeg også sige at rent på bong er en okay løsning. Enten trykket fladt mod risten og så ild på undervejs imens du suger, eller som når man ryger på nål hvor man tager en lille klump, antænder dén, puster den ud og så suger røgen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2022 14:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 jun 2022 18:59
Indlæg: 6
Mange tak for de fine svar. Jeg giver hermed op på drømmen og går over til at ryge joints og inhalere brunt på nål ind i mellem for at prøve det. At købe en bong, er tror jeg e.n dårlig ide for mine lunger.
Jeg bruger forresten sådan noget anti hoste pulver. Det hjælper ret godt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2022 00:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Har du overvejet at spise hashen i stedet? For det er jo klart bedst ift. at skåne lungerne.
Hvis ikke du er til bong, hvilket er forståeligt, så kan du jo også bare putte en rist i en anden type pibe, om det så er en tjubang, majspibe, spoonpipe eller lignende og ryge rent på den.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2022 08:36 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Lidt olie i en ske afbalancer med karklud/svamp lig den på en kogeplade på indstilling 2 nuller 0,1 g (måske mere måske mindre men 0,1 er imo ok lavt) i lad olie boble lidt.
Sluk skub ske lidt og efter afkøling ned med det.
Giver self en lidt anderledes rus kommer lidt langsommer og vare lidt længere men lungerne er glade.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2022 15:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 jun 2022 18:59
Indlæg: 6
Jeg bager happy cookies på gee engang i mellem og har overvejet at bruge det meget mere, men jeg kommer ikke udenom, at jeg stadig har behovet for at ryge. Har en fantastisk opskrift på cookies. Deler den gerne, hvis nogen er interesseret. Sælger også af dem nogengange.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2022 17:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Vape juice med THC, er ikke voldsomt svært, at lave selv.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2022 09:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 jun 2022 18:59
Indlæg: 6
Steve Holt! skrev:
Vape juice med THC, er ikke voldsomt svært, at lave selv.


Måske du kan lægge en opskrift op?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2022 09:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 jun 2022 18:59
Indlæg: 6
Fso skrev:
Lidt olie i en ske afbalancer med karklud/svamp lig den på en kogeplade på indstilling 2 nuller 0,1 g (måske mere måske mindre men 0,1 er imo ok lavt) i lad olie boble lidt.
Sluk skub ske lidt og efter afkøling ned med det.
Giver self en lidt anderledes rus kommer lidt langsommer og vare lidt længere men lungerne er glade.



Jeg laver nogengange gee og bager cookies af, jeg savner bare selve rygeoplevelsen og den akutte high på eadibles.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2022 12:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
MelStjernholm skrev:
Steve Holt! skrev:
Vape juice med THC, er ikke voldsomt svært, at lave selv.


Måske du kan lægge en opskrift op?


Der en gennemgang her

viewtopic.php?f=1&t=57536

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2022 20:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Bismann skrev:
Den anden er glaspiber/crackpiber hvor man varmer hashen indirekte med en lighter uden på glas. Der er der rimelig god udnyttelse, men den er svær at styrer og smager typisk ikke så godt pga. af dette.


Mit bud er også denne slags piber, hvor man varmer indirekte med lighter. Tag et kig på vaporgenie piberne (de findes i forskellige materialer, ikke kun glas), der virker ved konvektion (fremfor konduktion). Dvs. på dem vaper man ikke ved at opvarme glasset der kommer i direkte kontakt med koncentratet, men ved at opvarme et keramisk filter, der så varmer luften, der passerer igennem. Lettere at styre temp og bedre smag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2022 23:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
En Volcano med oliekammer, max varme, lad luften blæse igennem ~8 sekunder, til kraftig damp kommer. Fyld ballon. Nyd.

Det kræver en god hash, ellers smager det dårligt. Jo bedre produkt, jo bedre smag. Du vil også kunne se det på, hvad der bliver tilbage i stålulden. Koncentrater ("Budder" o.l.) er efter min mening for meget i en Volcano. Et godt tip er i hvert fald et tomt kammer til at kunne fylde efter med varm luft, så man får fortyndet lidt. Men det er nok smag og behag...

Bruger du et regulært kammer til grønt, giver det også stor mulighed for nogle gode blends samme med en god hash. F.eks. en rar heady svagere strain med god aroma kombineret med en tyk hash..

Edit: Volcano har lidt varians på deres temperatur skala, så måske alle enheder ikke kan blive varme nok, men har man bare minimal elektriker snilde, så er det nemt at fifle med. Det kræver dog en T10 sikkerheds torx at komme ind - så vidt jeg husker..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2022 18:25 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2010 23:14
Indlæg: 6
Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg plejer at bruge Black Leaf Vape Wool når jeg ryger hash på Crafty eller Volcano.
Det er hampefibre en i form der minder om tørret græs, som hashen kan binde sig til når den begynder at smelte i stedet for at løbe ned i vapen og stoppe den til. Det antænder først ved 240 grader, så det burde være lige så safe som at vape det rent:
Billede

Hvis ikke jeg har vape wool, laver jeg bare en "sandwich" af pot med nogle nolklumper i midten. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team