Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 jun 2022 19:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2009 07:34
Indlæg: 27
Hej folks!

Af en eller anden grund, kan jeg ikke besvare tråde, så jeg bliver nødt til at oprette en ny.

Jeg skal til at bage en hash-kage og blev i en anden tråd opfordret til at decarboxylere hashen først.

Jeg har forsøgt at læse lidt om decarboxylering, men kan kun finde artikler, der handler om at decarboxylere skunk (men ikke hash).

Mit spørgsmål er derfor, om man også kan (og bør?) decarboxylere en hash klump? Og hvordan gør man i så fald - skal man bare smide hele klumpen i ovnen? Eller skal man tilberede klumpen på en eller anden måde?

Og derudover: når man bager en hash kage, så varmer man jo hashen op, når kagen bliver bagt i ovnen - ligesom man ville gøre når man decarboxylerer, og derfor har jeg lidt svært ved at forstå, hvorfor hashen skal udsættes for den samme proces 2 gange? Så er der nogen mening i at decarboxylere hashen, hvis den (som kagedej) alligevel skal smides i ovnen bagefter?

Mvh Jakob


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2022 19:52 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tænker du har ret i dine tanker - hvis der er smør i dine kager så smelt snøret og nuller hashen i og tilsæt det til dejen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2022 20:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Når kagen bager vil der være vand i under bagningen, så den stiger ikke meget over 100 grader under bagningen. Ved 100 grader tager der en lille time at decarbe cannabis. Så har du en bageopskrift hvor den skal have over en time, så er det fint. Hvis ikke, kan det godt betale sig at decarbe den forud for bagningen. Jeg plejer bare nolle hashen ud i smør og varme det deri, uden at det brænder på. Man kan evt. tilføje mere vand undevejs, for en mere stabil decarboxylisering, så man undgår at det brænder på.

Læs evt mere her: https://skunkpharmresearch.com/decarboxylation/


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team