Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 04:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hash i ovn?
Indlæg: 17 jun 2022 00:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2009 07:34
Indlæg: 27
Hej cannabis-entusiaster!

Har netop bagt en hash-kage, og kom i den forbindelse til at tænke på noget. Man skal jo helst smelte hashen i smøren ved svag varme, da THC nedbrydes ved høj varme. Men ved hvilken temperatur nedbrydes THC’en præcis? Selvom man smelter hash og smør ved svag varme, skal kagen jo bages bagefter - ved 150 grader i ovnen! Ødelægger dette ikke også THC’en?

Mvh Jakob


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2022 07:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Lidt vil det nok gøre men du bager jo ikke kagen op til kernetemperatur på 150 grader fordi ovnen står på 150 grader.
Og i forhold til de ka ik huske præcist tal men lad os sige 20 % af thcen som bliver udnyttet ved joint rygning så er det vist et marginalt tab ved kagelavningen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2022 07:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Alt efter hvordan du gør, så vil der højst sandsynligt være en smule der bliver "ødelagt", men til at veje dit tab op så virker THC indtaget oralt langt bedre. Så hvis du mister 5 % af dit THC, men bliver 200% mere basket, så er det jo stadig worth.

Kan anbefale at decarboxylere dit THC inden at varme det svagt op i smøret. Det gøres ved at smide det i ovnen ved 120 grader i 25-30 min. Det aktivere de aktive stoffer, og dermed er det bare at få det bundet på noget fedtstof i gryden. På den måde slipper man for at gætte sig frem til hvornår materialet er varmet nok op i smøret, til at være fuldt aktivt.

Sidst jeg lavede cookies var 0,15 g skunk per kage nok til at man stærkt psykedelisk påvirket. Altså ikke bare skæv, men visuelle og auditive indtryk blev forstærket på den FEDE måde. Det er jeg ret sikker på skyldtes decarboxyleringen. Det er ikke for at spille smart, men vil faktisk mene man skal passe lidt på med kager hvor tjalden er decarbet, de venner jeg har der ikke ryger ofte de får ikke en hel 0.15 g kage, men blot en halv og er IKKE skuffede.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2022 12:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
https://www.google.com/search?q=decarbo ... =927&dpr=1
her er nogle grafer over temperatur og decarboxylering af cannabis

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team