Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 18 nov 2021 21:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 nov 2021 10:23
Indlæg: 8
Steve Holt! skrev:
spaffeh skrev:
Kvaliteten er... fin, som den er lige nu (Hulk, Starbux, Nesquik, Bob Marley skiverne i al fald). Men er 99% på der stadig er en masse olie i... Vil bare gerne have gode, some what rene skiver :((


De plader er ikke voldsom meget bedre, end alt det andet skidt der på marked pt, de bare trykt med varme, så overfladen blive sort og fyldt med olie, så det virker som bedre kvalitet.

Den sidste rene (kommercielle) plade var tiktok og den har jeg ikke set i over et år nu, kostede også minimum 9k i sidste led.

Ellers er der 1407 og forskellig 120 ug plader som man kan købe på staden/københavn, til 100 kr gr. (ryger pt en de kaldte for banana kush hos Rød stue)

Der har også været æg med 120-90 ug man har kunne købe i perioder, der en del billigere, fra 700 kr for 10g.

Den eneste måde man kan være sikker på god ren hash i DK, til en overkommelig pris, er at importere det selv(minimum 100g af gangen) eller være gode venner med en der gør.


Ved du hvor meget af det på staden, der bliver dyrket i dk? Eller er alt import?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2021 21:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
hcd4100p skrev:
fkn taxamike skrev:
"Fra 2014 er der systematisk indsamlet hash i forbindelse med gadeplansprojektet. De
indsamlede prøver viser, at THC-koncentrationen i hash i Danmark er høj og stabil, med
et gennemsnit på 28 pct. Ligesom for de øvrige stoftyper, observeres en stor variation i
THC-koncentrationen med et spænd fra 13 til 44 pct. Der observeres regionale forskelle
i kvaliteten, da renheden af hash i Odense er højere end landsgennemsnittet, mens
renheden i Aarhus er lavere end landsgennemsnittet målt over en treårig periode.
Ældre undersøgelser af THC-koncentrationen i hash i Danmark viser et betydeligt
lavere THC-indhold, hvilket indikerer, at THC-koncentrationen i hash har udviklet sig
meget igennem årene."

Jeg er stadig skeptisk, hash med 44% THC lyder ufatteligt højt.. Så er det jo bedre end godt hjemmedyrket..



Hvad ligger en god hjemmedyrket på i THC?

Nu har jeg ikke testet, men en 25-35% vil jeg tro :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2021 21:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Den stærkeste målte skunk NOGENSINDE ligger på omtrent 34% THC.
God skunk generelt vil jeg mene ligger mellem 20-25% THC, mens standarden nok er omkring 14-18%.

Man kan også gøre det til en mindre filosofisk diskussion: Hvad er god hash/skunk?
Jeg mener, at mange facetter spiller ind og ikke kun dens indhold af THC og/eller CBD.
Smag, duft, diverse terpener er også vigtige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2021 21:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 nov 2021 10:23
Indlæg: 8
Hindbaerroulade skrev:
Den stærkeste målte skunk NOGENSINDE ligger på omtrent 34% THC.
God skunk generelt vil jeg mene ligger mellem 20-25% THC, mens standarden nok er omkring 14-18%.

Man kan også gøre det til en mindre filosofisk diskussion: Hvad er god hash/skunk?
Jeg mener, at mange facetter spiller ind og ikke kun dens indhold af THC og/eller CBD.
Smag, duft, diverse terpener er også vigtige.


Men hvor meget skunk/hash bliver rent faktisk dyrket i Danmark?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2021 21:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 151
Geografisk sted: Fyen
hcd4100p skrev:
hvor meget skunk/hash bliver rent faktisk dyrket i Danmark?

Det kan man jo ikke være sikker på da det er en ret tys-tys branche og der er mange cirkler derude. Udover de store produktioner er der jo også massere der bare dyrker lidt til personligt brug osv...

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2021 22:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Det meste skunk, der bliver solgt her i landet, vil jeg påstå også er blevet dyrket her.
Hash er næsten altid importeret fra Marokko og videre op igennem Spanien og nordpå.

Hasholie, Ice, BHO, nol, shatter, budder, diverse ekstrakter osv. er typisk produceret på danskdyrkede planter.
Det er for feinschmeckere og ikke den gængse hasher.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2021 01:35 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Bo Dega skrev:
Det der med at der bliver blandet olie, henna, glasskår og alt muligt andet i, det kunne jeg efterhånden godt tænke mig at se nogle kilder på.

Har ingen kilde eller beviser udover er billede muligvis. Men min bedsteven boede i kbh en periode og der købte han en klump hash på staden, hvor vi fandt et STORT glasskår i. Stort og stort, men vejede 0,4g alligevel, så det svarer jo til en joint i tab


Hindbaerroulade skrev:
Den stærkeste målte skunk NOGENSINDE ligger på omtrent 34% THC.
God skunk generelt vil jeg mene ligger mellem 20-25% THC, mens standarden nok er omkring 14-18%.

Man kan også gøre det til en mindre filosofisk diskussion: Hvad er god hash/skunk?
Jeg mener, at mange facetter spiller ind og ikke kun dens indhold af THC og/eller CBD.
Smag, duft, diverse terpener er også vigtige.


Så enig, det handler jo også om set og settings. Hvis jeg er til fest eller på festival gider jeg heller ikke at være at for skæv og træt, men vil stadig gerne have nogle fyldige joints der smager godt. Samme hvis jeg går derhjemme og gør rent, så vil jeg sgu hellere ryge en masse pot imens uden at blive vildt skæv. Det er jo ikke altid man gamer og hænger med vennerne og gerne vil sidde med knaldrøde øjne og tømme hele køkkenet

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2021 14:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Buttkraken skrev:
Har ingen kilde eller beviser udover er billede muligvis. Men min bedsteven boede i kbh en periode og der købte han en klump hash på staden, hvor vi fandt et STORT glasskår i. Stort og stort, men vejede 0,4g alligevel, så det svarer jo til en joint i tab


Jeg har ligeledes en enkelt gang fundet en lille sten i en klump hash. Jeg går ud fra, at det enten er den danske sælger (jeg købte klumpen i en rygeklub i Odense, hvis nogen finder det relevant) der har puttet stenen i, eller at den er endt der under produktionen, der som jeg har forstået det, foregår under relativt primitive forhold. Træls oplevelse, især hvis man som jeg, først opdagede stenen, da klumpen var ved at være røget (dvs, jeg sad tilbage en aften med en noget mindre klump, end jeg havde regnet med.....)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2021 22:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 nov 2021 10:23
Indlæg: 8
Så alt i alt, virker det til at folk har, oplevet hash med glasskår, og mange andre mærkelige ting, fra udlandet?
Jeg syntes os man kan læse sig, frem til at man som udgangspunkt, faktisk godt kan få nået godt “dansk” til gode penge.
Jeg er overbevist om, at hvis udelukkende havde danske vare, var kvalitet en anden!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team