Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Opiums valmue
Indlæg: 14 jan 2021 08:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2007 00:07
Indlæg: 188
Hej

Har nogen erfaring med rekreativt brug af opiums valmuer? Har man ikke mulighed for høst, men at tage planten med sig. Kan den så stadig bruges til noget? Og frem for alt, kan det gøres sikkert?

Jeg ved ikke om styrken variere alt efter grografisk lokation. Men hvis det er frisk plante i golden triangle området.

På forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 08:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Hej

Ja, valmuehoveder er ganske potente i sig selv og vil helt klart tro, at styrken varierer geografisk - dyrket i Danmark får jeg en ret stærk og lækker rus ud af te, brygget på 3-4 hoveder og har effekt allerede ved et enkelt! Der var en bruger (og homie) herinde, der mistede livet i Australien efter han angiveligt havde brygget te på 20 stk - så tag ikke fejl, det er potente sager og det er opium, straight up!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 08:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2007 00:07
Indlæg: 188
Tak for svar! :)

Hvordan gør du, når du brygger du te på dem? Går ud fra det er noget med at tørre dem, også evt. kværnes til te? Kan være jeg spørger dumt her. Men jeg drikker normalt ikke engang almindelig te :D

Ja, jeg husker nemlig godt en historie om en som mistede livet i forbindelse med indtagelse af planten. Så det skal selvfølgelig gøres forsigtigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 08:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg tørrer hovederne - men kan sikkert også gøres med friske, men har aldrig prøvet faktisk..

Først klipper jeg toppen af hovedet, så alle frøene kan komme ud, men det er ikke et must. Så knuser jeg hovederne med fingrene hvis de er knastørre, ellers klipper jeg dem med en saks, jeg puveriserer aldrig, så tilsætter jeg vand og lidt citronsaft (det skulle hjælpe med at trække opiumet ud), varmer det op til lige under kogepunktet med låget på (du skal ikke koge det), så slukker jeg for varmen og lader et trække i 20 minutter - så sier jeg plantedele fra, tilsætter lidt sukker eller honning og så har du en kop te, der faktisk smager helt hæderligt - jeg syntes at det giver mening at lave te på plantedelene to gange, tredie gang er lidt ligegyldig..

Og husk nu, opium er opium, som er opium!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 13:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Ja man kan dø af de hoveder, og de er svære at dosere korrekt. Det er jo ikke et kemisk ekstrakt, og derfor kan du ikke vide den eksakte dose. 4 hoveder kan indeholde svingende mængder opium fra plante til plante. Så lad være med at oppe dosis og hold den lav for en sikkerheds skyld!

Styrken variere ikke efter geografisk placering, men fra plante til plante. Synes du skal læse den her hvis du absolut vil gøre forsøget: https://psychonautwiki.org/wiki/Poppy_pod_tea

Det vigtigste er du ikke går over de anbefalede 10-15 gram plantemateriale. Du skal altså veje din dosis, istedet for "bare" at tælle til 4 hoveder. Jeg tænker ikke man kan finde KÆMPE hoveder i DK, men ville jo være ærgerligt hvis du overdoserede pga. en "heldig" fangst.

Håber du lader være med at gøre det, men hvis du gør så husk at hold et par måneders pause imellem dine ture til the land of nod, det er jo den her stofgruppe der har flest liv på samvittigheden. (måske bortset fra alkohol, men det er jo også 100000 gange så udbredt).

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 14:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Gode råd fra de andre hoveder. Det er bestemt ikke legetøj og ikke uskyldigt som en bette joint. Det er seriøst afhængighedsskabende, og som Hector også siger - klart den stofgruppe der koster flest liv.

Jeg har ikke erfaring med opium/Valmuen, men det bedste tip jeg kan give dig er IKKE at indtage det alene. Hav en ven til at holde øje med dig da der er ting der kan gå galt, og den største faktor for at komme helskindet ud af disse situationer er at der er en anden person tilstede.


Jeg har skrevet lidt i denne tråd, hvor en anden bruger spørger ind til noget omkring opiumsvalmuen. Det er selvfølgelig ikke alt fra min besked du kan bruge, men noget af det tænker jeg da er brugbar information:)

Ønsker dig held og lykke i dit foretagende. Pas nu for helvede på at du ikke bliver hooked, det kan gå uhyggeligt nemt galt, og det nederen er at det er for sent når man først finder ud af det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 15:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
please IKKE indtag det alene og please start lavt ud. Flere herindefra er døde af det.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 13:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Evt ha' en benadryl ved hånden, imo kan det lindre noget af kvalmen jeg får med opiater.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2021 21:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jun 2019 01:00
Indlæg: 7
hey hvordan gik det med dig og den her the ?
Lever du endnu, så du kan fortælle om turen og hvilken frø brugte du?
der findes jo et hav af forskellige sorter..
Jeg selv søger sorterne China White, Persian White og Tasmanian Purple men kan sgu ikke finde de sorter:-/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2021 15:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2007 00:07
Indlæg: 188
pachanoi skrev:
hey hvordan gik det med dig og den her the ?
Lever du endnu, så du kan fortælle om turen og hvilken frø brugte du?
der findes jo et hav af forskellige sorter..
Jeg selv søger sorterne China White, Persian White og Tasmanian Purple men kan sgu ikke finde de sorter:-/


Der er ikke blevet gjort noget ved den plan endnu, og jeg lever stadig :D Jeg ved desværre heller ikke noget om sort(erne). Jeg befinder mig i øjeblikket, i området som i gamle dage var kendt som Golden Triangle. Og da jeg efter at have set en dokumentar i fjernsynet, spurgte en lokal ven om denne plante. Var svaret, at planten selvfølgelig var at finde forskellige steder udenfor byerne.

Men jeg er glad for at jeg lige forhørte mig herinde. Jeg har for nogle år tilbage prøvet råopium. Jeg mener at det stammede fra Spanien, og udover, at det var halvdyrt så husker jeg doserne som ret høje (op imod et gram, hvis ikke jeg husker helt forkert). Så mine forventninger til selve plantens potens, var da bestemt heller ikke skyhøje.

Tak til alle for deres svar! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2021 20:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
..god råopium har god effekt ved 100-150mg oralt, men kvaliteten svinger virkelig voldsomt - langt det meste jeg har haft fingrene i havde omkr 5 gode kopper te pr gram - sikkert lidt mere hvis det blev røget..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2021 18:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 mar 2021 17:45
Indlæg: 5
Hvor kan man købe en krammer


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team