Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 maj 2020 16:31 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2018 13:47
Indlæg: 7
Geografisk sted: Falster
.

_________________
Alt jeg skriver er oprigtigt opdigtet. Brug derfor ingen af min råd eller erfaringer til noget!


Senest rettet af Lækkerulten 02 jun 2020 20:28, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2020 17:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jep - Papaver somniferum er den helt rigtige valmue.. Jeg kan rigtig godt lide at bruge hovederne hele, dog uden frø, tørrede og så i te - jeg bruger ca 5 store hoveder til et par kopper - pas på med at gå over de 5 stk, det er rigtig opium og folk dør rigtigt af for høje doser!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2020 18:09 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2018 13:47
Indlæg: 7
Geografisk sted: Falster
Cool, jeg følte mig også overbevist om at jeg havde ramt den rigtige sort, men ville lige være sikker - tak for svaret :)

Kan du evt. Be eller afkræfte at rygning og oral indtag har samme risiko, jeg har flere steder kunne læse at det anbefales at ryge stoffet, da man efter sigende skulle falde i søvn, inden en ulykke skulle opstå :-)

_________________
Alt jeg skriver er oprigtigt opdigtet. Brug derfor ingen af min råd eller erfaringer til noget!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2020 19:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Husk at ligesom med cannabis er der enorm forskel på strains i forhold til styrke!

https://www.researchgate.net/publicatio ... in_Estonia

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2020 21:55 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2018 13:47
Indlæg: 7
Geografisk sted: Falster
Men jeg tænker at da jeg først smider frø i jorden nu, er det vel begrænset hvor hidsigt et produkt jeg kan (hvis det overhovedet bliver til noget) få ud af det.

Jeg har besluttet at forsøge mig med den ret så omtalte metode hvor man snitter i frøkapslen og derved udvinder rå opiumen. Og med de få planter jeg tænker at sætte i verden, så kommer jeg jo ikke til at ligge inde med et lager til det næste årti - jeg skal bare lige prøve, da jeg er kæmpe fan af naturen, og gerne ville lærer hvordan den også kan bruges.

Tænker i at det overhovedet er realistisk, at man kan få til en lille virkning, hvis jeg dyrker 15-20 planter - jeg har ikke behov for at kunne ryge mig lam en hel aften. Men hvis jeg kunne have en lille "prøve" til jam aften med gutterne, som supplement til den fede, så er mit mål opnået.

_________________
Alt jeg skriver er oprigtigt opdigtet. Brug derfor ingen af min råd eller erfaringer til noget!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2020 00:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Spændende projekt :)

Vil ikke være en bussemand, du lyder jo ret fornuftig, jeg føler dog alligevel en eller anden form for forpligtelse for at advare om at det altså er en vanvittigt afhængighedsskabende stofgruppe du leger rundt med.
Det er nok så fornøjeligt i starten, men ligepludseligt kan det seriøst ende med at blive et rent helvede (uden at man måske selv er klar over at man er nået over "grænsen").
Det er møghamrende svært at slippe når først man er hooked, så pas på dig selv buddy! Det er ikke for sjov at folk er gået fra hus og hjem og mistet alt de har kært, pga det kan virkelig få et vanvittigt ekstremt jerngreb om ens sjæl på en måde der er umulig at forstå medmindre man selv har været der. Og så kan du selv gætte dig til hvor meget sværere det er at stoppe når det er blevet ens eneste eskapisme/coping strategi for at kunne holde ud at eksistere i ens egen skabte elendighed.

Jeg har skrevet lidt om opioider i denne tråd, og jeg er udemærket klar over at meget af den information ikke er relevant i din situation(og forhåbentligt aldrig bliver det), men prøv at bid mærke i det jeg skriver om ens risikoprofil. Du har et forhold og hus/lejlighed, så det lyder jo ikke umiddelbart som om at du er i den sværeste risikogruppe da du tydeligvis har visse ting kørende for dig, men derfor kan der alligevel være faktorer i dit liv der er værd at tage højde for hvad end det er psykiske udfordringer såsom angst, depression etc, tidligere misbrugshistorie, dit netværk eller whatever - det kan være mange ting.
Seriøst pas nu på homie, det er fandme ikke legetøj. Jeg lagde specielt mærke til at det er noget du har tænkt dig at holde skjult for din partner. Det får mine alarmklokker til at ringe. Spørg dig selv ærligt om det nu er værd at risikere at skabe komplikationer (i en sådan grad du slet ikke kan forestille dig hvis du først bliver hooked) der kan ødelægge jeres forhold. Jeg kender hverken dig, din partner eller jeres forhold, det kender du jo selvfølgeligt klart bedst selv, men jeg siger bare at du skal spørge dig selv om det er det værd. Hvis du er fast besluttet på at fuldføre planen så spørg dig selv om der er nogen mulighed for at din partner ville være i stand til at acceptere det, for så kunne det måske være en idé at åbne op omkring din rusmiddel eksperimentation. På den måde undgår du at blive busted og skabe splid, og han/hun/whateverthefuckmannuendkanvære kunne evt være med til at passe på at det ikke tager overhånd. Trust me, det kan det uhyggeligt nemt, og det kan som sagt være svært at se førend at det er for sent. Hvis det ikke er en mulighed, så kan det muligvis være at du har andre i dit netværk du kunne fortælle om det her, så de kan være med til at passe på dig. Det er selvfølgelig slet ikke en garanti for at det stadigvæk ikke kan gå galt, men det er da et skridt i den rigtige retning.

Jeg ved godt at du siger at du kun har x antal planter til rådighed, men har du eventuelt nogle kontakter der muligvis kunne skaffe andre opioider til dig? Når du først begynder at lege med gadenarko så er legen først for alvor begyndt at blive rigtig fucking farlig bl.a. pga du kan risikere at støde ind i shit der er cuttet med fentanyl (+fuckton af forskellige analoger) som er UHYGGELIGT potent!

Du har allerede prøvet det før, så måske ville det være en god idé at stoppe mens legen er god. Du har prøvet opioid rusen før og sluppet godt fra det, så hvorfor udfordre skæbnen igen?

Af fare for at male fanden på væggen og lyde som en dum narkoman der ikke selv kunne styre det og derfor tror at alle fucker sit shit op pga opioider (det er bestemt ikke tilfældet), så siger jeg bare disse ting til dig for at udfordre dig så du ikke springer hovedløst ud i et projekt der i værste fald kan få fatale konsekvenser - og selvom udkommet ikke er fatalt så kan det alligevel nedsætte din livskvalitet i en sådan grad at det slet ikke er til at forstå. Det er trods alt et harm reduction site, så nu siger jeg det altså bare alligevel (plus der er også andre folk der læser med).
Dybt seriøst, pas nu på dig selv mand. Det er totalt ubeskriveligt nederen når man først sidder i saksen.

Med hensyn til dine spørgsmål angående ROA, så vil jeg bare gøre opmærksom på at der stadig ligger nogle meget reelle risici forbundet med rygning af opioider! Uden at være sikker på at det samme gælder for opium (men det vil jeg sgu næsten tro), så er det en SKRØNE af en uhyggelig farlig karakter at tro at det ikke er farligt at ryge lortet pga man ikke kan dø.
For det første så er det direkte løgn, der har været registreret dødstilfælde hvor rygning har været ROA. Jaja, det er da helt klart mere sikkert end andre indtagelsesmetoder da det er nemmere at titrere dosis til passende effekt, men der ligger også andre farer der måske ikke er lige til at gennemskue.
For det første, selvom du bare falder i søvn kan du stadig risikere at kvæles ved opkast.
For det andet så vær opmærksom på at andet medicin/rusmidler kan potentiere effekten (så research hvis du får noget medicin - det er pisse hamrende vigtigt!).
Dernæst kan du også risikere at miste lemmer pga rhabdomyolysis og compartment syndrome (sorry kender ikke de danske udtryk hvis de da findes), tjek selv hvor fedt det lige er.
Så sørg for helvede ikke at indtage lortet alene, og forklar klart og tydeligt at hvis du ender med at kokse hårdt at de skal sørge for at du ikke ender i en vanvittig stilling!
Er selv vågnet en nat fordi jeg var kokset helt ud (ved ikke hvor lang tid) mens jeg sad på min seng og var sunket ned på en vold smadret måde, og kunne SLET ikke bevæge min arm, altså TOTALT umuligt. Det er CRAZY skræmmende, og gør fuuucking nas når blodtilstrømningen kommer tilbage (ala den der prikkende fornemmelse når ens lemmer sover). Der gik alligevel overraskende lang tid førend at min arm og hånd føltes mere eller mindre helt normal igen (vi snakker dage/uger, og ved ikke om jeg bare psyker mig selv ud nu hvor jeg prøver at lægge mærke til det, men det føles stadig lidt off nu her laaang tid efter). Priser mig lykkelig for at jeg vågnede da jeg gjorde, tør ikke tænke på hvad der var sket havde jeg lagt der længere tid end jeg gjorde. Så please for alt i verden lad være med at indtage det alene.

Jeg kan desværre ikke være behjælpelig med valmuedyrking, eller andre specifikke opium relaterede spørgsmål da jeg aldrig selv har dyrket/prøvet det.

Hvad end du gør så ønsker jeg dig i hvert fald god vind fremover og håber at det hele flasker sig!:)

PS: Hvis du alligevel har tænkt dig at dyrke/indtage det, så kan jeg da sige at kombinationen med cannabis er overordentlig fantastisk ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2020 15:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Og lige en forlængelse af det: opiater er ubetinget den stofgruppe, som folk herinde fra hyppigst er døde af.
Så kæmpe +1 på T-1337's post. Pas på dig selv.

Kan desværre ikke bidrage med noget relevant for din problemstilling.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2020 19:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Du skal i hvert fald ikke undervurdere valmuen. Faren ligger i, at styrken kan variere enormt.
Vi har et medlem, som afgik ved doeden, efter han bryggede te paa valmuehoveder.
https://www.bt.dk/krimi/dansker-doed-ef ... -valmue-te


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2020 00:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Synger også lige med koret og siger: det er krads sager. Har oplevet direkte abstinenser én gang og vil aldrig derhen igen, men tanken rumstere (tror jeg) forevigt i baghovedet, når først hjernen er brændemærket af sådan en omgang lykkerus.

Det sagt kan an også godt nyde det med påpasselighed, men man kan også intellektualisere og rationalisere sig frem til de værste beslutninger i livet.

Men altså, god nodder hvis det er, benadryl/promethazine kan hjælpe med kvalme skulle det opstå være et problem, men igen også potentiere rusen. En anden sygt god grund til IKKE at drikke alkohol (udover at dø selvf) er at kulsyren kan være direkte umuligt at få bøvset op. Man har ikke lidt i livet før man har været dér.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2020 22:13 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2018 13:47
Indlæg: 7
Geografisk sted: Falster
Jeg kan fortælle jer alle at jeg nu, 2 uger efter stadig venter på at modtage mine valmuer .. så projektet er om ikke andet sat på pause til at kunne så frøene indtil næste år. Tak for jeres råd og jeres historier det gav mig lidt at tænke over.

_________________
Alt jeg skriver er oprigtigt opdigtet. Brug derfor ingen af min råd eller erfaringer til noget!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2021 21:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jun 2019 01:00
Indlæg: 7
Hey Lækkerulten:-)

Hvordan gik det med dig og det her Projekt Valmue ?
Lever du endnu, så du kan fortælle om turen og hvilken frø sorter brugte du?
Der findes jo et hav af forskellige sorter..
Jeg selv søger sorterne
China White,
Persian White og
Tasmanian Purple men kan sgu ikke finde nogen af dem:-/

Fortæl fortæl:-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team