Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:05


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 dec 2018 14:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 apr 2017 18:58
Indlæg: 12
Hej.

Jeg ryger dagligt 5-10 joints hvilket kan mærkes hårdt på økonomien og har hørt at en bong ville være mere effektiv i forhold til spild?

Har dog aldrig prøvet det før, nogen der kan anbefale noget? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2018 15:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Hej.

Køb en bong. Ryg på den i en måned og se du har sparet penge.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2018 16:32 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Du stopper så også med at blive skæv. Altså du er lige skæv i et par minutter, men til sidst ender man bare med at kværne et 10 smøgs mix om dagen

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2018 17:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Put mindre i dine joints, eller ryg færre af dem, og væn dig af med den høje tolerance. Efter et par uger vil du blive ligeså skæv af halvdelen

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2018 18:05 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Buttkraken skrev:
Du stopper så også med at blive skæv. Altså du er lige skæv i et par minutter, men til sidst ender man bare med at kværne et 10 smøgs mix om dagen


Det er så sandt. Til sidst ryger man bare for at være normal.
Det første hoved kan mærkes, derefter ryger man bare for at ryge. :?

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2018 19:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 sep 2017 17:36
Indlæg: 116
Jeg har røget joints i 15 år og i de sidste 5 år har jeg vejet samme mængde af til hver joint. Det er en nem måde at kontrollere det en smule på og jeg bliver lige skæv hver gang hvis bare røgen er i orden. Jeg skal putte ca 3-4 gange så meget i før jeg bliver mere skæv end de afvejede. En af grundene er at meget af dit tjald går op i røg og ikke den i dine lunger. Derfor kan det ikke altid betale sig at putte mere i medmindre deter pga en kraftigere smag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2018 22:24 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jul 2018 18:40
Indlæg: 6
Geografisk sted: Gylland
At begynde at ryge bong er da et lorte råd.

Har du mulighed for at dyrke noget godt urt selv? Det ser jeg som værende end bedre løsning. Er røgen god nok, skal du nok blive skæv :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2018 01:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Bo Dega skrev:
Hej.

Køb en bong. Ryg på den i en måned og se du har sparet penge.


Jeg prøver lige igen på den her:

Hej.

Køb en bong. Ryg på den i en måned og se OM du har sparet penge.

Fucking små lorte forholdsord...at ét lille ord kan få betydning for hele meningen af en sætning - det er noia.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2018 01:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
I min lange karriere som daglig ryger, var jeg på et tidspunkt røget ind i et forbrug af 3-4 joints daglig og i weekenden måske helt op til 12-14 stykker per dag(et halv gram dansk udendørs dyrket pot per joint) Lyder sindsygt og mit job var ovenikøbet buschauffør i København. En dag stod jeg på endestationen og glædede mig til at komme hjem og ryge. Pludselig gik det op for mig at jeg jo ikke kunne mærke det mere når jeg røg, det var bare blevet en vane. Jeg lukkede øjnene og prøvede at mærke efter hvordan jeg egentlig havde det. Det gik op for mig at det føltes som om jeg var forurenet at et udefinertbart giftstof, som hvis jeg havde arbejdet på en fabrik med giftige dampe. Jeg holdt en syv ugers pause og blev ren igen. Nu ryger jeg nok i gennemsnit ca fire fem gange ugentligt en til to joint og bliver baskeskæv hvergang. Du må holde en længere pause så din tolerance kommer ned på et "normalt" plan. Det du har gang i nu er spild af penge og måske liv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2018 13:40 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
“Det du har gang i nu er spild af penge og måske liv.”

Har os røget i mange år første gang jeg fik en lungefunktions test i forbindelse med en afvænning blev jeg glad fordi sygeplejesken sagde jeg havde store lunger. Jeg var på halvhøj dosis seroqel så fik ikke fat i så meget andet. 4 år senere igen rygende begyndte jeg og hoste til opkast hver morgen når jeg børstede tænder.
Ny lungefunktions test og igen det med de store lunger - denne gang uden seroqel og jeg spørger stolt ind til mine store lunger - det viser sig så det er et udtryk for at lungevævet er smadret og der derfor er plads til mere luft i lungerne.
Det blev motivationen og jeg ryger nu 1-2 gange om året.
Så heller spise thc end ende som KOL patient kender flere som ikke er stoppet og det ender med de skal ha ilt hele tiden. Så pas på din krop.
Bong er ikke vejen at gå hvis man ønsker et langt liv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2018 16:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
Må også fraråde bong. Jeg var indtil for få måneder siden inkarneret joint-ryger men måtte erkende at hvis jeg ville kvitte tobakken måtte jeg også kvitte mine (tobaks)joints. Jeg ryger dog ind i mellem en joint men så bruger jeg GreenGo som erstatning for tobakken. Men tilbage til bongen, som jeg også mener - på trods af min korte erfaring med den - er noget skidt. Jeg endte ligesom Buttkraken beskriver med at sidde og slamme hoveder med 20 minutters interval og til sidst er pointen med det hele simpelthen bare væk.

Oralt indtag som Fso siger er jeg også blevet meget fan af (i øvrigt tak for din inspiration Fso:-) )


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2018 21:16 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det var så lidt :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2018 02:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
det er også mange joints du ryger dagligt . jeg kan sige dig at jeg har også prøvet den der med bong istedet for men det var ikke for at spare penge , det var fordi de andre røg bong for at spare penge og så endte det med jeg også bare smed et gram i mixet hver dag og så røg en enkelt eller to joints ved siden af.

bong er hårdt for ens lunger efter min mening og jeg spared jo heller ikke penge ved at smide et gram i mixet og så alligevel skulle ryge et gram i to joints ved siden af tværtimod . jeg begyndte faktisk bare at købe for tohundred om dagen istedet for en hund om dagen fordi jeg skulle også ryge med på bongen og så røg jeg bare mere hver dag.

jeg har aldrig røget over fem joints om dagen andet end i enkle tilfælde sammen med en kammerat hvor vi røg sindsygt mange joints sammen lige fra morgen af og det var stærke joints men vi var altså også godt hærdet på det tidspunkt men ti på en dag er vist det højeste jeg har røget og det ville jeg heller ikke anbefale man gør så vil jeg personligt heller sætte antallet af joints ned og ryge mindre og vente til efter 16:20 med at tænde den første. det er den der morgen joint jeg synes sætter min tolerance op i for høj grad men det er også den der er mest hyggelig .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2018 16:46 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Hold en måneds pause, det hjælper med det samme på økonomien, og tolerancen falder også markant i løbet af en måned. Det er i øvrigt også en god måde at få en status på ens (mis)brug. Det er markant federe at ryge med lav tolerance.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team