Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 nov 2018 19:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 nov 2018 18:47
Indlæg: 2
Jeg drømmer om at brygge drømmemjød, men tænker om thc er fedt opløseligt eller? Er der nogen som kan vejlede mig?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2018 21:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hej du Eholm!
thc er netop fedtopløseligt, men ej i vand.. hjœlper det?

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2018 21:09 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Det kan i øvrigt sagtens opløses i alkohol, men helst stærk alkohol.

Edit. Husk at decarboxylisere/opvarme potten (google it), hvis du vil blive skæv af det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2018 22:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 nov 2018 18:47
Indlæg: 2
Det må netop gerne bevare skævheden thc'en, men jeg ville helst gære det med i mit mjød.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2018 20:02 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Kan du ikke lige kort opridse din fremgangsmetode til mjød? Så er det nemmere at se om der er et sted hvor, det kan passe ind, men umiddelbart skal cannabissen tilsættes efter destillering.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 21:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 nov 2018 20:51
Indlæg: 1
Det lyder som et spændende projekt :)

Jeg vil umiddelbart tænke, at der sker en del ekstraktion af de rigtige bestanddele, hvis potten tilsættes løbet af gæringen. Det har nok stor betydning, hvor stærk en mjød du brygger, da det netop er ethanolen, der kan få THCen ud i den vandige fase.

Mjød er traditionelt ikke et destillat, men bare et bryg med honning som sukkerkilde. Da honning er let forgærbart er det muligt at få relativt høj alkoholprocent ud af gæringen uden at skulle destillere på sagerne.

I ølbrygning bruger man en metode, der hedder Dry hopping, hvordan tilsætter humle under og/ eller eftergæring og det giver et utroligt rent aromatisk billede af humlen, da ingen af de flygtige olier bliver dampet væk af evt kogning. Da humle og pot er tæt beslægtede vil jeg gå ud fra, at du i hvert fald vil få en fin smag ud af den fremgangsmåde. Desuden kan der ske en biotransformstion af nogle af humlens stoffer, der ændrer smagen, hvis humlen tilsættes under gæring. Det kunne være spændende at prøve med pot også og se om det havde en effekt.

Jeg har også læst om drømmemjød eller kærlighedsbryg eller lignende en gang, synes jeg. Mon ikke det er blevet gjort mange gange før og ethanolen gør dit arbejde ganske glimrende!? Jeg glæder mig til at høre om det virker, hvis du forsøger dig frem.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team