Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 10:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 okt 2018 19:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 okt 2018 19:35
Indlæg: 4
Hej Psychedelia

Jeg har læst med herinde med stor nysgerrighed gennem mange år. Nu står jeg så i en situation, hvor jeg virkelig har brug for hjælp.

I det rum hvor jeg har mine planter, der fandt jeg for en uge siden hvid skimmel på væggene, hvilket jeg fjernede ved hjælp fra Rodalon.

Her en uge senere stinker en af planterne, som om at der er skimmel i den, men der er ikke skyggen af skimmel at se nogle steder, og jeg har virkelig gennemlyst den fra top til bund flere gange.

Jeg har for år tilbage også dyrket, hvor jeg fik synlig skimmel i en plante, og duften er jeg 99 procent sikker på var ens.

Min kammerat som er helt væk til tider, han kan slet ikke lugte det siger han. Men han er virkelig også en dårlig "tester".

I rummet står der en anden sort, som dufter fantastisk.

De står i en kælder med blæser på.

Mit spørgsmål er, kan mine planter være ødelagt selvom der INTET synligt skimmel er på dem?

Venlig hilsen

Den Desperate


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2018 22:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
For det første er der ikke sådan man fjerner skimmelvækst, der skal formentlig noget udtørring og kraftigere behandling til, og så skal årsagen til skimmelens fremkomst findes og fikses.

Mht. dit spørgsmål så kan der sagtens være sporer og angreb på planterne selvom du ikke kan se det endnu. Blæseren kan endda gøre ondt værre ved at sprede sporerne. Jeg ville nok i din situation forsøge at isolere den mistænkte plante der lugter, flytte og gerne afskærme (f.eks. med pandaplast) planterne fra de vægge, der var ramt, og så placere blæseren så den ikke kommer til at sprede sporerne fra (genopståen) skimmel på væggene og den eventuelt angrebne plante.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2018 22:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 okt 2018 19:35
Indlæg: 4
Tak for dit råd. Det med skimmel, går jeg ud fra skyldes, at jeg ikke luftede ud ofte nok. Det er jeg begyndt på nu.

Når du siger isolere planten, mener du så i et helt andet rum?

Det skal lige siges, at det er en ny sort, jeg har haft dyrket en anden tidligere, som jeg stadig har nu, og den dufter lækkert frugagtigt. Kan det være, at den nye sort bare lugter så grimt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2018 23:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Så lidt. Der er vild variation i lugten af cannabis, og en del sorter og phenotyper herindefor lugter ret grimt, så det er ikke helt usandsynligt, har oplevet både lugt af bræk og kattepis. Mht. at isolere, så alt fra at sætte den på afstand af de andre, og sørge for at blæseren ikke blæser hen over den,til at dyrke den for sig selv, men går ikke ud fra at du har et andet growroom, hvis du dyrker i en kælder hvor der lige har været skimmelangreb.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2018 23:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 okt 2018 19:35
Indlæg: 4
Det drejer sig Tutankhamon. Jeg har desværre ikke andre steder i øjeblikket, som du rigtig har gættet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2018 23:48 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
De AK47 planter jeg har dyrket, hvilket Tutankhamon basicly er, har ikke lugtet muggent, men der er også ret stor variation med phenoer af AK47, har heller ikke haft kirsebær phenoen endnu. Jeg ville holde øje med den, og stille den på afstand af de andre til den er frifundet. Hvor langt er planterne i blomst?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2018 00:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 okt 2018 19:35
Indlæg: 4
De er seks uger henne. Jeg har lagt så meget tid og kærlighed i dem, at det virkelig er frustrerende ikke at vide, om uheldet er ude. Der er vel ingen trick til at finde ud af, om de er mugne? Og vil det ikke på et eller andet tidspunkt vise sig, hvis lugten skyldes det?

Endnu engang tak for dine svar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2018 01:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Det kan jeg godt forstå. Der kommer jo på et tidspunkt skimmel i skudende hvis de er ramt. Det viser sig oftest først som en gulning/bruning pletvis inde i skudende. Prøv at søge på 'Bud Rott', hvis du vil have eksempler på det.

Det var skam så lidt.


Top
 Profil  
 
 Titel: Reply
Indlæg: 11 okt 2018 10:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 aug 2001 01:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Rumhullet
Som Bismann også er inde på, så skal der en udtørring af rummet til. Har selv haft gammel kælder og de er ofte fugtige, ikke altid så velegnede til dyrkning. Så det er yderst vigtigt med en god udskiftning af luften, både i området hvor du har planterne stående og kælderen generelt. Jeg fik selv god luft og fornuftig luftfugtighed dengang med en affugter, koster lidt ekstra penge men kan betale sig på den lange bane. Og ja fjern for Guds skyld den plante du mistænker. Hellere miste lidt end det hele.

Go dag...

MoS :mrgreen:

_________________
~Kun For Forrykte~


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team