Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 okt 2018 10:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Hey derude...

Er ramt ind i noget angst for tiden, det ellers 2 år siden cirka, jeg sidst havde det skidt..
Har Oxapax/benzo og kava kava på lager. Må man godt blande de to ting?

Med det mener jeg ikke tage en pille af hver, jeg mener hvis jeg nu tager nogle kava kava piller mod angsten,
og de ikke rigtigt hjælper og jeg skulle løbe ind i et panik anfald senere på dagen, må man så godt tage en oxapax ?

Eller er det helt no go?

Vil gerne undgå benzoer, men de virker bare effektiv på angst anfald. Så hvis jeg får et og har taget kava kava, er det så forsvarligt at tage en benzo oven i?

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2018 11:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Der skulle ikke være noget galt med at blande de 2, i hvert fald ud fra hvad jeg umiddelbart kan læse mig til. Jeg bruger selv Bacopa mod min angst i lidt større doser og det hjælper med med at forstå roden i angsten i stedet for kun at dulme den, selvom den faktisk også dulmer en del alligevel. En 14 dage til en måned på 2-3 gram ekstrakt, burde din angst være reduceret med minimum 70 procent er min erfaring. Jeg er efterhånden lært at reprogrammere mig selv ud af angst og panikbaserede neuronmønstre som har gravet sig ind i hovedet på mig efter flere badtrips og flere års Cannabis misbrug. Den slags er den sværeste imo, social angst og tillært akavethed forsvinder som dug for solen når man begynder at rationalisere på lidt højere niveau.

Anxiety Reduction and Stress Relief
One of the most valuable benefits of bacopa monnieri is its ability to relieve anxiety and reduce the negative effects of stress. Clinical trials indicated that bacopa significantly reduced anxiety and depression in healthy elderly volunteers,[6] and animal studies compare bacopa favorably to other plant extracts for the effective treatment of anxiety and other psychiatric disorders.[7]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2018 14:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Hey Nafets
Det var faktisk dig som hjalp mig en del for snart 1-2 år siden med min angst , igen stor tak for det.

Dengang købte jeg også bacopa, gotukola perikon osv efter råd fra dig.
Det hjalp helt vildt og kom ud af det.

Efter lang pause begyndte jeg at ryge lidt pot igen på vaporizer, kun engang imellem når stemning var for det, det var fint nok .
Men som man kender sad jeg ligepludselig i saksen med daglig rygning, af joints. Så ramte angsten mig igen.

Har stadigvæk kava kava piller fra første gang af og oxapax.
Kan godt mærke kava kava giver ro. men føler ikke den fjerner et panik angst anfald med det samme som en oxapax, men oxapaxen gør mig bare så sløv dagenefter med tendens til depri..

Hvad er det bacopa gør? Dens virkning kan jeg ikke huske? Lidt ligesom kava kava?

Nu har jeg ashwaganda , bacopa, gingo bilboa, gotukola , ginsing, perikon foran mig. Er det en cocktail jeg godt kan blande uden problemer?
Eller skal de ikke tages på samme tid?

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2018 11:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hey Goose89,

Husker jeg faktisk godt, og det var da det mindste!

Er glad for at det virkede og kender godt til din situation med at det kommer snigende igen ofte igennem Cannabis eller lign.

Fedt du stadig har præparaterne de er nogle potente midler hvis de bruges rigtigt.

Tag evt. Bacopa og Ashwagandha om aftenen lige inden sengetid, og de andre om morgenen.

Der skulle ikke være noget i vejen med at blande dem, selvom jeg aldrig har prøvet med Perikon, har jeg ikke hørt noget om den kombi.

Det er mere hvis du blander Perikon med SSRI's 5htp osv, at det skulle øge chancen for Seretoninsyndrom.

Du kan med fordel også prøve Rhodiola, den øger energi især sammen med Ginseng hvilket kan modvirke den umiddelbare fatigue som Bacopa i større doser kan medføre for nogle.

Bacopa er en kraftig antioxidant som er med til at beskytte hjernen. Den agerer også som regulator for Dopamin, Seretonin og GABA, den øger Seretonin i Hippocampus bl.a.
Desuden øger den Acetylcholine hvilket forbedrer hukommelsen betydeligt og medvirker faktisk til fornyet dendritisk prolifiration dvs. forhøjet synaptogenesis og en mere interconnected og "kompakt" hjernestruktur.
Den øger også blodtilstrømningen til hjernen og er antiinflammatorisk.

Der en en god samling af information om Bacopa her, samt de studier som der refereres til
https://bebrainfit.com/bacopa-benefits-brain/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2018 11:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
SSRI er det lykkepiller ogsådan ?

Har læst rundt omkring nogle steder at kava kava kan være hårdt for leveren?
Men ville du også tage kava om dagen? eller om aften sammen med ashwaganda og bacopa? Eller er det for stærk mix?

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2018 13:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Præcis. Det er typisk man finder at lykkepiller er en slags SSRI.

Den primære årsag til at Kava Kava haar fået ry for at være hårdt for leveren er fordi der i 90'erne blev importeret ekstrakter fra Kina hvor fabrikanterne ikke skelnede imellem blade og stængler samt rodklump og rødder, hvilket gjorde at nogle folk især i Tyskland fik leverskader og der blev indført forbud og restriktioner på Kava Kava. Det er stadig ulovligt i England grundet dette, selvom der i dag fortages massere af tests for at se om mængden af skadelig laktoner fra det øverste af planten er kommet med. Det skal også siges at medicinalindustrien som pendler Benzodiazapiner og alskens kemisk stads, nok også har haft en finger med i spillet når det kom til at gøre sagen værre end den egentlig var. Tusinder dør årligt af interaktioner og organsvigt grundet deres "lovlige" medicin men det er jo ikke nogle nyhed.

Dog ser man at nogle særlige strains er mere potente og har lidt flere semiskadelige laktoner så det anbefales ikke at drikke netop disse dagligt, men jeg har set nogle test hvor det fremgik at selv et moderat alkohol forbrug er væsentlig hårdere for leveren, og jeg har set studier som påpeger at bare en enkelt bytur kan hæve levertallene med over 200 hvor et højt kavaforbrug sjældent forhøjer dem med mere end 70.

Dog ser du folk bl.a. på Vanuatu og Tonga som drikker spandevis dagligt hvor deres hud begynder at blive skællet og tør, og hvor man ser psykisk afhængighed. Den fysiske er ikke eksisterende mærkeligt nok selv efter årevis overforbrug.

Jeg har brugt Kava Kava som en afslappende drik evt. om aftenen hvor jeg normalt ville have lyst til alkohol eller noget andet stærkere.

Jeg har derfor også stort set altid købt instant pulver hvor det er nemmere og billigere at dosere højt nok til at jeg fik en buzz.

Du kan sagtens tage den lige inden du skal noget stressfyldt som blusser angsten op, men igen sammen med høje doser Bacopa vil du inden for et par uger begynde at rationalisere dig ud af angsten helt naturligt så de vil være udmærket at blande indtil eller lign.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2018 14:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Oka så blev man klogere på det , fedt..

Jeg bruger kava kava fra mærket NOW. ? Er det et brand du kender til

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2018 14:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kender godt brandet men har ikke prøvet deres piller, kun deres tinktur og formoder at det er samme kilde de bruger til begge.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2018 14:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Oka. Har læst mig til det skulle være sikkert nok. Bare så man ikke lige pludselig for noget kava kava med alt muligt andet i en roden.
Nogle mærker har også flere tungmetaller i end andre har jeg læst mig frem til

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2018 13:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Jeg tror de er ret stringente med det især når de er et større brand. Bacopa akkumulerer tungmetaller så hvis du køber det i tørret form og ikke ekstrakt så vær sikker på at det er økologisk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2018 16:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Hmm.. Det er Non GMO and Veg, der står ikke det er økologisk, har det i pille form.
Men på deres hjemme side står der de går meget op i økologi.

Tror jeg skifter det ud med et andet brand, som jeg er sikker på er økologisk, bare for at være sikker..

Hvis jeg har taget Bacopa og ashwaganda eller kava, og får et angst anfald.
Må man så godt tage en bezno(oxapax) , ville det være forsvarligt?

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team