Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:10


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 jul 2018 13:16 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jul 2018 20:31
Indlæg: 10
Hej allesammen! Håber I hygger.

Jeg er ex-ryger (on&off i et år, men 3 måneder tobaksfri - wuhu) og har også skiftet mit tobak i en joint ud med jordbærblade. Jeg er meget glad for resultatet med skiftet, dog er der nogle ting der bekymre mig da jeg har en helvedes stor helbreds angst.

Mit spørgsmål er altså: Er der nogen der har nogle undersøgelser eller selv ved noget hvor skadeligt det er at ryge med jordbærblade i forhold til tobak?

Ved godt at det er sundere ikke at ryge overhovedet og jeg bare skulle anskaffe mig en herb-vaporizer, men en god johnny er altså dejlig.

På forhånd tak for svar!

PS. er der andre med jordbærblade, der altid bliver brændt af løse jordbærblade der sætter sig fast på dig?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2018 15:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Har aldrig hørt om at erstatte tobak med jordbærblade, så skal ikke udtale mig, men du undgår da nikotinen hvilket er et plus i sig selv! Smager dine joints så af jordbær og brænder som en "normal" joint?

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2018 15:10 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg garentere for det er langt sundere med jordbærblade for tobak er tilsat alt muligt skidt og lort!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2018 15:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Er det ikke også standarden i Holland? Tror du er safe, men generelt er stort set alt varm røg i lungerne dårligt.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2018 15:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Prøv at eksperimenter med hvordan du skærer bladene, jeg har ikke erfaring med udelukkende at bruge jordbærblade i joints, men de urteblandinger jeg har brugt, har hvordan det er skåret gjort en utrolig stor forskel på hvor meget det drysser, og hyppigheden af gløder der sætter sig på håndryggen. Prøv evt. også at curre bladene, hvor de tørres langsomt for at nedbryde klorofylet, Det giver en mere behageligs smag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2018 16:49 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jul 2018 20:31
Indlæg: 10
Læbepomaden: Den skal tændes lidt mere (i hvert fald det jeg har) men ellers så brænder det som det skal. Ikke for hurtigt og ikke for langstomt :) Som jeg skrev ovenover, så kan det godt drysse lidt og brænde, men ellers er det det. Det er ikke så krads som en tobak joint så det er meget rart.

Fso: Mange tak! Det er også det jeg tænker, men man kan jo selvfølgelig også sige at det stadig brændes, men tænker også det er meget bedre!

spaffeh: ah okay! Det kan jeg godt se, tak for svar, du!

Mr. Gone: Ah det burde jeg prøve! Det virker vel ikke med hash, gør det? Der skal man have en anden urte og blande op med ikke?

Bismann: Tusind tak for svar! Køber mine blade allerede tørre, men det kunne være jeg skulle prøve at lave mine egne. Tænker jeg evt kunne prøve at blande jordbærbladene med damiana og se hvordan det ville gå


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2018 21:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jul 2018 21:45
Indlæg: 1
det giver da en start. :peace:

http://www.urtegartneriet.dk/Urtetobak.htm


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2018 15:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Jeg har flere gange røget tørrede jodbærblade i urtetobak. De smager ikke at ret meget, brænder fint, men ikke så let at holde liv i som almindelig tobak. Har fået fortalt af en gammel hippie at man absolut ikke må ryge blade fra ikke-økologiske jordbær, da der blev brugt et eller andet herbacid som skulle være farligt når det bliver brændt. Har aldrig fundet nogen kilder på det, men han virkede meget seriøs omkring det.

Hvis du søger på urtetobak herinde, skulle der nok være nogen tråde at finde.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2018 21:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Jeg har altid røget mine joints kun med ren skunk i - problemet er bare at det er svært at styre rusen når et ekstra hiv gør så stor forskel. Samtidig er der også en del tjære og andet skidt i pot-røg, så jeg er gået over til at bruge en vape.

Jeg synes KLART bedre om en joint, og jeg synes vape dampene smager af en blanding mellem sæbe og parfume, men det er sundere, og jeg bruger en del mindre end hvis jeg ryger. Intet problem at blive ramt hårdt af 0,1gram - har ikke testet med mindre endnu.

Hvis man skal have en billig vape, så synes jeg(og mange andre) at denne er god: https://www.vaposhop.com/vaporizers/portable_vaporizers/xmax-starry-v2/

Et alternativ til jordbærbladene kunne være plantetobak, som er uden alle mulige tilsætningsstoffer(og uden nikotin).

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2018 17:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 aug 2018 16:45
Indlæg: 1
Jeg har aldrig hørt om jordbærblade som erstatning for tobak, men det lyder meget interessant. Hvor køber du det henne?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2018 00:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team