Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 04:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 apr 2015 00:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 dec 2013 14:32
Indlæg: 8
Har hørt fra nogle her og der at bong er sindssygt farligt for hjernen, og at ens mavesæk skrumper og du ender med ikke at være i stand til at spise.. Er det sandt ? Skal jeg holde mig fra bong ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2015 11:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Der er studier (som jeg selvfølgelig ikke kan finde lige pt.) der peger på, at når du indtager en større mængde nikotin sammen med cannabis, så skaber du også nogle vaner og dermed også forbindelser i hjernen, som er meget sværere at ændre på, end hvis du blot havde indtaget den rene cannabis. Derfor er der nok en smule hold i dét du har hørt, men det er ikke som sådan bongen, der gør det farligt for hjernen. Med et ordentligt filter så du ikke får vand i mund og lunger, samt ren cannabis på bongen; så vil jeg næsten mene, at dette klart er den bedste, billigste og mest skånsomme måde at ryge sit cannabis på.

Og lad nu være med at tro, at man bare kan riste al nikotinen ud af sin tobak, det er en skrøne, det er minimalt hvad der forsvinder af nikotin. Hvis man tilegner sig noget erfaring med at ryge sin cannabis rent, vil man også lynhurtigt opdage, at nærmest halvdelen af den high man søger i cannabisrusen, rent faktisk kommer fra tobakken.

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2015 19:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2011 17:33
Indlæg: 326
Tænkt dig nu lidt om... Hvordan skulle det overhovedet fungere? Hvis cannabis fik ens mavesæk til at skrumpe, så ville det ske uanset indtagelsesmetode. Dette er ikke tilfældet. At bongrygning får ens mavesæk til at skrumpe giver simpelthen ingen mening. Røgen bliver indtaget via lungerne -- så vi er tilbage til hvorvidt cannabis skrumper mavesækken... Og det gør det ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2015 21:09 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Et misbrug derimod, som følge af ringe evne til at ernære en selv, kan godt få mavesækken til at skrumpe... Men det kan faste også, så årsagssammenhængen er nok en vildledning af en art.

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2015 21:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Vil mene at bongrygning er værst for halsen og lungerne..
Den med mavesækken er helt klart en røver :lol:

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2015 10:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
skerderjoe skrev:
Har hørt fra nogle her og der at bong er sindssygt farligt for hjernen, og at ens mavesæk skrumper og du ender med ikke at være i stand til at spise.. Er det sandt ? Skal jeg holde mig fra bong ?


Du har vist fået bundet en historie på ærmet der. Godt nok kan bong rygning være en af de værste måder at indtage sin cannabis på. Men at bong rygning skulle være "sindssygt farligt for hjernen, og at ens mavesæk skrumper og du ender med ikke at være i stand til at spise" har ingen hold i virkeligheden. Tænk hvor mange bong rygere der rundt om i verden, har du nogensinde hørt om nogle der har symptomer af den slags?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2015 10:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2011 17:33
Indlæg: 326
Snoezel skrev:
Et misbrug derimod, som følge af ringe evne til at ernære en selv, kan godt få mavesækken til at skrumpe... Men det kan faste også, så årsagssammenhængen er nok en vildledning af en art.


Mildest talt, lol... Og en mavesæk der er skrumpet på "naturlig" vis kan sagtens udvides igen. Har personlig erfaring med dette. Tabte mig på et tidspunkt 12kg på 2-3 uger ved at faste. Da jeg begyndte at spise igen kunne jeg knap nok spise to skiver rugbrød uden at det føltes som om at min mavesæk var ved at revne. Der gik ikke mere end en uges tid før jeg kunne spise normalt igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2015 19:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Hvis man tænker på bong-rygning som den gren af metoder til cannabisindtagelse, der i højest grad hører sig til de ægte sofa-lammere - som blot skal have på hinanden følgende dage til at gå med at paralysere hjernen og hænge ud og spille playstation - så er det måske ikke helt ukorrekt at det er farligt.

Ikke en fysiologisk farlighed, men en psykologisk farlighed. Næsten alle personer der indtager cannabis må kende den slags personer. Som aldrig kommer nogen vegne og bare stagnere i deres bong. Så ja, at glemme at spise fordi du er skæv får din mave til at skrumpe, ikke at bruge dit hoved fordi du lam hele døgnet gør dig dummere og hvis ikke du bruger din krop, bliver du slap.
Det er næsten logik. :)

(Ingen hetz på det at ryge bong, men stereotypen er vist ret korrekt. Det er også ok at spille playstation og være lam. Bare ikke hver eneste dag.)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2015 15:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2014 22:27
Indlæg: 58
Det tror jeg nu ikke det er.

Er dog vild med bong =)

_________________
“One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.”


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2018 10:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2018 11:57
Indlæg: 69
Geografisk sted: Odense
Hvis man ser sort på hvidt, kan bong ikke skade hjernen som sådan. Nogle forskere har opdaget fejldannelser i hjernen efter langvarig bongmisbrug, men de kan åbenbart ikke bevise det????
Jeg ved med personlig erfaring at bongmix med tobak, er en hidsig fjende mod din psyke og en djævel mod dine lunger. Man skal tænke på at en cigaret har et filter af en grund nu til dages, pga af væske i tobakken og en masse andre klamme kemikalier. Mange har sikkert synes cigaret filteret har været ulækkert når man når il bunden. Når man så kigger på en bong, er der stortset aldrig filter på suge stykket. Og sandheden er at det ikke kun er den gule tobaks farve som slipper igennem bogen, men faktisk også bittesmå tobakstykker. De små tobakstykker ødelægger mavesækken og lungerne i længden, hvis man har et voldsomt bongmisbrug.

Er bong farligt for hjernen? Ikke teknisk set

Er bong(misbrug) skadeligt for kroppen? Ja meget endda


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2018 11:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
^Har du noget som helst videnskab til at støtte dine belæg?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2018 11:32 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
psy_jørgen skrev:
Hvis man ser sort på hvidt, kan bong ikke skade hjernen som sådan. Nogle forskere har opdaget fejldannelser i hjernen efter langvarig bongmisbrug, men de kan åbenbart ikke bevise det????
Jeg ved med personlig erfaring at bongmix med tobak, er en hidsig fjende mod din psyke og en djævel mod dine lunger. Man skal tænke på at en cigaret har et filter af en grund nu til dages, pga af væske i tobakken og en masse andre klamme kemikalier. Mange har sikkert synes cigaret filteret har været ulækkert når man når il bunden. Når man så kigger på en bong, er der stortset aldrig filter på suge stykket. Og sandheden er at det ikke kun er den gule tobaks farve som slipper igennem bogen, men faktisk også bittesmå tobakstykker. De små tobakstykker ødelægger mavesækken og lungerne i længden, hvis man har et voldsomt bongmisbrug.

Er bong farligt for hjernen? Ikke teknisk set

Er bong(misbrug) skadeligt for kroppen? Ja meget endda

Det er en 3 år gammel tråd du åbner dude....

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2018 00:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2018 11:57
Indlæg: 69
Geografisk sted: Odense
Synes det er en relevant tråd. Så ser ikke noget dumt i at genåbne den, da det ligsom er noget folk tænker over af og til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2018 06:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Bong smadrer din tolerance, men udover det er det vidst ikke værre end og være i dampbad i svømmehallen :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2018 08:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Det er ikke værre for hjernen, men det er godt nok slemt for hals og lunger, når der blandes med tobak. Ren skunk på bong, synes jeg ikke føles nær så giftigt, men det slår desværre heller ikke så hårdt, som et stærkt bongmix med hash og gryderistet tobak.

Har et sidste mix liggende i bakken, og så kunne det være rart at smide bongen ud. Jeg har kun røget i en uge, og min hals og lunger er allerede godt medtaget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2018 09:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
psy_jørgen skrev:
Synes det er en relevant tråd. Så ser ikke noget dumt i at genåbne den, da det ligsom er noget folk tænker over af og til.

Hvordan er en tråd om en latterlig røverhistorie relevant at genåbne?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2018 14:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg har dagligt tænkt på om bong er farligere for hjernen, lige siden denne tråd blev lavet. Så tak for thread necromancery!

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2018 14:08 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Gør den sticky!!!
Please


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2018 23:28 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2014 15:50
Indlæg: 20
Tror ikke bong er farligere end at ryge joints.
Men der er ikke nogen tvivl om at man ikke ligefrem bliver klogere af at sidde og koge med sin bong i sofaen dagen lang.
Har selv haft et slemt hashmisbrug, og det var dengang jeg røg bong dagligt.
Rent fysiologisk skete der mig intet, men psykisk haltede jeg en del.
Man skal huske at når man vælger at sidde og ryge sig mega skæv hverdag, så er der en masse ''normale'' ting i livet som man går glip af.
Har set alt for mange ødelægge deres sociale kompetencer, ved at bytte social livet ud med hash.
Så nej, bong er sgu nok ikke farligere.
Men man skal passe på sig selv, og når man har brug for at sidde og ryge på den hverdag, så er det vidst på tide at tage sig en lang pause, og lige tænke sig om hvad det er man gerne vil med livet.
Mvh
Desta

_________________
"Et godt trip er en sund sjæls reaktion på et sygt samfund"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2018 23:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Desta skrev:
når man har brug for at sidde og ryge på den hverdag, så er det vidst på tide at tage sig en lang pause, og lige tænke sig om hvad det er man gerne vil med livet.

Det er nok lige lidt for binær en tankegang. At man har tændt op i et bål på en hverdag, behøver ikke betyde at man er ude på et sidespor, eller at man går glip af alt muligt her i livet.
Det er lidt for unuanceret en udmelding, imø. Der er mange der nyder en buddhasmøg i ny og næ, uden at det går på tværs af hverken økonomi, arbejde, børn eller venner.. Og også selvom det ikke nødvendigvis holdes til weekenderne.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team